Gå til innhold

Normal temperatur på bærbar?

magnekd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Dell 510m, Pentium M 1,7ghz, og lurer litt på hva som er normal temperatur på bærbare pcer. Jeg har på følelsen at min er litt i varmeste laget. Temperaturene stiger jevnt de første 3 timene maskinen står på, og flater ut på disse verdiene:

CPU: ca 52 C

GPU: ca 48 C

RAM: ca 50 C

HDD: ca 50 C

Kabinettet: ca 32 C

Disse temperaturene oppstår uten at prossesoren er under press fra spill eller andre krevende operasjoner.

Pcen står en del i dockingstasjon, men jeg har alltid "skjermen oppe" for at mest mulig varme skal kunne forsvinne den veien også.

Noen synspunkter? :whistle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har samme pc-selv, men 1.4Ghz utgaven... Pcen blir varm ja, spesielt under. sliter med dette når jeg har den på fanget... 50 grader er normalt, men hvis pc kan stå på bordet og jeg bare surfer ligger den på mellom 35 og 40....

Skrevet
vilket programm bruker du til å se hvor varm pcen din? kan jeg bruke det på min hp zv5000?

5172132[/snapback]

Jeg bruker mobilemeter. Om det virker på din vet jeg ikke. Er bare en måte å finne det ut, nemlig å prøve programmet.

Skrevet

Jeg bruker mobilemeter. Om det virker på din vet jeg ikke. Er bare en måte å finne det ut, nemlig å prøve programmet.

5172783[/snapback]

er ikke det ganske normalt då? skal jeg bare søke på google?

Skrevet

Du ser ikonet på startlinja? Nederst til høyre. Du vet sikkert hva jeg mener. Du høyreklikker også velger du close. Du kan også gjøre det samme når mobilemeter er oppe og går. Høyreklikk og velg close.

Skrevet

Har bærbar pc og, ikke dell. Men den blir utrolig varm av å ha den på fanget osv.

Jeg fant ett program som heter så mye som....SpeedFan. Da kan du stille inn at viften alltid står på. Da holder den seg veldig godt i god temp.

PC'n bruker ikke spesielt mye mer batteri av den grunn

Skrevet
Har bærbar pc og, ikke dell. Men den blir utrolig varm av å ha den på fanget osv.

Jeg fant ett program som heter så mye som....SpeedFan. Da kan du stille inn at viften alltid står på. Da holder den seg veldig godt i god temp.

5175423[/snapback]

dette ganske fine programmet ditt. har lastet det ned og, hvordan skru jeg opp viften? har to eller 3 vifter to under og en slags vifte på siden. den ene står på hele tiden, de to andre slår seg på når det er grådig varmt. da er det sånn at vis du holder hånden foran viften brenner du deg.

Skrevet

5175423[/snapback]

dette ganske fine programmet ditt. har lastet det ned og, hvordan skru jeg opp viften? har to eller 3 vifter to under og en slags vifte på siden. den ene står på hele tiden, de to andre slår seg på når det er grådig varmt. da er det sånn at vis du holder hånden foran viften brenner du deg.

5176337[/snapback]

Det er ikke godt å si, har kun en vifte...

Skrevet

5175423[/snapback]

Dette er det sammet programmet som jeg bruker. Men jeg får ikke til å styre viftene manuelt!! Noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...