Gå til innhold

FAT32 og store filer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får blå skjerm hvis jeg gjør dette på den ene disken. Selv i PQmagic

 

NO_MORE_IPS_STACKS_AVAILABLE

 

Hjelp!

 

Teite IBM harddisk. Jumper settings står på 16head. Forandre på noe?

 

Måtte starte opp i safe mode og formatere den til FAT32 igjen for å i det hele tatt komme inn i windows uten blåskjerm

Lenke til kommentar

Windows har en egen sak som konverterer fra fat32 og over til NTFS uten at man skal miste noen data. Men ingenting er helt sikkert i dataverdenen, og backup er å foretrekke.

 

c:\windows\system32\convert.exe

 

Kan kjøres fra kommandolinjen med kommandoen

convert c: /fs:ntfs

(om stasjon C er den som skal konverteres)

 

Ellers finnes det sikkert valg for å konvertere om man høyreklikker på disken i windows og sjekker litt rundt der.

 

Bare husk at det er veldig enkelt å konvertere fra FAT til NTSF, men å konvertere tilbake igjen er værre... så helst ikke noe angring her.

Lenke til kommentar

Ok der fikk jeg det til med litt svetting involvert. Tok convert på C: med PQmagic på commandolinja i safe mode. Fikk BLÅSKJERM under prosessen, MEN det gikk bra. (Det finnes en gud) Fikk samme blåskjerm som jeg har fått hele tiden: NO_MORE_IPS_STACKS_AVAILABLE

 

Det virker som at hvis man har noen disker/partisjoner med NTFS eller FAT32. Så klikker det helt for XP.

 

Andre som har opplevd det? eller er det jeg som har hatt en spesiell opplevelse her?

 

 

Edit: BTW .. eh .. diskene mine jobber mye kjappere virker det som også .. veldig mye kjappere også!

Endret av shivac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...