Gå til innhold

ati x800xl problemer


kjetil_b

Anbefalte innlegg

hei!

 

Har akkurat satt sammen ny pc nå.

 

Men jeg har et problem!

Når jeg starter maskiner ser det ut til at alt er fint, men det kommer ikke noe bilde på skjermen!

 

Vifta på skjermkortet funker, men det kommer ikke noe bilde. ingenting!

 

PCn bare går.

 

Skjermen registrer at kabelen står i kortet, for det kommer ikke opp noen "no signal" beskjed!

 

Trenger hjelp fort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sekk først at alt sitter. Ram, cpu og sjekk strømtilkoblinger.  Kan være mye rart. Husk strømforsyningen til kortet. Gå over allt en gang til.

5158807[/snapback]

 

har sjekket alt. Strømforsyningen til kortet? :blush:

5158851[/snapback]

 

http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/22image2.jpg

 

 

se på bilde der. Det er bildet av kortet. Det er en 4 pins strømconnector der. skal jeg plugge i den? det ser ikke ut til at jeg har kabel til det men..

Lenke til kommentar

Mulighet til å få en kompis/bekjent til å teste skjerkortet i hans/hennes PC eller? Sjekket at kabelen fra skjermen er koblet i som den skal i enten VGA eller DVI kontakten. Samt at kabelen som er koblet til selveste skjermen sitter som den skal (da tenker jeg hvis du har LCD). Blinker lampen på skjermen eller?

Lenke til kommentar
Mulighet til å få en kompis/bekjent til å teste skjerkortet i hans/hennes PC eller? Sjekket at kabelen fra skjermen er koblet i som den skal i enten VGA eller DVI kontakten. Samt at kabelen som er koblet til selveste skjermen sitter som den skal (da tenker jeg hvis du har LCD). Blinker lampen på skjermen eller?

5159547[/snapback]

 

 

Har mulighet til å sjekke det senere ja. Vet at kabelen er koblet i riktig. Lampen lyser orangsj. Det er det den bruker å lyse når kabelen er koblet i, maskina er av og skjermen på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...