El Matador Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Heisann! Vi har UPC Ultra (8/1), Men TCP mottaking går noe så sinnsykt tregt! Når jeg tester for jeg sjelden over 2000kbit, Er jeg heldig får jeg rundt 4000kbit, Jeg har ALDRI kommet over 5000kbit! Vi har klaget flere ganger til UPC, men de sier de ikke kan gjøre noe med det, Men for svingende svarte, Det skal vell ikke være slikt!? UDP (spilling) Går alltid fint, der har vi den hastigheten vi skal ha, Men som sagt er det internettet som sliter. Jeg har prøvd å koble meg direkte inn i modem uten at det hadde noen innvirkning. Noen andre som har samme problemer med UPC sine linjer? Endret 15. november 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 hvordan vet du at du får den farten du skal ha på udp? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 hvordan vet du at du får den farten du skal ha på udp? 5158765[/snapback] Med å teste med TPTest. Lenke til kommentar
anatomicpants Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Jeg har samme feil, UPC sier det er en fellesfeil i nederland som rammer noen få kunder. Virker ikke som det er noe å få gjort med det annet enn å klage. (har snakket med de minst 10 ganger om det.) Jeg har fått bekreftet at jeg skal få reduksjon i pris i perioden det er problem og at man regner ut reduksjon når ting virker igjen. Jeg har det skriftlig at det der feil, de som sitter på 1. linje support ikke vet oftest ikke om feilen. Stå på krava! Edit: Dette er svar jeg har fått på mail fra en tekniker (ikke en på support): Når det gjelder de problemene du beskriver i forbindelse med din hastighet, så er dette være et kjent problem. Vi har noe problemer med noe teknisk utstyr som dessverre forårsaker problemer med TCP trafikk for enkelte av våre kunder. Endret 15. november 2005 av anatomicpants Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Jeg tror vi skal bytte. Da til NGT da jeg kjenner flere som har gode erfaringer med de, her i området. Men så var det kundeservicen da Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Har samme problemet, og har klaget på dette i flere måneder. De sier alltid at de skal fikse det i neste uke eller no. Alt de sier er bare tull. Etter 3. gang de sa de skulle fikse det i neste uke ble min far forbannet å sa opp UPC. Jeg har enda UPC i 2 uker til, men har allerede bestilt LOS og vi har fått Canal Digital. Gleder meg. Edit : Leifs... By the way, jeg skal ha 4mb, men den hopper mellom 1mb og toppen 2 Endret 15. november 2005 av Mauro Lenke til kommentar
anatomicpants Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Hvis jeg skulle byttet så er NGT nederst på lista. Måtte true flere ganger med å gå til forbrukerrådet fordi de ikke leverte linje med riktig hastighet. Når jeg *veldig* tydelig ga beskjed om at hvis de ikke hevet kjøpet innen kl 12 en dag så kontaktet jeg forbrukerrådet. Da ringte supportansvarlig kl 1150. Og etter 10 min med heftig krangling så ga de seg. Det tok minst 6mnd å fikse opp. Møkkafirma! UPC har vært en drøm i forhold helt til denne TCP fadesen.... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Hvis jeg skulle byttet så er NGT nederst på lista. Måtte true flere ganger med å gå til forbrukerrådet fordi de ikke leverte linje med riktig hastighet. Når jeg *veldig* tydelig ga beskjed om at hvis de ikke hevet kjøpet innen kl 12 en dag så kontaktet jeg forbrukerrådet. Da ringte supportansvarlig kl 1150. Og etter 10 min med heftig krangling så ga de seg. Det tok minst 6mnd å fikse opp. Møkkafirma! UPC har vært en drøm i forhold helt til denne TCP fadesen.... 5159100[/snapback] Vet du om noen andre som leverer 8-10mbit i Stavanger området da? Kameratene mine som har NGT har raskere en det de betaler for. Lenke til kommentar
anatomicpants Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Jeg er i Oslo så jeg har ikke oversikt. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 BlueCom leverer, Men +500kr for modem! Lenke til kommentar
Svoosj Skrevet 16. november 2005 Rapporter Del Skrevet 16. november 2005 Jeg tror vi skal bytte. Da til NGT da jeg kjenner flere som har gode erfaringer med de, her i området. Men så var det kundeservicen da 5159010[/snapback] Christian, christian, christian... Jeg skal jo hjelpe deg jeg, eller jeg har ihvertfall tidligere fortalt deg hva som kan hjelpe. Hvis du har gjort de tipsene jeg ga deg i denne tråden, vil løsningen være å sende en tekniker hjem til deg. Ring UPC på telefon 02 123 for å få avtale tid om tekniker hjem. Send PM om det skulle være noe... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Jeg tror vi skal bytte. Da til NGT da jeg kjenner flere som har gode erfaringer med de, her i området. Men så var det kundeservicen da 5159010[/snapback] Christian, christian, christian... Jeg skal jo hjelpe deg jeg, eller jeg har ihvertfall tidligere fortalt deg hva som kan hjelpe. Hvis du har gjort de tipsene jeg ga deg i denne tråden, vil løsningen være å sende en tekniker hjem til deg. Ring UPC på telefon 02 123 for å få avtale tid om tekniker hjem. Send PM om det skulle være noe... 5161467[/snapback] Den tråden hadde jeg faktisk glemt! Vi har koblet modemet RETT i kontakten fra UPC. Men det hjelper sikkert lite med tekniker når det slettes ikke er vår feil engang! Vi hadde sånn Ca, rett hastighet før det oppstod en alvorlig feil i området. Da ble linjen slik den er. Jeg ringte til UPC, De sa det var en feil på de raskeste linjene og de hadde begynt å se på dette den (hold dere fast!) 5.Oktober, mine venner! Tror du de klarer og fixe det? neppe... Uansett tror jeg pappa har tenkt å bytte nå, han orker ikke styr med teknikker og diverse utgifter mer. Endret 16. november 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
sarpegutten Skrevet 16. november 2005 Rapporter Del Skrevet 16. november 2005 Jeg har 8/1 og har også vært litt sann, aldri over 6 mbit, jeg har ringt dem også har jeg klikket på supporten, så han fyren ble frekk mot meg ,De sa også til meg at jeg måtte kontakte UPC nederland vis jeg ville ha det fixset, så jeg kjenner en fra nederland, til å skrive en mail for meg, og sende til dem, men har ikke fått noe svar på e-mail er en 5 - 6 mnd siden nå. jeg har tilogmed dårligere ping i nederland enn jeg har i sverige, det er rart siden router er igjennom nederland, men men. Lenke til kommentar
Svoosj Skrevet 16. november 2005 Rapporter Del Skrevet 16. november 2005 zevs_, har sendt deg slik en e-post! med hensyn til personvernloven etc, så kan det fort bli mer hensiktsmessig å føre dialogen videre "bak lukkede rom". Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. november 2005 zevs_, har sendt deg slik en e-post! med hensyn til personvernloven etc, så kan det fort bli mer hensiktsmessig å føre dialogen videre "bak lukkede rom". 5162927[/snapback] Jeg har sett dette, Men jeg undrer på hva en teknikker egentlig kan gjøre... Ettersom intens Google'ing har vist at mange sliter mad akkuratt samme problemer! Jeg skulle gjerne beholdt UPC, men teknikkeren vil garantert kreve penger for dette. Uansett hvor feilen ligger. Lenke til kommentar
anatomicpants Skrevet 17. november 2005 Rapporter Del Skrevet 17. november 2005 Feilen oppstod over natta tidlig oktober. På kvelden var alt ok, på morgenen så var det tregt. f.eks: Jeg har en betalt konto på fileshack. Her fikk jeg før det ble feil på upc 4mbit. Nå får jeg max 80 K/sek. Hvis jeg har flere connections så går hastighet opp. Hastighet mot norge er ok virker det som men mot utlandet er absolutt max hastighet jeg får er ca 250k/sek, men da med 4 samtidige download. Det hjelper ingenting å få tekniker hjem, feilen ligger et annet sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå