Gå til innhold

Priskutt på PS2!


redrazor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nuvel, PS2 bygger på eldgammel teknologi og kan således ikke konkurrere med Xbox360. Det eneste som kjøper PS2 nå må jo være folk som overhodet ikke følger med i utviklingen eller som ikke bryr seg om fin grafikk, evt. ikke har peiling overhodet.

5156636[/snapback]

 

Si ikke det... Jeg gav bort min PS2 for litt over et år siden fordi jeg følte den begynte å bli for gammel/utdatert da. Men så kom blant annet GT4 og jeg angret litt... For 1300 kr får jeg nå en ny konsoll med GT4. Kunne også godt tenke meg Resident Evil 4. Det vil nok ta en stund før man får like mye for pengene med feks XBOX360

Lenke til kommentar
Nuvel, PS2 bygger på eldgammel teknologi og kan således ikke konkurrere med Xbox360. Det eneste som kjøper PS2 nå må jo være folk som overhodet ikke følger med i utviklingen eller som ikke bryr seg om fin grafikk, evt. ikke har peiling overhodet.

5156636[/snapback]

 

Si ikke det... Jeg gav bort min PS2 for litt over et år siden fordi jeg følte den begynte å bli for gammel/utdatert da. Men så kom blant annet GT4 og jeg angret litt... For 1300 kr får jeg nå en ny konsoll med GT4. Kunne også godt tenke meg Resident Evil 4. Det vil nok ta en stund før man får like mye for pengene med feks XBOX360

5156662[/snapback]

 

 

1800 for en gammel konsoll og to spill... Hvis du skal få mest for penga der så må det være i antall ting..

Lenke til kommentar
1800 for en gammel konsoll og to spill... Hvis du skal få mest for penga der så må det være i antall ting..

5157569[/snapback]

 

Det er spillene og ikke teknologien som avgjør. Jeg tror ikke eksempelvis GT4 står så mye tilbake for noen av spillene som lanseres sammen med 360'en. De rapportene om har kommet til nå har vært temmelig negative...

 

Det vil naturligvis komme spill som er mye bedre (grafikkmessig), men på det tidspunktet er 360'en sikkert nesten halvert i pris. Da blir det litt feil å påstå at 360'en i dag gir så mye mer for pengene (det var i alle fall slik jeg tolket utsagnet ditt).

 

Poenget mitt var bare at man nok kan få en del fine opplevelser med PS2 fremdeles og dette priskuttet gjør det enda mer aktuelt.

Lenke til kommentar
Denne artikkelen hevder i alle fall ikke at xbox360 gir spesielt mye for pengene i dag  ;)

5170963[/snapback]

Var ikkje den beste artikkelen eg har lest. Argumenta dei brukte virka ikkje særleg gjennomtenkt.

 

Prisen: Alle konsoller er dyre med ein gong dei kjem ut. Sjølvsagt vil ein konsoll som har vore ute på markedet fleire år vere ein del billigare.

 

Få spel: Alle konsoller har relativt få spel med ein gang dei kjem ut. Det er da bare naturleg at ein konsoll som har vore ute ein del år har fleire spel ein ein konsoll som kjem ut no.

 

Ingen konkurranse: Så dei meiner at vi må vente i kanskje over eit år før vi kan kjøpe xbox i tilfelle PS3 blir betre (ein må vel vente enda lengre, for når PS3 kjem, så vil den og vere veldig dyr, og ha lite spel. Så det vil vere bortkasta å kjøpe den vist vi skal følge Fox sin argumentasjon). Og skal du alltid vente på det neste som kan vere litt betre, vil du aldri få kjøpt deg noko som helst.

 

Skjulte kostnader: Greit nok at det kan vere kjekt å ha ein HDTV for å få full glede av xboxen (det same vil og gjelde PS3), men eg trur da at du kan ha det moro sjølv om du bare har ein vanleg TV. Skal du få mest mogleg ut av dagens konsoller, så hadde det vore fint med ein 50" TV og surround anlegg til 20 000, men dei nemner ikkje dette.

Lenke til kommentar

Hvis du hovedsaklig er gamer, så burde det være opplagt at alle dagens maskiner, muligens med unntak av en PSP, er bedre kjøp hva angår moro per krone. Flere spill, mye rimeligere pris. Går ikke an å krangle med sånne betingelser.

 

Hvis du derimot er gamer SKÅSTREK technerd, sånn som kanskje de fleste som befinner seg på dette forumet er, så er det klart at X360-en er en fristende maskin. Men det sier seg nesten selv at PS2-en er et langt bedre kjøp akkurat nå: Den har vært ute i fem år, har et enormt spillbibliotek og mange titalls spill du nærmest MÅ ha. Ditto for GC-en og Xbox-en, om enn i noe mindre grad.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med Kent William her. I forhold til ren underholdningsverdi er nok PS2 den maskinen jeg vil anbefale de som ikke har konsoll å kjøpe denne julen. PS2 har et enormt (og variert!) spillbibliotek, og konsollen støttes fortsatt tungt av Sony. I år har det kommet storspill som GT4 og God of War, og tidlig neste år får vi blant annet Shadow of the Colossus og etterfølgeren til Katamari Damacy.

 

Uavhengig av Xbox 360-lanseringen vil jeg faktisk påstå at det aldri har vært en bedre tid å kjøpe PS2 på enn nå.

Lenke til kommentar

Denne tråden vil bli stengt. Det er allerde et lignende topic en annen plass på forumet om du finner det.... Lykke til... :)

 

Det er ikke lenge til man ser denne meldingen er jeg sikker på! men jeg kan nå for moro skyld ytre min mening.

 

"Technerd" eller ikke jeg for min del skal gå til anskaffelse av Xbox 360 så nært lanseringsdatoen som mulig. Jeg har ikke forhåndbestillt så det kommer nok til å ende med at jeg kjemper i køen på Elkjøp eller noe :p

 

Jeg mener at å velge PS2 foran 360 i dag er idioti. Jeg har ikke hatt konsoll siden PS1 og spiller stort sett på PC (nylig oppgradert pga Oblivion). De spillene som kommer til Xbox 360 vil vel kunne underholde deg til lanseringen av PS3 som i skrivende stund er planlagt i November 2006. PS3 vil vel bli bakoverkompatibel med dagens PS2 spill. Og en annen grunn til at jeg vil anskaffe meg Xbox 360 er vel multimedia mulighetene. Den kan kobles til PC samt annet utstyr og her kan man kjøre alt fra film/mp3 etc. Jeg har lenge vert av den oppfatning at Spill er best på PC, jeg trekker nå tilbake og lar konsoll entusiastene få siste ord.

 

En Xbox 360 og HD ready Plasma tv samt et anstendig surround anlegg vil varme mang en "gamer" en kald vinter dag/kveld/natt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...