Gå til innhold

Nytt kabinett, med plass til 120 mm vifter


Anbefalte innlegg

Har gått lei av mitt Q-Tec kabinett med alt for dårlig kjøling og for få vifteplasser og ser meg nødt til å kjøpe et nytt og bedre kabinett.

 

Har lett lenge og lest mange poster på forumet, og problemer med å bestemme meg.

Det viktigste for meg er at kabinettet har:

- Mange vifteplasser (min. 2x120mm, en foran, en bak)(min 2x80mm, to i sidedøra, eller en oppe)

- Lite støy (kommer selvsagt en god del ann på viftene)

- God plass (ikke et BigTower, men et romslig MidiTower)

 

Hadde lenge nesten bestemt meg for bZerk MidiTower men fant ut at utseende ikke betyr så mye for meg. Trenger ikke masse lys og greier. Så design og utseende spiller ingen rolle.

 

Noen som har forslag til et godt kabinett?

Alle viftene trenger nødvendigvis ikke å være med, bare vifteplassene er der.

Prisklasse mellom 500-1000 (avhengig av hvor mange vifter som er med)

Trenger ikke å være med PSU, den tenker jeg å kjøpe ved siden av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thermaltake Tsunami..

 

2 stk 120mm vifte (En forran til hdd, og en bak)

1 stk 90mm på døren.

Flyttbar hdd ramme.

Gummi oppheng på hdd.

En solid frontdør med to fine leds.

Kabinettet veier bare 6 kg. (Aliminium)

Lås både i front og på side døren.

 

Et veldig pent og bra kabinett, men de medfølgene viftene bråker litt, så ville nok ha byttet ut de. Men Mist med led eller Mist uten led...

 

Et bra kjøp.. :thumbup:

Ville gått får dette..

Lenke til kommentar

Selv har jeg Lian Li PC-767 som har 2x120mm vifter. Begge er lavt plassert, den fremste står i drevmodulen hvor harddiskene er montert, mens den bakerste står helt inntil CPU-kjøleren og drar ut varmluft.

 

Siden dette kabinettet er "snudd" i forhold til andre kabinetter vil du oppdage at hovedkortet er plassert på venstre vegg og ikke høyre som er standard. Dermed er kortet også snudd opp ned, slik at CPU og de varmeste komponentene er plassert nederst. Genialt da viften i bakkant står plassert så nært.

 

PSU er montert helt øverst og i bakkant, og bidrar også med å dra ut varm luft.

 

Plassen i det er enorm. Det kan umulig finnes hovedkort som ikke passer i det, for selv om det ikke er uttrekkbar harddiskskuff er det som å montere komponenter i en dansesal. Svært og romslig.

Det er plass til 4x3.5" harddisker i drevmodulen, som forøvrig kommer med vibrsjonsfritt oppheng. Denne modulen kan plasseres høydemessig fritt i front, altså hvor du vil i fra nederst til midt på, eller øverst. Det finnes 7 ledige 5 1/4" plasser i tillegg til modulen.

 

Det er montert viftestyring som regulerer turtallet (og støyen) på de medfølgende 16dbA 120mm Adda-viftene. Denne styringen er plassert nederst under frontdøren.

 

Kabinettet er av aluminium som vanlig hos Lian Li, og jeg har til gode å finne en eneste del av plast på det.

post-43883-1132516718_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mottok i går et Nitro ATX kabinett, beste kabinett jeg har bygd i. USB, Firewire og Audio kablene hang sammen så jeg slapp å koble en og en av de &%¤&%¤ ledningene :D Genial konsept med den 120mm på siden som blåser luft rett inn på CPU'n. Følger med 1stk 120mm, plass til 2 til. Bilder her.

 

:)

Lenke til kommentar
Hva med CoolerMaster cavlier 3 ? Plass til en 120mm bak, en 120mm framme og en 80mm i sidedøren. Ikke er det dyrt, og er fint. Spesielt i svart :)

5152058[/snapback]

 

 

Korleis får du ei 12cm vifte framme i cavalier? Det står ei 8cm der som bråkar litt, som eg har tenkt å byta. Hadde jo vore fint med ei 12cm...

 

Korleis får du av frontdekselet under døra?

Lenke til kommentar

De nevner det av en eller annen grunn ikke på nettsidene sine på Microplex (tror faktisk ikke Lian-Li nevner det på sine egne sider heller), men Lian-Li PC7ASCAND har 2stk 12cm-vifter + plass til en 80mm vifte i taket.

 

Her har du en direktelink.

 

Jeg har et slikt kabinett selv, det er derfor jeg vet det. :)

Lenke til kommentar
Hva med CoolerMaster cavlier 3 ? Plass til en 120mm bak, en 120mm framme og en 80mm i sidedøren. Ikke er det dyrt, og er fint. Spesielt i svart :)

5152058[/snapback]

 

 

Korleis får du ei 12cm vifte framme i cavalier? Det står ei 8cm der som bråkar litt, som eg har tenkt å byta. Hadde jo vore fint med ei 12cm...

 

Korleis får du av frontdekselet under døra?

5210895[/snapback]

 

 

Ja, HUR?

Lenke til kommentar

Slenger meg på snekkeren her og sier Stacker (originalversjonen, ikke 810 eller 830)

 

følger med to 120mm vifter (en bak og en i HD ramme fremme, samt en 80mm vifte i taket. Det er også lagt opp til bruk av en 80mm vifte i døra (skjønt hvorfor de ikke la opp til en 120mm vifte forstår jeg ikke, men men...modde?)

 

Du kan ha flere 120mm vifter i front...3 tror jeg hvis du kjøper ekstra harddiskrammer.

Åsså"kan du sette inn 1-2 80mm vifter i bakkant helt nede hvis du ikke har dual PSU ;)

Lenke til kommentar

*sukk*

 

Det er en vanlig misforståelse at mange kabinettvifter er bedre. Det du oppnår med vifter både foran, bak og i sidene er mer kaotisk luftstrøm og mer støy. Bare en eller to 12 cm vifter bak og/eller i topp er en overlegen løsning for god utlufting.

 

Vil du ha et billig og bra kabinett, foreslår jeg Antec 3000B. Det har regulerbar 12 cm vifte bak, og kanal i sidedør som leder kald luft rett på CPU-kjøler. Skal du ha mange eller spesielt varme harddisker kan du montere 12 cm vifte foran, men ellers er dette unødvendig og vil gi mer støy.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Jeg finner det ikke på Komplett.

 

Kan det være fordi at Microplex har spesialbestilt denne modellen? ;)

I likhet med PC7ASCAND er også PC6070ASCAND laget etter Microplex sine spesifikasjoner.

 

Det er bare 2 vifter på det fordi det skal være så støysvakt som mulig.

5163932[/snapback]

 

På komplett har de jo bare 2 Lian Li kabinetter, og de var ikke spesielt fine heller, plus at de var dyre.

Endret av spyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...