trx Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 (endret) Finnes det noen program som kan slette filer som ikke vil la seg slette? Jeg snakker f.eks. om mp3-filer (gjelder ikke bare denne filtypen, også doc, rar osv) som jeg får en feilmelding som sier "kan ikke slette, ingen tilgang. Sjekk om filen er skrivebeskyttet etc" når jeg prøver å slette de. Jeg er 100% sikker på at de ikke er i bruk av noe program. Husker jeg hørte om et program som utnytter en funksjon i Windows, men kommer ikke på hva det heter... Noen som har tips? Endret 13. november 2005 av trx
Håvard Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Det du kan prøve, er følgende: Start - Kjør - CMD Der går du til mappen filen ligger.. Så avslutter du explorer.exe Gjør det i task manager.. så skriver du del navnetpåfilen.filtype og trykker enter vips.. så er den sletta.. Hvis ikke det funker, så vet jeg ikke.
trx Skrevet 13. november 2005 Forfatter Skrevet 13. november 2005 (endret) Den var ikke så dum... men det funka ikke. Det sto at den ikke fant fila det var snakk om, enda jeg prøvde på mange forskjellige filer (som har samme problem). Uansett, takk for svaret. Noen andre? Endret 13. november 2005 av trx
pmarius Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Finnes det noen program som kan slette filer som ikke vil la seg slette? Jeg snakker f.eks. om mp3-filer (gjelder ikke bare denne filtypen, også doc, rar osv) som jeg får en feilmelding som sier "kan ikke slette, ingen tilgang. Sjekk om filen er skrivebeskyttet etc" når jeg prøver å slette de. Jeg er 100% sikker på at de ikke er i bruk av noe program. Husker jeg hørte om et program som utnytter en funksjon i Windows, men kommer ikke på hva det heter... Noen som har tips? 5149031[/snapback] Unlock er et glimrende program til dette problemet. Gratis er det også. Last det ned her: http://ccollomb.free.fr/unlocker/
miCro Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 MoveOnBoot er også et meget hendig program når man har slike fleibede filer på disk.
ilpostino Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 funker det ikke å fjerne slikt under sikkerhetsmodus i win også...?
Chakl Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Tror ikke filen din er innenfor DOS sletting så det blir nok rename først?
trx Skrevet 14. november 2005 Forfatter Skrevet 14. november 2005 Jeg har ihvertfall ikke fått til å slette de i sikkerhetsmodus, skal prøve med programmene her. Har dere flere råd/tips til programmer og måter å¨slette de på, kom med det!
Inc Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Wholockedme ellerno tror jeg er ett program jeg brukte for en stund siden som fant hva som låst filen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå