LateEntry Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Hei! Synes de nye sata hd kablene er elendige, iallefall de som fulgte med mitt a8n sli deluxe hovedkort. For det første sitter de ikke skikkelig i hardisken. Har nettopp opplevd et frustrerende problem hvor windows brukte unormalt lang tid på innlasting og av og til stoppet helt opp under innlastingen. Fant til slutt ut av sata hd kablen hadde sklidd halveis ut fra hardisken Begge de to 300gig maxtor sata diskene mine presterer bare ca 60-70% av hva tilsvarende system gjør (uncached speed), og jeg mistenker dårlig signal kvalitet eller elektronisk støy som mulig årsak til redusert hastighet, da jeg ikke finner noe andre årsaker som dma/udma instillinger osv. Spørsmålet mitt er om jeg bør kjøpe meg etpar nye sata kabler, om jeg kan/bør legge noe blykjerner rundt kablene, evt tips til festing av kablene i hardisken. Tusen takk på forhånd!!
LateEntry Skrevet 11. november 2005 Forfatter Skrevet 11. november 2005 Byttet begge sata kablene med to jeg hadde liggende og harddisk hastigheten økte fra 67% (mot 44 sammenlignbare system) til 112%. Jeg tror heller ikke det var særlig smart å "stipse" de gamle sata kablene sammen, noe jeg gjorde på de gamle, men ikke med de nye
Hårek Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Ja, det var jo interessant. Har også lagt merke til at kontaktene er lite pålitelige. Tror du bør revurdere oppfatningen av å legge bly rundt en kabel. Hvis man skal skjerme en kabel så bruker man aluminiumsfolie, ikke bly. Men bare å surre folie rundt en kabel har begrenset effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå