Gå til innhold

Vil du øke tollgrensa? Bli med her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er utrolig naivt å tro at dette faktisk ville bli gjennomført. Forslaget er i utgangspunktet positivt for forbrukerne, men har dype ringvirkninger for små og mellomstore norske bedrifter.

 

Når det er sagt så hadde jeg håpet, men aldri regnet med at forslaget ville gå gjennom.

 

Har du stemt rød-grønt pga dette forslaget så får du som fortjent...

Lenke til kommentar
Synes ikke det er naivt å tro at det skulle bli gjennomført, når AP,SV,SP og FrP har alle signalisert at det trengs å øke toll grensa!

5132653[/snapback]

 

Det er naturligvis naivt å tro på noe som helst som kommer ut av en politikermunn før valget. Etter valget også, for den saks skyld.

Lenke til kommentar
At dette ikke er prioritert i dette budsjettet er ikke så rart. Dette er jo ett Bondevik light budsjett som de bare har endret litt på. Jeg venter med å bli skuffet (håper jeg ikke blir det) til neste års budsjett som regjerninga bestemmer alt selv.

5132666[/snapback]

 

Haha... Det er like greit å slutte å tenke på det med en gang, og unngå skuffelsen som ellers vil komme krypende til neste år. Hvor mye tror du det hadde kostet den nye regjeringen å øke tollgrensen i dette budsjettet? Det er ikke evnen det står på, men viljen, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Det er viktig å ikke bli så opptatt at forbrukerenes rettigheter at det går så direkte ut over norske arbeidsplasser som det vil gjøre her. Varer må ikke bli for billige på bekostning av norske arbeidsplasser.

Støtt norske bedrifter og kjøp varene i Norge. Det du ikke får tak i Norge kjøper du selvfølgelig fra utlandet :thumbup:

Lenke til kommentar
At dette ikke er prioritert i dette budsjettet er ikke så rart. Dette er jo ett Bondevik light budsjett som de bare har endret litt på. Jeg venter med å bli skuffet (håper jeg ikke blir det) til neste års budsjett som regjerninga bestemmer alt selv.

5132666[/snapback]

 

Haha... Det er like greit å slutte å tenke på det med en gang, og unngå skuffelsen som ellers vil komme krypende til neste år. Hvor mye tror du det hadde kostet den nye regjeringen å øke tollgrensen i dette budsjettet? Det er ikke evnen det står på, men viljen, enkelt og greit.

5132691[/snapback]

 

Det er helt sikkert veldig mange endringer i budsjettet som ikke hadde kostet stort men til sammen blir det peng av det. Med 3 uker til å endre på budsjettet er jeg som sagt ikke overrasket over at dette ikke har første pri gitt. Å tro at politikerne bryr seg veldig mye om dette er vel nesten for mye å forvente av den gjengen :)

Endret av kasol
Lenke til kommentar

Hadde ikke gjort noe av å hatt en tollgrense på 27.000kr, kanskje jeg slapp unna med frakt for min laptop :)

 

Men det er drømmeland, men økt tollgrense er bra, dog gidder ikke å skrive under på en slik protest på internet, den kommer sansynigvis aldri til å bli lest, og om den blir det er det fordi noen prakket på politikere en email med en link som de sletter med engang de blir møtt av kommunistiske/sosialistiske farger og ord. Vel , min mening vel å merke :)

Lenke til kommentar
Det er utrolig naivt å tro at dette faktisk ville bli gjennomført. Forslaget er i utgangspunktet positivt for forbrukerne, men har dype ringvirkninger for små og mellomstore norske bedrifter.

 

Når det er sagt så hadde jeg håpet, men aldri regnet med at forslaget ville gå gjennom.

 

Har du stemt rød-grønt pga dette forslaget så får du som fortjent...

5132641[/snapback]

Neida stemte nok ikke rødgrønt, men når de først kom i regjering håpet jeg kanskje de ville gjøre noe med denne grensen. Regnet ikke med at den skulle bli såpass høy som 1000 kr, men 400-500 kr hadde jo hjulpet mye. Etter min mening ville det heller ikke gi for drastiske utslag i forhold til norske bedrifter.

Lenke til kommentar
Det er viktig å ikke bli så opptatt at forbrukerenes rettigheter at det går så direkte ut over norske arbeidsplasser som det vil gjøre her. Varer må ikke bli for billige på bekostning av norske arbeidsplasser.

Støtt norske bedrifter og kjøp varene i Norge. Det du ikke får tak i Norge kjøper du selvfølgelig fra utlandet  :thumbup:

5132741[/snapback]

 

Bedrifter som ikke klarer å være konkurransedyktige kan finne seg noe annet å drive med.

 

Har ofte opplevd å kunne handle nye varer på Ebay til nesten halve prisen av hva norske butikker/nettbutikker opererer med, noe som tyder på at vi har et overbeskyttet og unsunt marked her i landet.

 

Når i tillegg flyfrakt fra f.eks England er rimligere og raskere enn postens servicepakke fra Norske webshops, så understreker det enda tydligere hvordan vi blir ribbet her i landet.

 

Men, ønsket om å handle fra utlandet skyldes også at spesielle varer ikke er å få tak på her i landet, og da er det spesiellt irriterende å måtte betale ca 360,- (25%mva + 80,- fortollingsgebyr) for en vare som opprinnelig kostet 220,- M.a.o et påslag på ca 63% bare fordi norske butikkeiere ikke gidder å være konkurransedyktige.

 

Øk tollgrensa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...