Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PC


Anbefalte innlegg

har tenkt å kjøpe ny PC. men er ikke så sikker på om alt passer :whistle: det er der dere kommer inn :D

 

PC:

 

Hovedkort: Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, Lyd, PCI-Ex16

Informasjon:

Produktbeskrivelse ASUS A8N-E - hovedkort - ATX - nForce4 Ultra

Produkttype Hovedkort

Produktformfaktor ATX

Dimensjoner (BxDxH) 30.5 cm x 24.5 cm

Brikkesett type NVIDIA nForce4 Ultra

Maks. databushastighet 2000 MHz

Prosessor 0 ( 1 ) - Socket 939

Kompatible prosessorer Athlon 64, Athlon 64 FX

64-bit prosessorkompatibilitet Ja

RAM 0 MB (installert) / 4 GB (maks.)

Støttet RAM-teknologi DDR SDRAM

Diskkontroller ATA-133, Serial ATA II

Lydutgang Lydkort - 7.1 surround

Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet

 

Skjermkort: Asus GeForce 6800GT 256MB GDDR3, EN6800GT,PCI-Express,Tv-Out/2xDVI-I

infromasjon:

Produktbeskrivelse ASUS Extreme N6800GT - grafikkadapter - GF 6800 GT - 256 MB

Enhetstype Grafikkadapter

Utførelse Plugginnkort

Grensesnittype PCI Express x16

Grafisk prosessor / leverandør NVIDIA GeForce 6800 GT

Kjerneklokkehastighet 350 MHz

RAMDAC-klokkehastighet 400 MHz

Støttede API DirectX 9.0, OpenGL 1.5

Videominne installert (maks) 256 MB - GDDR3 SDRAM

Videoutgang 2048 x 1536

Maks. antall skjermer som støttes 2

TV-grensesnitt TV-utgang

Systemkrav Microsoft Windows 98SE/2000/ME/XP

 

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Informasjon:

Produktbeskrivelse AMD Athlon 64 3700+ / 2.2 GHz prosessor

Produkttype Prosessor

Prosessortype AMD Athlon 64 - 64-bit

Prosessorsokkel Socket 939

Prosessorantall 1

Ytelsesindeks 3700+

Klokkehastighet 2.2 GHz

Cache-minne L2 1 MB

Kompatible spor 1 x prosessor - Socket 939

 

RAM: OCZ 1024MB Gold Series Gamer eXtreme Ed. PC-3500 2x512MB (2-2-2-5)@2,8V 433Mhz

Informasjon:

Type: DDR

Kapasitet: 512 MB

Effektiv frekvens: 433 MHz

Båndbredde: PC3500

Spenning: 2.8 volt

Timings

CAS: 2

tRCD: 2

tRP: 2

tRAS: 5

Annet

Kjøleribbe: Ja

Livstidsgaranti: Ja

Dobbelpakning: Ja

 

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Informasjon:

Tilkobling: S-ATA

Størrelse: 74GB

Buffer: 8MB

Gjennomsnittlig søketid: 4,5ms

Rotasjonshastighet: 10000 RPM

Overføringshastighet: Max 150MB/Sec

 

Harddisk lagring: Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache

Informasjon:

Kapasitet: 250.0 GB

Hastighet: 7200 RPM

Søketid: 8 ms

Cylinders: 16383

Skrive hoder: 16

Sektorer: 63

 

Kabinett: Thermaltake Tsunami Alu. Sort m/vindu VA3000BWA m/USB/FW/Audio u/powersupply

Informasjon:

Teknisk Spesifikasjoner :

 

Drive Bays:External 4 x 5.25" + 2 x 3.5"

Internal 5 x3.5"

Vekt : 5.6 kg

PCI Slots : 7

Dimensioner (HxBxD): 495 x 210x 478 mm

Kompatible hovedkort :Micro ATX, Standard ATX & Extended ATX(Dual CPU)

 

Vifter (2 vifter) :

 

Front 120x120x25 mm, 2000rpm, 21dBA

Bak : 120x120x25 mm, 2000rpm, 21dBA

Mirror coating

Ultra light: 5.6 kg

Retractable foot stand

Highly flexible "Silent Purepower supply" unit supports PS/II for PC case (optional)

 

Strømforsyning: Thermaltake Silent strømforsyning 680W 20/24pin Silent Purepower Serie Sort

Informasjon:

Tekniske spesifikasjoner :

 

Dimensjoner (LxBxH): 150x165x86 mm

Vekt : 2,7 kg

Støy : 17dBA

Dual Fan Cooling System

 

Kontakter :

 

1 x 24 pins hovedkort kontakt

1 x 4 pins +12v strømkontakt

10 x 4 pins strømkontakt

2 x 4 pins floppy kontakt

4 x 5 pins S-ATA strømkontakt

2 x 6 pins PCI-E strømkontakt

 

CPU kjøler for sokkel: Intel P4 Sockel 478 , LGA 775 , AMD K8 Sockel 754 / 939 / 940

 

Kjøle pasta: Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram

 

Hadde vært fint om dere giddet å svare :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ram'en er vel for kjapp for hovedkortet?

Hvis du ser på hovedkort spesifikasjonene, så står det "Støttet RAM-hastighet PC2100, PC2700, PC3200", og den ram'en du valgte kjører vel på PC3500, så du får jo ikke utnyttet hastigheten på ram'en. (Om de passer, vet ikke om det er forskjell på pins etc fra PC3200 til PC3500 :p)

Resten ser ut til å passe, hvis jeg ikke har sett feil noen plasser.

S-ATA 300 framfor S-ATA 150 kunne jo vært et alternativ. (S-ATA II) Siden du har støtte for det på hovedkortet.

Om du kan få et bedre skjermkort for den prisen, vet jeg ikke. 7800 kan jo være et alternativ?:)

 

Emnefeltet er dårlig, så den har jeg ville skiftet. Tråden kan stenges om moderator ikke er i godt humør :p

Les sticky i "Hjelp til kjøp/salg av PC"

Lenke til kommentar
Ram'en er vel for kjapp for hovedkortet?

Hvis du ser på hovedkort spesifikasjonene, så står det "Støttet RAM-hastighet PC2100, PC2700, PC3200", og den ram'en du valgte kjører vel på PC3500, så du får jo ikke utnyttet hastigheten på ram'en. (Om de passer, vet ikke om det er forskjell på pins etc fra PC3200 til PC3500 :p)

Resten ser ut til å passe, hvis jeg ikke har sett feil noen plasser.

S-ATA 300 framfor S-ATA 150 kunne jo vært et alternativ. (S-ATA II) Siden du har støtte for det på hovedkortet.

Om du kan få et bedre skjermkort for den prisen, vet jeg ikke. 7800 kan jo være et alternativ?:)

 

Emnefeltet er dårlig, så den har jeg ville skiftet. Tråden kan stenges om moderator ikke er i godt humør :p

Les sticky i "Hjelp til kjøp/salg av PC"

5124916[/snapback]

 

hmm... hvor ser du at hovedkortet ikke er raskt nok i forhold til RAMen? databus hastigheten er nå 2000MHz såååeee :hmm:

 

men skal vurdere ny harddisk, + at jeg har funnet et nytt skjermkort

 

PowerColor RadeonX850XT 256MB GDDR3 PCIe TVout, DVI, retail

Lenke til kommentar

Noen ting jeg ville byttet hvis jeg var deg.

 

TT PSU'en har jeg sett mange har klaget på angående støyen på den, så ville vurdert: Mist 500W, Hiper 580W eller OCZ Mod-/Powerstream 520W.

 

Skjermkort: Legg til 2-300 kroner så har du 7800GT kort som er mer for pengene enn 6800/x850xt som du har satt opp.

 

RAM: Ser ikke om hva du har tenkt å bruke PC til, men hvis det er en gamer PC er vel nesten 2GB et must nå om dagen. PDP for eks

 

Hvis det er gamer PC og du ikke har råd til de tingene jeg sa ovenfor ville jeg vurdert å droppet raptor disken for å få råd.

 

Er du alergisk mot støy kjøp med passiv NorthBridge kjøler eller kjøp HK med det.

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

du kan fint bruke ramen hvis du har tenkt å overklokke senere. er dog enig at du bør bytte fort ut skjermkortet å anskaffe deg et 7800Gt kort, mye mer ytelse for pengene og nesten samme pris. sleng vekk den raptor disken og kjøp deg heller en Hitachi disk! like kjapp disk som koster MYE mindre og som har mye større lagringskapasitet.

http://www.cluboc.net/reviews/hard_drives/...7K250/index.htm

Lenke til kommentar
Noen ting jeg ville byttet hvis jeg var deg.

 

TT PSU'en har jeg sett mange har klaget på angående støyen på den, så ville vurdert: Mist 500W, Hiper 580W eller OCZ Mod-/Powerstream 520W.

 

Skjermkort: Legg til 2-300 kroner så har du 7800GT kort som er mer for pengene enn 6800/x850xt som du har satt opp.

 

RAM: Ser ikke om hva du har tenkt å bruke PC til, men hvis det er en gamer PC er vel nesten 2GB et must nå om dagen. PDP for eks

 

Hvis det er gamer PC og du ikke har råd til de tingene jeg sa ovenfor ville jeg vurdert å droppet raptor disken for å få råd.

 

Er du alergisk mot støy kjøp med passiv NorthBridge kjøler eller kjøp HK med det.

5125410[/snapback]

 

er ikke allergisk mot støy! ser jo at det er fryktelig kjapt det skjermkortet som jeg har valgt(x850xt) og er ganske fornøyd med oppsettet mitt. kan hende at jeg vurderer å slenge vekk raptoren og satse på mer RAM :thumbdown: (den RAMen jeg valgte klokker mye raskere enn den du la til der :tease: )

 

 

du kan fint bruke ramen hvis du har tenkt å overklokke senere. er dog enig at du bør bytte fort ut skjermkortet å anskaffe deg et 7800Gt kort, mye mer ytelse for pengene og nesten samme pris. sleng vekk den raptor disken og kjøp deg heller en Hitachi disk! like kjapp disk som koster MYE mindre og som har mye større lagringskapasitet.

http://www.cluboc.net/reviews/hard_drives/...7K250/index.htm

5126477[/snapback]

 

er ikke intresert i 7800Gt kort nei :nei:

 

skal se hva jeg kan få gjort med emnetittelen :innocent:

 

takker for alle svarene så langt :thumbup:

 

EDIT: fant ikke ut hvor man skifet på emnetittelen :hmm::hrm:

Endret av jørgen.p1991
Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig retningslinjene for denne kategorien.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

 

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

  • Døme på gode emnefelt:
     
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
     
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
     
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
     
  • Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K
     

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...