Gå til innhold

PC'en stopper ved "Detecting IDE drives" Gjøre?


Jonulf

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en to år gammel PC som jeg nettopp solgte til en nabo. Denne dataen har jeg aldri hatt noen som helst problemer med så lenge jeg har hatt den, men bare en uke etter at naboen min fikk den har den allerede klikket.

Den begynner oppstart av PC'en, men kommer ikke lenger enn til Detecting IDE Drives.

 

Siden jeg solgte den til dem sa jeg at jeg kunne prøve å fikse den, uten hell så langt. Er det noen som vet hvordan jeg fikser dette problemet eller har et forslag til hvordan jeg kan fikse dette problemet, så vær så snill å si det.

Jeg aner ikke hva som kan være galt. :no::blush:

 

HW:

Abit NF7-S

Athlon XP 2500+

WD 120 GB

Geil Golden dragon 512 MB

 

 

Jonulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden den antageligvis virket i ca en uke så vil jeg tro at det er noe som har skjedd mens din nabo har hatt maskinen.

Muligens har det skjedd noe med harddisken. Prøvd med en annen?

Det kan være løse komponenter inni maskinen som har løsnet under frakt/flytting.

 

Det er mye som kan skje med en "gammel" maskin. Desverre. Håper du finner ut av det-

 

-Thelle-

 

*edit: tasteleif

Endret av Thelle
Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke prøvd med en annen hd, men kan jo alltids prøve det.

 

Kan det være noe som har hent med BIOS'en og at jeg kan løse problemet med å flashe den?

 

Kom på at jeg ikke har noen andre IDE disker, bare SATA. :ermm:

Endret av Jonulf
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd Norton Disc Doc, men den fant ingen feil. Det er det som er så frustrerende med hele prosjektet. Det ser ikke ut til at det er noe som er galt, selv om det tydeligvis er noe som er galt. :no:

5132536[/snapback]

 

Er det ledig plass på disken ? prøv å lag en liten partition og prøv en clean windows på denne (bare et forslag)

 

Har du prøvd å reparerere / fikse windows ?

 

Ser du har prøvd ting i bios, regner med du har prøvd å resette den. hva med å ta ut batteriet?

 

 

Bare slenger ut ideer da.. :!:

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av problemet! frister å bare hive både hovdkort og disken ut vinduet og kjøpe nytt så ville jeg bli kvitt problemet. :mad:

 

Har enda noen ting som jeg kan prøve, men får ikke gjort det før ikveld siden jeg ikke er hjemme nå og har tid før ikveld. Poster da og sier hvordan det gikk.

 

Er det mulig at det er en fysisk feil med hdd'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...