matsel Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Hei Jeg har et Abit NF7-s hovedkort, og det har fungert bra i lang tid. I forrige uke satt jeg inn en ny harddisk i maskina, jeg har nå to maxtor disker (200 og 160). Etter dette har hovedkortvifta(?) begynt å lage mye høyere lyd enn vanlig. Den durer på en måte. Jeg kikka inni den, og det var en del støv, men det hjalp ikke noe å fjerne det. Det er en utrolig irriterende lyd, og jeg tror effekten av vifta også begynner å minske for temperaturen i maskina har steget. Er det noe å gjøre, eller må jeg bare gå å kjøpe meg nytt hovedkort? -M
geir__hk Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Det er to muligheter jeg ser for meg hvis man utelukker annen støykilde enn selve vifta: *1 Noe kommer borti vifta når du setter kabinett-dekselet på. Typisk ledning. *2 Kulelageret i vifta er gåent. Kan skyldes dårlig kvalitet eller at veldig mye tettpakket støv kan ha lagt seg på og dermed redusert levetiden.
Hårek Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Det er helt normalt at disse viftene begynner å bråke når de blir slitt. Derfor unngår jeg å handle HK med vifte. Du får kjøpt chipsettkjølere i løs vekt. Ta en stor kjølefinne uten vifte. og sørg for å ha god lufting i kabinettet.
matsel Skrevet 7. november 2005 Forfatter Skrevet 7. november 2005 Hei Bestiller chipsettkjøler idag. Takk skal dere ha /M
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå