Gå til innhold

Blogg: Micromania! (GBA)


Anbefalte innlegg

Edit: Nvm hvis det er en blogg og ikke en "seriøs" Gamer.no-artikkel.

5115628[/snapback]

 

Jo, dette er en artikkel som har masse med gamer.no å gjøre. Gamer.no tar for seg det meste innen spill, og at nintendo har lansert en ny versjon av en konsoll. Selvfølgelig vil da gamer.no skrive litt om det. Jeg har faktisk sett frem til at det skulle komme noe om gameboy micro på norsk. For meg, og sikkert mange andre, er dette et interresant produkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange av innleggene her får meg rett og slett til å le. Takk for det. :)

 

Personlig synes jeg dette var en herlig bloggpost av Kent William. Hans måte å skrive på engasjerer, måten han har 'angrepet' Microen på er spennende, og til og med kanskje innlysende, men i dagens Gamer-samfunn er det bare "specs", "ytelse" og "grafikk" alle tenker på.

 

Microen revolusjonerer ikke den håndholdte spillverdenen, og prøver heller ikke på det. Den er derimot Nintendos innlegg i dagens skjønnhetsfikserte samfunn. Den er liten, den er pen, den er søt.

 

Vil du ha det nyeste og den peneste grafikken er ikke Micro for deg. Det blir det også sagt i bloggposten. Dette er ingen 'omtale' av Nintendo Micro, men en bloggpost.

 

Dette sier Dictionary.com om "blog"

Main Entry:  blog

Definition:  to author an online diary or chronology of thoughts

I innlegget til Kent William er det hans tanker om Microen som kommer frem. Hans meninger, hans syn på konsollen. Og i mine øyne var det hele artig lesning. ;)

Lenke til kommentar
Liten grunn å anmelde et produkt når anmelderen er Nintendo-fanboy til tusen.

 

Edit: Nvm hvis det er en blogg og ikke en "seriøs" Gamer.no-artikkel.

5115628[/snapback]

 

Vel, la oss ikke angripe en forfatter for å være fanboy bare fordi han snakker godt om noe du selv ikke fordrar.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Gameboy Micro på fredag og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg digger den. Hadde en PSP som jeg mistet på danskebåten (ehm... fylla) og selv om denne var bra hadde jeg den sjelden med meg pga. lange lastetider og stor størrelse. Microen er selve definisjonen på portabel og har et stort og godt spillutvalg selv om det ikke er de teknisk råeste spillene. :)

post-29605-1131906485_thumb.jpg

Lenke til kommentar
haha Nintendo skjønte at DS gikk dårlig og prøver å slå til med en ny variant ååå

5151544[/snapback]

 

Haha, her er maskinsalgstall for håndholdte konsoller i England i oktober:

 

NDS: 112,527

GBA SP/MICRO: 59,333

PSP: 55,623

 

Forrige ukes salg i Japan:

Nintendo DS: 48,520

PlayStation Portable: 29,395

Game Boy Micro: 9,349

Game Boy Advance SP: 7,089

Game Boy Advance 284

 

Totalsalg så langt i år i Japan:

Nintendo DS: 2,032,796

PlayStation Portable: 1,513,252

Game Boy Micro: 328,039

Game Boy Advance SP: 589,476

Game Boy Advance: 22,250

Lenke til kommentar

Blir helt oppgitt over hvor lite smarte folk poster her. Heldigvis er det noen som faktisk klarer å forholde seg til bloggen på en normal måte. Som sagt er det bare synspunktet til en i Gamer.no om GBA Micro.

 

Hva ytelsen har å si med en håndholdt (eller konsoll for den saks skyld) lurer jeg veldig på. GBA har en utrolig godt utvalgt med fantastiske som bloggskriver også lister opp (veldig bra liste der).

 

Og ja, Nintendo DS selger som bare det den. Micro er bare en utvidelse av GBA merket (igjen). Den er mer rettet mot de image konsentrerte spilerene.

 

Veldig bra blogg syns da jeg. Viser iallefall at det er noen som virkelig setter pris på gode spill og ikke ser blindt på grafikk. Men heller på innholdet og spillbarheten til spillet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Blir helt oppgitt over hvor lite smarte folk poster her. Heldigvis er det noen som faktisk klarer å forholde seg til bloggen på en normal måte. Som sagt er det bare synspunktet til en i Gamer.no om GBA Micro.

5155855[/snapback]

 

Hei, og velkommen til InterNett. Hvis du syns dette er gale, begi deg gjerne ut på VGs spill-del og kommentarer på artiklene der. Håpet om at det finnes en overvekt av oppegående mennesker i verden, dør litt etter hver gang jeg leser der.

 

Men, nok om det. Jeg lurer litt på batterikapasiteten til denne dingsebomsen. Har en DS fra før, men spiller stort sett bare GBA-spill (og DS er ikke noe man bare putter i lommen). Jeg lurer derfor på å selge DS og kjøpe GBA Micro.

 

Men, kombinasjonen "liten fysisk størrelse" og "lyssterk skjerm" klinger ikke så godt i mine ører. Hvor lenge kan man spille før batteriet må lades opp?

Lenke til kommentar
Men, kombinasjonen "liten fysisk størrelse" og "lyssterk skjerm" klinger ikke så godt i mine ører. Hvor lenge kan man spille før batteriet må lades opp?

5304538[/snapback]

Jeg har aldri tatt noen vitenskapelige tester må jeg innrømme, men generelt opplever jeg batterikapasiteten omtrent for å være på nivået "DS pluss". Altså, 6-7 aktive timer spilling.

 

Nintendo oppgir selv at den skal vare 6-10 timer, noe som nok kan stemme. Jeg spiller dog alltid med lyset på full styrke.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

nice, jeg sikra meg en svart ny uåpnet micro for 400 inkl frakt på ebay :D

 

( enda jeg har en sp, men skitt au, selger den... :p klarte ikke å stå imot :p )

 

 

da er spørsmålet for meg som bare har super mario 3 og super mario world på gba, hvis jeg skal ha meg en 2 - 4 spill hvilke synes dere jeg bør ta da?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...