Mister t Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har laget en liste i excel, og vil at når jeg sorterer den ene kolonnen så skal de andre kolonnene følge etter. Jeg antar dette er mulig på et eller annet vis, men jeg har ikke funnet ut hvordan. hjelp meg? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har låst cellene mine i min oppgave ved å markere cellen under de jeg vil låse, valgt "vindu" elns og så "frys". Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har laget en liste i excel, og vil at når jeg sorterer den ene kolonnen så skal de andre kolonnene følge etter. Jeg antar dette er mulig på et eller annet vis, men jeg har ikke funnet ut hvordan. hjelp meg? 5106763[/snapback] Stå med markøren i en celle som skal sorteres. Velg på menyen: Data -> Sorter. Øverst velger du f.eks "Sorter etter" kolonne A, og ikke noe i "Deretter etter". Burde virke nå. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Jeg har låst cellene mine i min oppgave ved å markere cellen under de jeg vil låse, valgt "vindu" elns og så "frys". 5106860[/snapback] Hva mener du her? Mister t ønsket sortering. Endret 4. november 2005 av Pingla Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Ser ut som jeg har misforstått spørsmålet, beklager. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 5. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Jeg har laget en liste i excel, og vil at når jeg sorterer den ene kolonnen så skal de andre kolonnene følge etter. Jeg antar dette er mulig på et eller annet vis, men jeg har ikke funnet ut hvordan. hjelp meg? 5106763[/snapback] Stå med markøren i en celle som skal sorteres. Velg på menyen: Data -> Sorter. Øverst velger du f.eks "Sorter etter" kolonne A, og ikke noe i "Deretter etter". Burde virke nå. 5106864[/snapback] Tror ikke jeg har gjort meg helt forstått her, så jeg prøver igjen. Jeg har laget en liste over filmer som har tittelen nedover i kolonne A, så har jeg aldersgrenser i kolonne B. Når jeg sorterer kolonne A alfabetisk, følger ikke kolonne B med. Dette gjør at etter sorteringen så har f.eks. askepott fått 18 års grense, mens natural born killers er tillat for alle. Jeg har prøvd å merke hele lista, og høyre-klikka, valgt "formater celler" og valgt lås på beskyttelse. Dette fungerer ikke. Jeg bruker forøvrig office 200, men antar at dette er mulig i denne versjonen. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Det skal funke det som pingla skirver i det første innlegget sitt... Plasser markøren i Første felt i A, og trykk Data-> Sort. Velg der hva du skal sortere etter. (Dersom du har header på feltene i f.eks rad 1, vil disse komme opp som valg i nedtrekksmenyen) Du kan evt velge hele tabellen (Velg fra A og utover, så nedover) og trykke på knappen A-Z i verktøylinjen Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 5. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Ok, nå skjønte jeg plutselig hva jeg hadde gjort feil. Jeg markerte ikke alle feltene når jeg skulle sortere de, jeg bare markerte enkle kolonner. Dermed ble selvfølgelig bare kolonnen jeg markerte sortert. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Eller du bare klikker et eller annet sted i listen. Så lenge ingen rader eller kolonner er merket sorterer den som om alt er merket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå