Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye viskere, noe forskjell på merker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har veldig lenge lurt på de beste vindusviskerene, liker Bosch sine viskere veldig godt.

Men mange nye biler (VAG) ar den nye typen osch Aerotwin viskere som ikke har fjærer og styr, me bare et blad som er veldig fleksibelt. Jeg tror at de kan passe på vanlige biler, men har ikke fått sjekket det ut enda. Det eneste minuset med Aerotwin viskerene er at de er veldig dyre, tror de koster 500,- stk. eller no.

 

Tror at det er Torshov som selger teflon viskere som skal være veldig bra, men har aldri prøvd dem selv.

 

Endel folk jeg kjenner har prøvd Biltema sine viskere og de er merkbart dårligere enn f.eks Bosch sine viskere, synes nå jeg da.

Lenke til kommentar
Skal heller kjøpe orginale denso viskerblad å sette på,

bedre kvalitet på dem

5106600[/snapback]

Enig.

Brukte Boschs viskere før, men dem piper og gneller etter en kort tid.

1 par Denso viskere har jeg hatt i 2 år nå, og nå først begynner dem å vise tegn til slittasje (fortsatt ingen piping).

Koster bare halvparten av Bosch viskerne også. :)

Lenke til kommentar
Skal heller kjøpe orginale denso viskerblad å sette på,

bedre kvalitet på dem

5106600[/snapback]

Enig.

Brukte Boschs viskere før, men dem piper og gneller etter en kort tid.

1 par Denso viskere har jeg hatt i 2 år nå, og nå først begynner dem å vise tegn til slittasje (fortsatt ingen piping).

Koster bare halvparten av Bosch viskerne også. :)

5107216[/snapback]

 

Hvor kan denso viskere kjøpes da, og kommer disse til alle biler?

 

Leste en test om at biltema sine viskere riper vinduene, så de holder jeg meg unna.

 

Et lite utdrag fra testen:

 

VW best

Best i testen ble VW originalviskere produsert av Valeo, med Bosch hakk i hæl. Viskerne ble testet for holdbarhet og slitestyrke, effektivitet (nye og brukte), støynivå (nye og brukte) og hvor lette de var å montere.

– Vi har forsøkt å gjøre en mest mulig heldekkende test, sier testansvarlig Turo Tiililä, og forklarer at de veier inn de ulike deltestene i sluttresultatet. At originalviskerne var best, overrasker ham ikke. Alle testene de gjør viser at originalviskerne er blant de to-tre beste. 

– Generelt sagt er alle som har fått sju poeng eller bedre i snitt godkjent, sier Tiililä.

Dårligst ut kommer Biltemas produkter, som begge faller igjennom. De er også de klart billigste, så her er det sammenheng mellom pris og kvalitet. Men det er verdt å merke seg at VWs originalviskere, som vant testen, samtidig er de billigste av dem som besto prøven, med sine 164 kroner.

Trico, som kommer på tredjeplass, koster 258 kroner, hundrelappen billigere enn Bosch, som er testens dyreste med 359 kroner. 

Selv om vindusviskere som produkt jo ikke innbyr til store design- eller produktmessige forandringer, ligger VW i front med sin fargekode som vises når det er på tide å bytte viskere.

Kanskje på tide å bli litt mer bevisst som forbruker, også når det gjelder vindusviskere? 

– Denne testen gir deg et godt grunnlag, om du skal gjøre bevisste valg av vindusviskere, avslutter Turo Tiililä.

 

Noen som vet om VW sine viskere er mulig å bruke på andre biler enn VW?

Lenke til kommentar
Men virker på meg som at færre og færre bensinstasjoner fører bosch for tiden.  Virker som om at de blir byttet ut med ett annet merke som jeg ikke husker. Mener det er sort pakning med rød eller hvit skrift.

5106181[/snapback]

 

Champion er det. Har prøvd dem, og er aldeles ikke fornøyd. Visket forsåvidt helt greit, ikke noe mer enn det. Men når jeg kjørte over ca 110, la de igjen store porsjoner med vann foran trynet mitt. Gikk fort i søppelet da. Nå kjører jeg med originale Audi-viskere, de synes jeg er best. Men må bytte snart, og vet ikke helt hva jeg skal ha *suge opp tips i denne tråden*

 

 

Det går jo også an å bytte ut bare gummien da, men det er jo litt mer arbeid. Lurer på om det var BilXtra som solgte gummi metervis for noen år siden. Jeg har ikke kjøpt det de siste årene, for mye makk.

Lenke til kommentar

En ting som i hvertfall er sikkert er at Bosch viskerene h\jeg har nå har ripet opp ruta! Så får jeg heller se om Biltema sine er bedre eller værre, men fortsatt ikke hørt om noen som har fått riper i ruta av biltema viskere, og jeg vet om mange som bruker de! Er vel bare mamma jeg vet om at kjøper noen andre en Biltema for tiden..

Lenke til kommentar
Bosch viskerene blir veldig fort harde i gummien

og begynner å gnelle og skippe over frontruta.

Skal heller kjøpe orginale denso viskerblad å sette på,

bedre kvalitet på dem

5106600[/snapback]

 

Hvor selges dem?

 

Skal heller kjøpe orginale denso viskerblad å sette på,

bedre kvalitet på dem

5106600[/snapback]

Enig.

Brukte Boschs viskere før, men dem piper og gneller etter en kort tid.

1 par Denso viskere har jeg hatt i 2 år nå, og nå først begynner dem å vise tegn til slittasje (fortsatt ingen piping).

Koster bare halvparten av Bosch viskerne også. :)

5107216[/snapback]

 

Må ha dem... :)

Hvor kan denso viskere kjøpes da, og kommer disse til alle biler?

 

Leste en test om at biltema sine viskere riper vinduene, så de holder jeg meg unna.

 

Et lite utdrag fra testen:

 

VW best

Best i testen ble VW originalviskere produsert av Valeo, med Bosch hakk i hæl. Viskerne ble testet for holdbarhet og slitestyrke, effektivitet (nye og brukte), støynivå (nye og brukte) og hvor lette de var å montere.

– Vi har forsøkt å gjøre en mest mulig heldekkende test, sier testansvarlig Turo Tiililä, og forklarer at de veier inn de ulike deltestene i sluttresultatet. At originalviskerne var best, overrasker ham ikke. Alle testene de gjør viser at originalviskerne er blant de to-tre beste. 

– Generelt sagt er alle som har fått sju poeng eller bedre i snitt godkjent, sier Tiililä.

Dårligst ut kommer Biltemas produkter, som begge faller igjennom. De er også de klart billigste, så her er det sammenheng mellom pris og kvalitet. Men det er verdt å merke seg at VWs originalviskere, som vant testen, samtidig er de billigste av dem som besto prøven, med sine 164 kroner.

Trico, som kommer på tredjeplass, koster 258 kroner, hundrelappen billigere enn Bosch, som er testens dyreste med 359 kroner. 

Selv om vindusviskere som produkt jo ikke innbyr til store design- eller produktmessige forandringer, ligger VW i front med sin fargekode som vises når det er på tide å bytte viskere.

Kanskje på tide å bli litt mer bevisst som forbruker, også når det gjelder vindusviskere? 

– Denne testen gir deg et godt grunnlag, om du skal gjøre bevisste valg av vindusviskere, avslutter Turo Tiililä.

 

Noen som vet om VW sine viskere er mulig å bruke på andre biler enn VW?

5107511[/snapback]

 

Tror at det bare en sånn stikk inn på viskerarmen type, men vet ikke helt sikkert.

 

Synes Denso funker bra, tar godt og striper veldig lite. Ingen gnisselyd.

5108326[/snapback]

 

Må ha dem!

Lenke til kommentar

Ah....viskerne holder seg godt og lenge om man passer på å gjøre de rene fra tid til annen. Om de piper og hyler kan det ofte være nok å justere vinkelen en liten smule (bøye litt på viskerarmen, slik at gummien ligger an mot vinduet i 90 grader)

 

Er selv godt fornøyd med Bosch, men har erfart at de trenger litt bruk før de tar ordentlig.

 

T'Weed

Lenke til kommentar

har selv biltema sine vannavisende viskere.

Utrolig gode viskere, har hatt dem 1 år nå. Nå bruker jeg viskerene bare på intervall, er svært skjelden jeg kjører dem i ett, pga teflonen som viskerene legger igjen etter de første sveipene, gjør at vannet blåser rett av. :D

heller 10 80 kr viskere fra biltema enn 2 500 kr viskere fra bosch

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...