Gå til innhold

Formattert, hvilke programmer er et must...?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Formaterte pcen for noen dager siden og skulle gjerne hatt litt anbefalninger til programmer jeg burde anskaffe meg, både de som koster penger og ikke koster penger.

 

Har f.eks ikke bestemt meg for hva slags antivirus og annet beskyttelsesprogrammer jeg skal anskaffe meg.

 

Av programmer som er innstalert allerede:

Azureus

Itunes

Ipod Agent

Limewire Pro

Opera

Daemon Tools

Msn Messenger 7.5

Vlc

Quicktime

Winrar

Winzip

Nero

Office pakken

 

Takker for alle tips jeg får. Skriv gjerne hvorfor jeg burde skaffe meg det programmet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg skaffet meg NOD32 og sett litt på det, ikke så mye å bruke det på enda med nyformatert PC, men virker som programmet jeg trenger.

 

Ellers så har jeg laste ned Codec pakken, takk for den påminnelsen endrebjorsvik89.

 

Når det gjelder Winamp, så foretrekker jeg Itunes til musica y vlc para videos.

 

Ingen andre programmer som er must eller...

Lenke til kommentar

Jeg ser at du ikke har skrivi opp noen FTP klienter. Jeg bruker FileZilla og er veldig fornøyd med den.

 

CCleaner er et program som rydder opp i forskjellig ting på datamaskinen som for eksempel midlertidige filer.

 

Daemon tools setter opp en virituell cd-rom på maskinen, så du slipper å brenne ut image filer du har.

 

The Gimp er et opensource bildebehandlingsprogram som er ganske omfattende (jeg er ikke så proff at jeg trenger photoshop, så det holder for meg).

 

Du har installert "Office pakken", hvilken? Jeg bruker OpenOffice.org og har ikke savnet MS Office siden jeg bytta.

 

XnVeiw er et bildevisningsprogram som jeg liker godt.

 

Til slutt. Du har Winrar og winzip.... TUGZip og 7-Zip er to gratis alternativ. Jeg skal innrømme at Winrar er et program jeg liker godt, men Winzip har jeg aldri savnet.

Endret av MaxTiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...