Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC - begynner å fungere som den skal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei sveis.. :)

 

Joda maskina funker enda. Virker omtrent som den skal nå, men var ikke noe suksess å overklokke.. Ble stopp med fsb på 215x9, noe mere så ble det mye ustabilt :hm:

 

Klokka skjermkortet med atitool, og det sa stopp på tidligere nevnte tall, men kjører bf2 med mellom 45 og 95++ fps og da 45 når det er vel mye smell å action rundt meg.

 

Har problemer med å komme inn i BIOS - trykker del og får bare opp en svart skjerm med blinkende cursor. :scared: men det funker i blant.... rart.

Har forresten platinum jeg og, glemte bare å ta det med.

 

Noen som mente at det var minnet som krangla, kanskje litt for lite, så i morra ligger det 1 gig å venter i postkassa :D

 

2 (4) x Apacer 512 pc-400 ddr pc3200

Lenke til kommentar

hadde du ikke en gig fra fr av? 2x 512? eller 512 x2? (skjønte enkli ikke selv mitt eget spørsmål) men har du to 512-briller eller 2 brikker som blir til 512 til sammen? :roll:

 

men burde ikke multplier i fsb osv være på 11? selv bruker jeg 220x11.0 ... syns den kjører mest stabilt da.... volt på 1.55...

 

bf2en din kjører grei fps i alle fall...

 

men hva mener du med cursor i bios? er du inne i windows når du går i bios? :idea::ermm::blink::omg::hm: skjønte ikke helt den... ellers er det bra med pcen din, vel?

Lenke til kommentar
hadde du ikke en gig fra fr av? 2x 512? eller 512 x2? (skjønte enkli ikke selv mitt eget spørsmål) men har du to 512-briller eller 2 brikker som blir til 512 til sammen?  :roll:

 

men burde ikke multplier i fsb osv være på 11? selv bruker jeg 220x11.0 ... syns den kjører mest stabilt da.... volt på 1.55...

 

bf2en din kjører grei fps i alle fall...

 

men hva mener du med cursor i bios? er du inne i windows når du går i bios?  :idea:  :ermm:  :blink:  :omg:  :hm: skjønte ikke helt den... ellers er det bra med pcen din, vel?

5125054[/snapback]

 

tror verken han har 2x256 briller eller 2x512 briller, tror ikke han har så dorlig syn :tease:

Lenke til kommentar
2 (4) x Apacer 512 pc-400 ddr pc3200

5122864[/snapback]

Kommer 1Gig til med samme ram i morra for dem som skjønte det andre gangen.

Noen som mente at det var minnet som krangla, kanskje litt for lite, så i morra ligger det 1 gig å venter i postkassa  :D

5122864[/snapback]

Har problemer med å komme inn i BIOS - trykker del og får bare opp en svart skjerm med blinkende cursor. scared.gif men det funker i blant.... rart.

5122864[/snapback]

 

Det som skjer de fleste gangene jeg trykker "DEL" er at skjermen blir svart før det dukker opp en liten blinkende fan: ( _ ) helt oppe i venstre hjørne. Deretter er det dødt. skjer ikke noe. veit da f hva som er gale. Funker greit en gang i mellom. Vil helst ikke ta livet av nye fine maskina, derfor prøver jeg å finne ut hva som skjer før videre tiltak iverksettes. Hadde egentlig vært greit om hele driten hadde funka topp fra første stund, men det er det bare skjermen som har. resten har krangla sin del og vel så det.... Går se vel tel etterkvart.....berre man jævles nok først.!!

Lenke til kommentar

jeg mente BRIKKER DA..... :D ikke briller

 

edit: har du flasha biosen nå? eller hvorfor er den vrang?... du har vel installert bios-drivern i det hele tatt? da mener jeg ikke nødvendigvis den fra live update, men den som følger med på cden til hovedkortet...

Endret av enema
Lenke til kommentar

Joda greit nok det.

 

Kjører med bios'en som fulgte med hovedkortet, prøvde å flashe 2 ggr, men det skar seg helt, måtte resette på HK legge inn alt på nytt. Veit egentlig ikke helt hva som skjedde, men det funka ikke med boot disk eller recovery disken som blei laga. Trur kanskje det kan ha noe med overklokking å gjøre, men selv om jeg setter alt tilbake, så vil den ikke... Pussige greier. Har sett noen andre på forumet som har samme prob. men ingen som har funnet noen løsning. :wallbash:

 

Fikk putta inn litegrannemereram nå... gjør store ting de små tingene der.. ! :grin:

Lenke til kommentar

Fant ut av det med BIOS'en. Må bare trykke i rett øyeblikk. Ikke for tidlig og ikke for sent... Begynner å bli litt hårsår denne maskina her.... :whistle:

 

Fant forresten noen smarte ting for å få bedre fart på bf2 her

Lite stykke ned på sida...

 

Skal til med overklokking nu. Blir artig å se hvor det bærer.... Tar gjerne tips..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...