Gå til innhold

Kritikk til oppsett ønsket.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har brukt en del tid på å finne frem til følgende oppsett, og ville satt veldig stor pris på litt ekspert hjelp:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...08-F1697DBFFB58

 

Jeg begrunner mine valg som følger:

 

- Ønsker hovedsaklig en gaming maskin

- Vil helst ligge under 14 tusen med skjerm, optimalt ville vært å ligge så nærme 10 tusen som mulig

- Støy betyr ikke så mye

- er ikke noen lyd fantast

- vil ha ett system som enkelt kan oppgraderes hvis det blir nødvendig samtidig som det har en vis levetid

 

Så vidt jeg har klart å grave meg frem til vil de komponentene jeg har valgt dekke mine behov. Har lest kommentarer, guider o.l men er fortsatt litt usikker på hvor bra dette oppsettet egentlig er. Tenker da spesielt på områder som: RAM, samt generelle muligheter for overklokking (CPU, RAM, Skjermkort).

 

Alle kommentarer er ønskelig! Har skrudd på epost-meldinger ved svar og vil følge nøye med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville valgt en MIST 500 Watt strømforsyning og et litt bedre skjermkort (7800 GT kanskje).

5092935[/snapback]

Nå har han jo et budsjett på max 14000 å forholde seg til. Når du kommer med forslag som fordyrer oppsettet hans vesentlig så må du finne indekning for det også. Hvor skal det skjæres ned??

Lenke til kommentar

- Jeg ville vurdert 1 x 1024 Mb istedenfor 2 x 512.

 

Min eneste reservasjon mot dette forslaget er at jeg ikke vil ha muligheten til å utnytte dual-channel kapasiteten til hovedkortet, så vidt jeg har har forstått? Så foruten dette har noen innvirkninger på fremtidige oppgraderinger kommer jeg til å holde meg til de brikkene jeg har nå, foruten noen har store innvendinger mot dem.

 

 

- X800XL istedet for 6600GT.

 

Har gjort litt research nå, og virker som dette ikke er en så dum ide. Har byttet til følgende kort:

 

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

 

(For detaljer se oppdatert handlevogn.)

 

 

Har også gjort som MaxMekker anbefalte og byttet til en 3200+, som jeg så skal overklokke.

 

Får ikke tid til å se på strømforsynere nå, men regner med å finne ett alternativ senere på dagen.

 

Takk for gode tilbakemeldinger så langt!

 

Ønsker helst å bygge selv, føler derfor ikke at en ferdig satt opp maskin er ett valg for meg. Ser forsåvidt også at de valgene har endel svakheter samtidig som de har endel styrker.

Lenke til kommentar

1 1024 i steden for fler 512 senere og 1stk 512 nå er for lite (retten å sletten)

 

Dette lønner seg med tanke på oppdatering

 

Edit: SEr nå at den nesten ikke er dyrere heller

 

Forøvrig et genialt oppsett som jeg synes haddet blitt helt perfekt med et skjermkort som koster 800kr mer - 7800gt!

 

Om du ønsker å spare kr kan jo x800 gto være noe

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Har gjort ett par nye forandringer, har valgt å gå for dyrere ram og billigere skjermkort.

 

 

skjermkort:

 

PowerColor Radeon X800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI-I, Tv-Out, Retail

 

 

ram:

 

Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

 

 

Har fortsatt ikke fått sett på den strømforsyningen!

Lenke til kommentar

Ok, nye forandringer igjen. Denne gangen rammen igjen :\ Ser vel at man ikke får så mye høyere ytelse med to 512mb brikker kjørende i dual i forhold til en enkelt 1024mb brikke. Har fått inntrykk av at 4x512mb i dual er mindre bra, og dermed kommer til å svekke fremtidige muligheter for oppgraderinger. Velger derfor en 1024mb brikke istednfor.

 

De pengene jeg "sparer" på dette har jeg valgt å putte inn i strømforsyningen og går for Hiper 580 modellen.

 

Som alltid kan dere se den siste versjonen i handlelisten min, som ligger tilgjengelig fra komplett.no:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...08-F1697DBFFB58

 

P.s har også lagt til trådløst nettverk

Lenke til kommentar

F.eks PSdata selger sett med 2x1048mb geil value pack til ca. 1700, kanske ikke noe overklokkings ram, men stabil og god. Da får du 2gig til nesten sammen prisen som dine 1gig moduler.

Edit: Jeg er rimelig sikker på at du kan spare 1000 - 1500,- ved å velge f.eks SHG eller databutikken.

Endret av wotg
Lenke til kommentar

skal du ikke overklokke så trenger du ikke noe særlig dyr ram. Noe Value ram vil duge i massevis. så jeg ville funnet et 2gig sett som feks wotg anbefaler. De nyere spilltypene (BF2,Fear osv) er alle glade i masse ram. Jeg ville også anbefalt deg å kjøpe alt hos enten shg eller databutikken, da for du mer for pengene og du kan feks gå hakket opp med å kjøpe bedre skjermkort (x800xl evnt et 7800GT)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...