Gå til innhold

Fjerne pop-up i win 2000

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sitter på en 2K maskin på jobb og slike pop-ups spretter frem med jevne mellomrom. Ganske irriterende egentlig, så nå lurer jeg på hvordan jeg får bort skiten :hmm:

Legger med en skjermdump

eh.....får visst ikke til det der med å legge inn bilde :blush: men noen som kan si meg hva jeg kan gjøre for å få bort svineriet?

Endret av scrutinizer
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel og bra det Tordenflesk (artig navn btw :) ) men det er jo en arbeidsstasjon. Kan ikke drive å installere så mye der...sjanse for å få seg en smekk av admin :cry:

Dette må vel ligge i registeret en eller anne plass. Har forsøkt å søke det opp i registeret men finner ikke noe som kan relateres til dette

Skrevet

Det første du bør gjøre er å starte maskinen i sikkerhetsmodus, kjøre "msconfig" og ta bort alle programmer under "startup" fanen som ikke skal startes opp ved oppstart. Dersom du ikke er sikker på hvilke som bør skrus av kan du legge ved et screenshot her i denne tråden. Ta et screenshot ved å trykke ALT-PRINTSCREEN på det vinduet du vil ta bilde av, lim inn i mspaint og lagre det som .jpg.

Etter at du har skrudd av oppstart av ukjente programmer vil trolig problemet gå vekk, men det er på ingen måte en god løsning. Det du bør gjøre er å laste ned Ad-aware og spybot og installere de.

Disse programmene søker gjennom bla registeret og fjerner styggedom der.

Å installere Microsoft Antispyware kan du også gjøre, men da bør du nok først kontakte administrator.

Når det gjelder browser så burde du sende en mail til admin og spørre han om du kan få bruke Opera eller Firefox, og dersom han kan jobben sin ser jeg få grunner til at han skal være imot dette. Opera kan også legges inn uten å bli installert dersom det er ønsket.

Skrevet

Du kan også skru av tjenesten (service) Messenger, da det ofte er denne som gjør det mulig for popup-vinduer sånn helt uten videre. Denne tjenesten er ikke forbundet med Windows/MSN Messenger.

Mulig du ikke har rettigheter til å deaktivere tjenester, men dette er i hvert fall framgangsmåten:

Start | Kjør | services.msc [enter]

Dobbeltklikk "Messenger" i listen

Stopp tjenesten og sett den til "Deaktivert/Disabled"

Skrevet
men det er jo en arbeidsstasjon. Kan ikke drive å installere så mye der...sjanse for å få seg en smekk av admin  :cry:
Fortjener ikke å være admin hvis han ikke tillater Firefox. Kanskje han er lur å tviholder IE så han får mer å gjøre på jobb. :shrug:
Skrevet (endret)

Hvis du vil bruke IE kan du feks laste ned en liten Google plugin med popup blokker. Bruker den selv på min gamle laptop, dels fordi jeg liker å ha Google søkeren der, og dels som popup blokker. Fungerer bra, tar minimalt med plass i vinduet, og er lett å fjerne om du vil det. (altså er ikke som alle mulig andre slike toolbar crap man får selv om man ikke vil ha de...)

Bare Google på Google toolbar.

Edit; må legge til at du vel sikkert har diverse crap på maskinen allerede, så du bør uansett følge JohndoeMAKT's råd å få ryddet opp.

post-56388-1130789691_thumb.jpg

Endret av pcp160

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...