Gå til innhold

Crossfire... Hvilke kort skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg skal bygge meg ny PC snart og har noen spørsmål:

Hvilket skjermkort bør jeg satse på? Planen var å kjøpe et ATi oppsett med kanskje mulighet for crossfire senere. Hovedkort er allerede valgt til ASUS SLI Deluxe.

Burde jeg da kjøpe et X800 XL nå og kjøpe et x1800 crossfire kort senere og kjøre disse i crossfire, eller vente og kjøpe et x1800 kort når dem kommer på markedet, og kjøpe enda ett senere. Eller vente til x1800 kommer ut, og kjøpe et x800xl eller x850xt som da vil være redusert i pris og kjøpe et x1800 senere for crossfire?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke kjørt Crossfire på det hovedkortet. Det er kun for Nvidias SLI.

 

Du må ha ett hovedkort med ATI Xpress brikkesett.

 

 

EDIT: Fant kun 2 stykker hos Komplett, ett fraSapphire og ett fra MSI. Men ingen er på lager akuratt nå.

 

For Crossfire vil det komme flere kort etter hvert, med de er få nå siden selve skjermkortene ikke er å få tak i.

 

 

Men når det gjelder skjermkort så går nok ikke X800 sammen med ett X1800 crossfire kort dessverre, men tror at ett X1800 XT Crossfire skal funke med ett X1800 XL kort.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Hei..

Jeg skal bygge meg ny PC snart og har noen spørsmål:

Hvilket skjermkort bør jeg satse på? Planen var å kjøpe et ATi oppsett med kanskje mulighet for crossfire senere. Hovedkort er allerede valgt til ASUS SLI Deluxe.

Burde jeg da kjøpe et X800 XL nå og kjøpe et x1800 crossfire kort senere og kjøre disse i crossfire, eller vente og kjøpe et x1800 kort når dem kommer på markedet, og kjøpe enda ett senere. Eller vente til x1800 kommer ut, og kjøpe et x800xl eller x850xt som da vil være redusert i pris og kjøpe et x1800 senere for crossfire?

5080788[/snapback]

 

jeg syntes det ble veldig rotete slik du skrev, men her er iaffal noen tips (slik som jeg forsto det du skrev)

1. du kan ikke ha crossfire i et SLI-hk

2. du kan ikke sette opp et x800 med et x1800 i crossfire

Lenke til kommentar
Kan dere anbefale noen skjermkort for å kjøre SLI på ASUS SLI Deluxe?

5081024[/snapback]

 

Crossfire kortene som koster rundt 900,- er ikke dyre, men kvaliteten er usikker. Leste test av ett ikke Crossfire kort fra ATI, og det var ekstremt bra overklokker, men igjen en av de dyre.

 

Når det gjelder SLI skjermkort, så er 6600 GT kortene bortkastet, det er billigere med kort som yter bedre enn de til sammen. Finner du 2 meget billige 6800 GT kort så kan de yte bedre enn ett 7800 GT kort. Ultra versjonen begynner å nærme seg 7800 GT pris. De eneste å anbefale for kjøring i SLI er nok 7800 GT eller 7800 GTX, og da blir prisforskjellen såpass stor at GT kortet er mest gunstig her.

 

Har du penger på konto NÅ, så ta en titt på Komplett sitt Superweekend tilbud, XFX sitt 7800 GT kort koster kun 3195,-, noe som er det beste tilbudet du kan få akuratt nå. (Jeg tok hull på sparegrisen og kjøpte meg ett, så jeg kan kjøre i SLI)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...