Gå til innhold

hvor mye kan jeg få for min ps2?


cossiemk1

Anbefalte innlegg

Har en Ps2 jeg vurderer å selge, men vet ikke helt hvor mye jeg kan ta for den.

Det er en SCPH30004 med matrix chip, maskinen fikk full rens, og ny laser når chipen ble installert (juni 2005)

Tenkte på å selge den med 1stk kontroller, og strøm+bilde kabler, og noen spill....

Er 2000,- mye?? har sett de betydlig dyrere på feks qxl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom spillene du antyder er originalspill av litt nyere dato, kan du gjerne få prisen opp mot 2000. Er de derimot backup, har de ikke noe verdi vil jeg si.

 

Ny laser til 600 kr er heller ikke noe som tilsier at en kan ta bedre betalt, da en forventer å få en som fungerer.

 

Tror gjerne (nypris / 2) + (chip / 2) er en relativt grei pris + evt. litt for spillene med forbehold om de er originale, og hvilke de er. Får sjelden igjen noe særlig ved å selge, men dersom du absolutt ikke trenger den, er det bedre å få litt igjen enn ingenting.

 

Rundt 1300-1500 vil jeg si er en grei pris. Kommer litt an på hvem du selger til og om du trekker fra litt "venner og kjente"-rabatt.

 

På QXL kan en gjerne få litt mer om man er heldig.

Lenke til kommentar

Tenker på alt i forhold til nypris. Om du kjøper en ny PSTWO til 1500 kr får du en ny laser. Om du bytter laseren i en brukt vil du kunne ta en høyere bruktverdi, men den har ikke noen spesiell verdi om bruktprisen nærmer seg nyprisen.

 

2000 kr - 800 for chip = 1200 kr for en brukt PS2, som er altfor nært nypris i dag. Ihvertfall om det bare medfølger noen backupspill, som alle kan få tak i om det skulle være ønskelig.

Lenke til kommentar

Med tanke på at ps2`en er chippa, så bør du prøve å pushe på med det. Hvordan du skal klare å pushe på med det er en annen sak.

Ellers så sliter du litt med at ps3 nærmer seg og kan spille av alle ps2 spillene.

Personlig tror jeg at veldig få som er skikkelig inni spill vil kjøpe en ps2 akkurat nå. Og dermed havner du på et marked som ikke bryr seg om chipping osv.

Bare en liten advarsel.

 

Beste er vel å selge det til en familie som bare vil ha en maskin til ungen sin.

Prismessig tror jeg ikke du får så utrolig mye å hente.

Kanskje tenke 800 kr for maskinen og 150-200 kr per spill max.

Endret av AciD18
Lenke til kommentar

Ps3 kan IKKE spille av backup ps2 spill, da må den ha chip først, og de som vet hvor lang tid det tok før det kom en skikkelig chip til ps2, kan jo bare gjette hvor lang tid det vil ta før det kommer noe BRA chip til Ps3..... men samma det, har et bud på 1900,- nå, på qxl, og det er ennå 5 dager igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...