Gå til innhold

XP vs ME... hva skal jeg velge?

ZeroCool

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp med og velge programvare. Skal jeg velge XP, eller skal jeg velge ME? La oss si at jeg fikk tak i en brent versjon av en eller begge delene... kan jeg installere dem når jeg ikke har noen programvare fra før av innpå maskina?? Dette er bare noe jeg tenkte på i teorien! skal selvfølgelig ikke ha ulovelige kopier av operativsystemet... :smile:

Men går dette i teorien?

I alle fall... hvilket operativsystem skal jeg velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil installere ulovlig software på maskinen din er det ingen her som har noe med uansett.

Gjør hva du vil. Jeg brukte Me i ca. 1 år, og har ikke tall på hvor mange ganger jeg endte opp med å ta backup av viktige filer på D:-disken, og installer Me pånytt. Viktige filer forsvinner plutselig, CD-ROM'en konflikta med modemet av en elleranna grunn så dialup-forbindelsen gikk ned hver gang jeg putte i ei cd-plate (go figure)..Det vanligste grunnen til at jeg måtte reinstalle var blåskjerm som aldri gikk vekk rett etter loading av Win. Nå er jeg på XP og det funker som bare det..ingen store kræsj enda etter 3 mnd :smile:

Angående det andre spm., det går fint å installere begge versjonene, men for all del ikke prøv å legg dem på samme HD/partisjon :smile: Systemet setter selv opp dualboot-meny under reboot når du installerer et nytt OS sammen med et annet. Win XP er basert på NT/2000, mens WinMe er på Win98-systemet. Gikk fint å ha inne både Win98 og Win NT4 på skolen i gamledager.

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-25 03:19 ]

Skrevet

Er da ganske tullete å bable i vei om at du får de gratis og at du bare i _teorien_ skal installere de... Hva med å bare holde kjeft om hvor du får de fra og spørre spørsmålet ditt?

Skrevet
Quote:

Den 2002-08-25 12:29, tilstad skrev:

Men hva er egentlig å foretrekke av 98 og me? Har etpar elendige maskiner som ikke fixer xp nemlig..

win 98
Skrevet

jeg får bluescreen, og "protection error" i winME uten at jeg har innstallert en dritt! Å ta betalt for noe slikt dritt burde være ulovlig!

skaff deg winXP - det er det beste OS'et MS har laget, og er til og med verdt pengene. (studentlisens?)

Skrevet

Win ME er vel det OS'et som klikker MEST AV ALLE!!!

Kjenner en som har det, maskina hans klikker alle 25. min. ! Du burde velge XP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ville valgt Xp framfor Me. Har brukt begge, og synes Xp er bedre. Du bør imidlertid ha mer enn 256 mb ram.

Forøvrig har jeg hatt tre maskiner med Me. Alle kjørte fjellstøtt.

Skrevet

La inn ME for snart ett år siden samtidig med at jeg fikk ADSL, -har IKKE formatert siden.

De som klager mest på OS er de samme som formaterer 4 ganger i uka. De klager på alle OS, 98, ME, XP.

*vis meg skrivebordet ditt så skal jeg si deg hvem du er*

.

Skrevet

Quote:

Den 2002-08-25 12:29, tilstad skrev:

Men hva er egentlig å foretrekke av 98 og me? Har etpar elendige maskiner som ikke fixer xp nemlig..

Tror jeg ville gått for Win98SE hvis du kan få kjøpt det et sted (siden du ikke vurderer SE mener jeg) ellers er vel 98 bedre enn ME med tanke på drivere + stabilitet

Skrevet

Quote:

Den 2002-08-27 11:26, NickFalk skrev:

Quote:

Den 2002-08-27 00:08, Hotbox skrev:

La inn ME for snart ett år siden samtidig med at jeg fikk ADSL, -har IKKE formatert siden.

Vel da er nok du unntaket som bekrefte regelen! :wink:

Vel, man kan si det samme om Win XP kanskje? Er ikke få plasser man har lest at XP er kåret til det beste OS'et. Men, hvorfor er da alle forum fulle av innlegg som handler om problemer ang. XP?? Se bare her på Hardware, det finns hundrevis av XP-relaterte innlegg som handler om problemer med XP.

Virker ikke som folk har det særlig trivelig & avslappende med det. (og mange har vel kasta XP på båten og gått tilbake til 98 og ME).

.

Skrevet

Jeg bruker ME på to maskiner og er meget fornøyd. Tror det er viktig og laste ned oppdateringsting fra Windowsupdate etter installering av ME, for i begynnelsen var det endel tull med ME, men siste året har det ikke vært noe tull, og vi bruker våre maskiner mye. Da vi hedde 98 var det uendelig med problemer.

Skrevet

Quote:

...det finns hundrevis av XP-relaterte innlegg som handler om problemer med XP.

Virker ikke som folk har det særlig trivelig & avslappende med det. (og mange har vel kasta XP på båten og gått tilbake til 98 og ME).

Vel jeg har faktisk erfaringer med samtlige Windows fra 3.11 med unntak av Me og XP. Det virker da for meg som om de to winsystemene som brukes i dag er XP og 2000... :???:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...