Gå til innhold

Hvordan vet jeg hva slags RAM som passer i min PC?


Variabel

Anbefalte innlegg

Har merket etterhvert at 512 MB RAM er i det minste laget... Nå er det slik at jeg ikke har så veldig mye peiling på hardware, så jeg lurer på:

 

- Hvordan vet jeg hva slags RAM- brikker som passer i min PC?

 

- Har et GeForce 4200 Ti kort som også er i det minste laget. Er det noe vits å kjøpe et nytt når prosessoren er en AMD 1.2 Ghz crap?

 

Eller like så godt kjøpe ny PC? :p

Er snakk om lite penger i bildet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her vil jeg anbefale å kjøpe en helt ny pc! Du sier ikke noe om hvilken cpu du har, men det er kanskje en socket a cpu? Det er utdatert nå, så da bør du nok kjøpe nytt hovedkort også. Grafikkortet er også veldig utdatert. Ser ut som om du trenger alt nytt egentlig :p . Men hva bruksområdet til pcen? Selv så er jeg veldig kravstor til pcen, men alle spiller ikke på pcen heller. Dersom du spiller er jo den pcen du har der mer eller mindre ubrukelig.

Lenke til kommentar

Jau... Er klar over at PCen er crap. :) (Heldigvis ikke min main PC.)

 

Anyways, er egentlig kun et spill jeg spiller for tida. Det er City of Heroes / City of Villains og det krever 1 GB ram. Har snakket med flere personer in-game, og mange av de har 1 GB ram og ikke så altfor bra PC generelt sett. Så jeg er ganske sikker at en RAM oppgradering vil hjelpe. Forventer ikke å kjøre spillet på fulle specs da. :)

 

Menne, jeg lurer bare på hvordan jeg vet hvilken type RAM brikker som passer i min PC.

Kan skaffe en DxDiag.txt hvis det ønskes. :)

 

EDIT:

merinfo.PNG

Endret av Variabel
Lenke til kommentar
Det er snakk om lavt budsjett her. Jeg spør heller ikke om hvorvidt jeg bør selge PCen eller ikke. Jeg spør om hvilke typer RAM-brikker som passer i dataen.

5077674[/snapback]

Det er jo akkuratt det som er en del av spørsmålet! "Eller like så godt kjøpe ny PC?" !

 

Men det er lov å google litt, Fikk Dette Som første treff når jeg søkte på HK ditt. :)

Lenke til kommentar

Trådstarter må ha SDRAM her, noe som er over dobbelt så dyrt som tilsvarende DDR SDRAM. Og med tanke på at han heller ikke kan bruke brikken videre i et senere system, synes jeg det ikke er verdt å bruke 1000 kr på en 512 MB SDRAM-brikke.

 

Det jeg ville gjort er å legge ut PC'en på finn.no og QXL og se om du får en grei pris for den. Deretter ville jeg kjøpt følgende system hvis du har en god hoved-PC:

- AMD Sempron 2800+

- 512 eller 1024 MB DDR SDRAM

- HK nForce3 250Gb brikkesett

- Ta vare på grafikkortet

SUM = 2000-2500 kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...