Gå til innhold

Passord på Harddisk - Prøver for 3 gang!


Anbefalte innlegg

Hei. Har en Maxtor 250GB SATA HD som er fullspekket med digget mitt ;)

Jeg har ofte mange kompiser som kommer på bsøk og begynner å kødde med den og leite igjennom, og det hater eg!!

 

Så jeg lurer på om det går an å få passord til den, slik at når noen trykker på den i Min Datamaskin, så kommer det oppe en eller annen boks slik at man må skrive inn passord for å komme inn i den.

 

Er det noen som helst som vet om eller kan finne et program som gjør slik?

Plis hjelp meg her da.. Har spurt om dette før, men har ikke fått særlig svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes jo mange gode krypteringsprogram, til og med gratis. Da er det kun du som får sett hva som ligger der...

5069778[/snapback]

 

bare husk at det kan være problemer vis du må reinnstalere eller flytter disken til en anen pc forde kryptonering blir utført spesielt for dit nåværende oppset på pc

 

http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=86

Endret av kvase
Lenke til kommentar

En enklel men ikke sikker løsning jeg har brukt er å bare fjerne stasjons bokstaven i disk manager.

Hvis de går inn der og vet hva de skal se etter vil de kunne få den tilbake.

Fordelen er imidlertid at hvis de ikke vet hva de skal se etter så vet de ikke at den er der. En passord beskyttet disk er derimot veldig spennenede for nysjerigperer.

Lenke til kommentar
I Windows må du ha 2 forskjellige brukere for å hindre 1 bruker tilgang.

 

Kanskje det var dette du var ute etter?

5069748[/snapback]

 

Det er nok dette som blir det letteste for deg?

Lag en bruker som har tilgang til disken. Og fjern tilgang til disken med brukeren du vanligvis bruker (når kompiser kommer på besøk).

 

switch user når du vil ha tilgang til disken. Litt knotete men raskt og enkelt å sette opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...