Gå til innhold

Jul i oktober, jeg blir kvalm!

Feh

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg liker ikke jula uansett.

Gleder meg til det hele er over.

5064981[/snapback]

Hardt å være deg med andre ord. :p Jula blir jo lengre og lengre for hvert år som går. Nå varer den jo fra begynnelsen av oktober til begynnelsen av februar....(sånn grovt sett).

5064990[/snapback]

Det går nok bra skal du se. Eneste med julen jeg virkelig ser frem til er julemiddagen. Da skal jeg minst ha i meg 2kg ribbe. :--D

Jeg digger romjula jeg, den er fin. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeeez... Denne diskusjonen dukker opp hvert år... Kan ikke de som liker juleproduktene få lov til å kjøpe disse, så kan vi andre som vil vente til julenissen har kommet hjem fra ferie i syden (ca midten av november) la være.

Skrevet

Vi har iallefall bestemt oss for å droppe hele kjøpefesten, de småfeite forretningsfolkene skal iallefall ikke få rulle seg i våre penger denne gangen. Det blir kun kjøpt julegaver til barna i familien, resten av julebudsjettet lar jeg stå til i Januar og bruker det på akkurat det jeg ønsker meg til under halve prisen av det det koster før jul :-)

Skrevet

I år blir det kjøpefest her i huset. Spakur til mamsen, DVDer til lillebror, something special for that someone special og masse gaver fra Stefan til Stefan.

Jeg kommer til å bruke mer på julegaver i år enn jeg har gjort på de 17 andre julene jeg har opplevd til sammen.

Skrevet

Fikk selv et reklameblad med noen juletilbud i mitdten av oktober måneden.

Jeg har ikke noe julestemning iallefall før 1 advent.

Så å begynne på julen så tidlig som i oktober er ikke det som passer meg.

Noen sier det heter at man skal ha god tid før jul men å starte juleforberedelser i oktober mnd er alt for tidlig spør du meg :dontgetit:

Skrevet

Jeg har planer om å ikke feire julen i Norge. Jeg er bare lei av den. Greit nok at ribba er god...den kan jeg spise på nyttårsaften 1730.

Skrevet
jula varer helt til påska FFS!

Det begynner å stemme i praksis ja :roll:

Når den store dagen kommer, så er alle drit lei, og ønsker seg til bake til skole/arbeid.

Skrevet

Jeg har allerede fått sånne julemagasin reklamer som jeg skal dele ut på avisruten min! :realmad: Jeg gjorde det eneste fornuftige og kastet alle 60 da :) . Nå er vel elkjøp sine julereklamer rett rundt hjørnet tenker jeg :thumbdown:

Skrevet

Julen kommer vel egentlig ikke før 1.Desember MEN

Jeg elsker julen over alt på jord... er den beste ferie/høytid.

Det er tiden for gode venner og familibesøk.

Så ikke klag... det er ka 5 uker elns til første 1.desember...

Skrevet (endret)
:xmas: God jul folkens - greit å være litt tidlig ute - det er jo tross alt bare et par måneder igjen :!: Endret av skinner
Skrevet

Veldig enig. Når man ser på f.eks Rema1000, Rimi, Kiwi og alle de butikkene, har de faktisk begynt å selge Jule marsipan og Jule sjokolade. Vi er i Oktober folkens! Oktober!

Syns de kunne begynt med jule-styret i slutten av november og desember.

Skrevet

La nå folk få lov til å kjøpe marsipanen sin eller julebrusen sin hvis de vil det før desember.. Dere som ikke vil kan jo bare vente.. Ingen som tvinger dere til å kjøpe..

Og jula har ikke blitt værre nå i år.. det var like ille i fjor begynnte tidlig oktober da også..

Skrevet

Sluttet å få julestemning når de begynte med en alt for tidlig jul. Man blir dritt lei jula lenge før den begynner.

Profitt meg langt opp i ræva! Jula begynner ikke før i desember!

Skrevet

Og som butikkansatte kan jeg vente meg masse unødvendig kjefting, trusler og surmuling fra stressede folk langt før 1.desember fordi folk blir så påvirka til å shoppe som en gal lenge før det i hele tatt er advent.

Ja det har faktisk vært så ekstremt at noen har truet meg for ingenting.

Sånne ting ødelegger min forhold til jula faktisk. Fordi jeg begynner å forbinde jula med disse negative tingene. Og det ENESTE positive er i selve 24/12. Blir litt vanskelig å komme i stemning når man har blitt drittkastet hver dag i 2 mnd.

Skrevet

Det er greit nok at de begynner å selge SMÅTT men når de pynter butikkene i oktober, da går det i surr for meg!

Når de nettop fikk inn marsipan på shell så spurte jeg dem hvorfor i alle dager sette ut marsipanen så tidlig?

Jeg fikk til svar:

Bortsett fra all drivstoff er marsipan det vi tjener inn best på i året. (inkl. Påske masripan)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...