Spirre Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 er nok pga sli korta det ja, ingen klarer å kjøre det glatt med de instillingene med bare et kort. Lenke til kommentar
JonA Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 jeg kjørte det fint på samme innstillinger med bare 1gb ram også (riktignok uten AA/AF) skulle ønske spillet ville kjøre 1280*1024.... iriterer meg grenseløst at det skal være så forbanna vanskelig å få lagt inn den oppløsninga i spill. blir vel til at jeg må kjøpe meg en større lcd skjerm snart... 5062138[/snapback] Det kan kjøre i 1280x1024 Du må bare editere filen "C:\Documents and Settings\All Users\Documents\Monolith Productions\FEAR\settings.cfg" sett "ScreenWidth" "1280" "ScreenHeight" "1024" Latterlig at det ikke kan gjøres i spillet egentlig... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) oo nice takker jeg tar å legger inn det i tråden min om hvordan få max oppløsning i spill på lcd. Endret 26. oktober 2005 av Spirre Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 /off topic/ Til de som sier at 2 stk 7800GTX i SLI er bortkastet i dag, prøv spillet F.E.A.R dere! Jeg tenker sånn at når man har det nyeste nye i skjermkort som 7800GTX er, så vil jeg spille spill i minst 1024x768 og alle detaljer på max med 4X AA. Men F.E.A.R gjør at det hakker! Tør ikke tenke hva Unreal 3 vil kreve... Edit : og jeg har kun ett 7800GTX kort... 5061842[/snapback] Selv om UT3-engine kommer til å kreve sitt, så skal man ikke glemme at UT folka har vært flinke til å dra nytte av eldre grafikk kort også, bare for å ta et eksempel, så er UT2k4 det spillet hvor jeg har klart å dra mest nytte av mitt gode gamle Gf2 kort i forhold til andre nye spill....Har byttet ut det kortet nå ja. Frankie Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 Da jeg testet F.E.A.R i 1600 x 1200 med alt max (tror hvertfall alt var på max ) merket jeg at det ikke gikk helt glatt. Vil ikke si det hakket, men gikk ikke så smooth som jeg forventet :!: Så tror nok at 256MB mer RAM på skjermkortet har noe å si på høy oppløsning. Har X2 4400, 2gb RAM og 7800GTX 5062115[/snapback] Hos meg gikk det glatt i 1600x1200 4xfsaa/16xaa.Har 4600+,2g ram,samt 7800gtx i sli. 5062151[/snapback] Som sakt tidligere, ikke alle som har penger til et slikt oppsett da... Lenke til kommentar
betterman Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 Da jeg testet F.E.A.R i 1600 x 1200 med alt max (tror hvertfall alt var på max ) merket jeg at det ikke gikk helt glatt. Vil ikke si det hakket, men gikk ikke så smooth som jeg forventet :!: Så tror nok at 256MB mer RAM på skjermkortet har noe å si på høy oppløsning. Har X2 4400, 2gb RAM og 7800GTX 5062115[/snapback] Hos meg gikk det glatt i 1600x1200 4xfsaa/16xaa.Har 4600+,2g ram,samt 7800gtx i sli. 5062151[/snapback] Som sakt tidligere, ikke alle som har penger til et slikt oppsett da... 5062334[/snapback] Nei, poenget er vel at vi som har råd, får nyte godt av at spillene kjører knirkefritt med alt på fullt i høy oppløsning. Du får det du betaler for...som oftest. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg er spent på hvor liten ytelseøkningen blir Synes det er litt urettferdig å kritisere produsentene for å legge til mer minne. Denne diskusjonen har vi sikkert hatt på hvert trinn 64->128, 128->256, og nå 256->512. Spillprodusentene tilpasser seg det som blir tilgjengelig i hw og snart er vi over på neste trinn: Næh, det ække nødvendig med 1024....5061910[/snapback] Ja, jeg skjønner det er en del av utviklinga og at 512MiB vil komme godt med om en stund, men jeg tror ikke det blir mye nyttiggjort i starten. Ergo tror jeg det blir bortkastede penger i hvertfall i starten. En annen faktor som spiller inn er at dobelt så mye minne bør få dobbelt så mye båndbredde og en dobbelt så kraftig GPU for å bli skikkelig utnyttet. Jeg tror de første skjermkortene med 512MiB kommer til å lide av for lav båndbredde og for lag GPU-kapasitet i forhold til mengden minne. Akkurat det samme dilemmaet som var når Radeon 9700Pro kom med 256MiB minne, geforce3 kom med 128MiB minne osv. Dette blir litt høna og egget-problematikk. Produsentene gidder ikke lage spill som krever dobbelt så mye minne før folk begyner å kjøpe kort med dobbelt så mye minne, og folk gidder ikke kjøpe kort med dobbelt så mye minne før spill kan ta nytte av det. Noen må være først ute, men det blir ikke meg. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 Det kan hende det ikke gir noen ytelseøkingn, men fy så mange "fjortieser" som kommer til og se opp ti ldem med 1024 MiB minne på grafikk kortene (snakker så klart om SLI og det at det finnes folk som tror SLI utnytter alt minne på grafikk kortene automatisk). Det er sansynelig vis bare for PR med andre ord (en så lenge). Lenke til kommentar
smy Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 morsomt å se om hjelper så mye og om det blir dyrt tror skal hjep litt i cod2 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) For å være ærlig håper jeg de som kjøper high end-kort har nok innsikt til å forstå at 512mb minne ikke gir helt samme effekten på skjermen som det har på lommeboka. Til de som sier at 2 stk 7800GTX i SLI er bortkastet i dag, prøv spillet F.E.A.R dere!Jeg tenker sånn at når man har det nyeste nye i skjermkort som 7800GTX er, så vil jeg spille spill i minst 1024x768 og alle detaljer på max med 4X AA. Men F.E.A.R gjør at det hakker! Tør ikke tenke hva Unreal 3 vil kreve... I motsetning til Doom3 og F.E.A.R, har gutta bak Unreal sansen for mer effektive spillemotorer, bare se på UT2004 vs Far Cry som et eksempel. Far Cry piner mer ut av skjermkortet enn det smaker, gir jo ikke så voldsomt mye bedre grafikk at det rettferdiggjør at det gir en fjerdedel av fps'en motoren til UT2004 gir Endret 26. oktober 2005 av Kevlar Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 Dette var ikke hyggelig for ATI sin del Nvidia har vel sikkert disse i butikkene samma dag de blir lansert, siden de nå har erfart hvor utrolig mye kundene setter pris på slikt. Ati har vel neppe disse klare i november, i hvertfall i butikker og da får Nvidia solgt unna litt der også, før de får noen konkuranse fra ATI Håper for guds skyld får med jule rushet ellers har de virkelig bomma, men har folket hengt seg så opp i Nvidia nå at uansett vil det bli lite ATI kort under juletreet Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 Dette var ikke hyggelig for ATI sin del Nvidia har vel sikkert disse i butikkene samma dag de blir lansert, siden de nå har erfart hvor utrolig mye kundene setter pris på slikt. Ati har vel neppe disse klare i november, i hvertfall i butikker og da får Nvidia solgt unna litt der også, før de får noen konkuranse fra ATI Håper for guds skyld får med jule rushet ellers har de virkelig bomma, men har folket hengt seg så opp i Nvidia nå at uansett vil det bli lite ATI kort under juletreet 5063564[/snapback] Time will show.... Blir jo også morsomt å se prisen på disse nye kortene, når det er så mange som har klaget på at ATI kortene var så dyre sammenlignet.... så får vi se nå. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 Noen som vet hva prisene vil starte og ende på? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Dem som ikke forstår hvorfor noen bruker spare penger o.l på sli er ikke hw.kåte nokk, det er nokk av dyrere hobbyer der ute feks er det noen som bruker flere hundre tusen på gammle porselen dukker (har ingen sikre kilder men håper dere tar poenget). Så til dere som stadig stikker innom trådene å forteller at det ikke lønner seg å bruke så mye penger på data... -DERE ROPER TIL DØVE ØRER- I motsetning til Doom3 og F.E.A.R, har gutta bak Unreal sansen for mer effektive spillemotorer, bare se på UT2004 vs Far Cry som et eksempel. Far Cry piner mer ut av skjermkortet enn det smaker, gir jo ikke så voldsomt mye bedre grafikk at det rettferdiggjør at det gir en fjerdedel av fps'en motoren til UT2004 gir Farcry kvalte mitt 9800pro - jeg fikk heller ikke klint det helt på fult med x800pro, gikk greit med et overklokket 6800gt gs (altså samme problem) . Er enig i kunn 1 ting, omgivelsene ute er uten tvil mye penere osv men f.e.a.r har tatt steget videre på alle andre måter i mine øyne - sinnsyke effekter - grenesprengendet lysefekter og ai + et par ting til. F.e.a.r. scorer full pott overalt og det er ikke tillfeldig. ps:det er en hel tråd om dette alleredet Endret 26. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Argh... jeg blir usikker her... skal jeg kjøpe dagens GTX kort med 256MB RAM eller skal jeg vente på "storebror" med 512MB og høyere hastigheter? Planen er at jeg først kjøper et GTX kort, og om ca 2-3 måneder kjøpe enda et slik at jeg får SLI... men, skal jeg vente til 512MB korta kommer eller ikke? To be or not to be osv osv.. EDIT: "But still hope remains, as ATI seems to be the new king of Open GL. So if you like Doom 3 and Quake 4 you might want to wait for ATI" Og jeg som bygger maskin for å få den optimalsiert for Quake 4... pokker ta altså.. enda et dilemma jeg ender opp i! Argh! Endret 26. oktober 2005 av fomlepung Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Nå må du jo vente da, nå er det jo knappe to uker til de kommer, men 7800gt til 2880 kr stk er jo ikke så dumt (sli) Endret 26. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 http://apps.ati.com/ir/PressReleaseText.as...eleaseID=772964 1Ghz+ på core for X1800XT ... ikke dumt gitt :-) 2 slike i Crossfire skulle jo dra bra unna Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 I følge Inquirer slipper nvidia 512 MB utgaven av 7800 GTX 7. November. 5061316[/snapback] Og muligens 7800 Ultra... http://www.bit-tech.net/news/2005/10/26/51...gtx_on_nov_7th/ Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) vipewan - det er den nitro shitten igjen, bare veldig proffe oc kan holdet på med det greine der, det som er intresant nå er å se hva kortene til salgs klarer med stock kjøling, ikke mer papir svada. Det er nettop dette nitro - papir tullet som driver folk ti vanvidd snart - meg i alle fall Endret 26. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
TaLo Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 http://apps.ati.com/ir/PressReleaseText.as...eleaseID=772964 1Ghz+ på core for X1800XT ... ikke dumt gitt :-) 2 slike i Crossfire skulle jo dra bra unna 5064721[/snapback] Denne rekorden ble kun kjørt i 2D mode, blir spennende å se om de klarer å kjøre noen 3d tester med denn farten. Dette er forøvrig samme person som tok den forrige rekorden (Sampsa). LINK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå