Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

spinners felger / hjulkapsler

vidarv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det kan være kult jeg da, på den rette bilen vel og merke..

Hvis det er snakk om hjulkapsler med spinners, så syns jeg det er tull.

Spinners er et deksel som monteres på noen type felger og som står stille når du kjører, og snurrer når du stopper, da av sin egen vekt, og ikke noe strøm innblandet...

Skrevet

Stod på en bensinstasjon på Fagernes for et par uker siden, så kom det en Renault Megane Scenic med tovoksne mennesker i og fullpakka i bagasjerommet.

Så når den stoppa rett foran meg så jeg at den hadde chrom-kapsler med spinners.. :p Fikk meg en god latter, igrunn.. :)

• 5 uker senere...
Skrevet

Er en gubbe her hvor jeg bor som kjører en H2 rundt om kring, og har nylig satt på de fete felgene med matchende spinners.. Det er fett, no problem, haddet det ikke vært for at gubben er rundt 60 FUCKINGS år.. Da blir det bare lame.

Men bilen er kul den, for all del ;)

Skrevet
Eh, nei, men det fins bedre måter å bruke pengene på en spinners på bilen når man er gubbe og har måne. Ser bare latterlig ut.

5212224[/snapback]

Hmmmm....jeg har måne. Betyr det at jeg aldri kan kjøpe meg felger med spinners? Kan med andre ord ikke kjøpe meg det jeg har lyst på fordi jeg i noens øyne er for gammel?

Dummeste jeg har hørt, men det har vel noe med at du er maks 14.

Skrevet
Eh, nei, men det fins bedre måter å bruke pengene på en spinners på bilen når man er gubbe og har måne. Ser bare latterlig ut.

5212224[/snapback]

Personlig synes jeg feite neger-rappere med gullkjeder ser ganske latterlige ut i sånne biler ;)

Skrevet
men hvordan funker spinnersene??

er det sånn at de ruller rundt pga. at du er i bevegelse liksom?? eller går de tia(24/7)??

5218377[/snapback]

De spinner pga en bevegelseskraft. Det har med tyngdekraften å gjøre :D

Det jeg mener er at det har en energi som er tilført når bilen stopper.. F.eks.. En kule i en ball.. Du sparker ballen, den får bevegelse. Du stopper ballen med en gang, men kulen inne vil fortsette å rulle inne i ballen til energien går vekk..

Noe liknende er med spinnende felger, den går på energi som er overført fra selve bevegelsen på felgene :w00t:

Skrevet

altså, det fins ikke mange biler hvor spinners faktisk ser bra ut.. Fakta er at på mange Hummer H2 i statene og andre steder ser felgene rimelig teite ut, fordi selve spinnersa ikke er no fete. H2 med 26" spinners ville jeg kanskje ikke foretrukket uansett, men men..

Smaken er som baken; delt ;)

Skrevet

Syns også det bør være en viss størrelse på felgene før spinnersene i det hele tatt skal ha noe håp om å berge utseendet. Så en Fiat Croma i Svinesund i sommer med 17" spinners. Det så skikkelig spinkelt ut.

Skrevet

Er du 18 år og har ein 1985 modell av eit eller anna greier og har eit stort behov for å kaste vekk penger på dilldall så er vel spinners heilt OK.

Eg skal aldri kjøpe spinners til mine bilar iallefall...mykje kan gjerast for å style ein bil, men spinners har litt omvendt effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...