Gå til innhold

40k PC skal kjøpes inn.. trenger litt hjelp!


Anbefalte innlegg

:thumbup: Noen enkle råd her til deg, og alle som leser dette.

 

For d første så er ATI X1800xt myyyyyeee bedre enn 7800gtx, vet ikke nøyaktig hvor mye bedre men visst nok opp mot dobbelt så bra!

 

Har du vurdert ddr2 minne! Få noen rå hardisker på 10k til 15 tusen rpm.

 

Hvis du bare venter litt til etter nyttår så kommer den nye m2 platformen med nyere og kraftigere cpu'er, + at da blir det fullt gira for ddr2 ram :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en RAR ting...

 

 

1) jeg får nesten 12k i 3d mark 05

 

2) klarer ikke Quake 4 med 1280*1024 High, 4aa med shadows.. kommer ned i 25 fps

 

3) på starten av FarCry når man kommer ut av hulen ligger jeg på 40-50 fps (samme som med min forrige pc)

 

1280*1024.. very high, ultra high. 4aa i CP. 2aa i game..

 

 

er ikke dette litt rart? føles ut som om SLI ikke aktiveres i noen tilfeller.. elns.. kjører globale profiler...

 

 

noen som vet om dette skal være slik eller ei?

 

kjører 85.87 beta

Lenke til kommentar
:thumbup:  Noen enkle råd her til deg, og alle som leser dette.

 

For d første så er ATI X1800xt myyyyyeee bedre enn 7800gtx, vet ikke nøyaktig hvor mye bedre men visst nok opp mot dobbelt så bra!

 

Har du vurdert ddr2 minne! Få noen rå hardisker på 10k til 15 tusen rpm.

 

Hvis du bare venter litt til etter nyttår så kommer den nye m2 platformen med nyere og kraftigere cpu'er, + at da blir det fullt gira for ddr2 ram  :dribble:

5104679[/snapback]

 

wow wow :w00t: så pc bildene just nu. gratulerer døøøøøøds fet pc d der uansett hva man tenker på :yes:

 

Ps: likte fargene, fikk meg til å ønske slik pc til jul og ligge under jule treet som alltid har masse varme og forskjellige farge lys på med den pc'en :xmas:

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Her er en RAR ting...

 

 

1) jeg får nesten 12k i 3d mark 05

 

2) klarer ikke Quake 4 med 1280*1024 High, 4aa med shadows.. kommer ned i 25 fps

 

3) på starten av FarCry når man kommer ut av hulen ligger jeg på 40-50 fps (samme som med min forrige pc)

 

1280*1024.. very high, ultra high.  4aa i CP. 2aa i game..

 

 

er ikke dette litt rart? føles ut som om SLI ikke aktiveres i noen tilfeller.. elns.. kjører globale profiler...

 

 

noen som vet om dette skal være slik eller ei?

 

kjører 85.87 beta

5104716[/snapback]

 

Du kan prøve 1 ting:Hvis du har valget i bios så velg Dual Card,ikke automatisk.

Lenke til kommentar
Her er en RAR ting...

 

 

1) jeg får nesten 12k i 3d mark 05

 

2) klarer ikke Quake 4 med 1280*1024 High, 4aa med shadows.. kommer ned i 25 fps

 

3) på starten av FarCry når man kommer ut av hulen ligger jeg på 40-50 fps (samme som med min forrige pc)

 

1280*1024.. very high, ultra high.  4aa i CP. 2aa i game..

 

 

er ikke dette litt rart? føles ut som om SLI ikke aktiveres i noen tilfeller.. elns.. kjører globale profiler...

 

 

noen som vet om dette skal være slik eller ei?

 

kjører 85.87 beta

5104716[/snapback]

 

Du kan prøve 1 ting:Hvis du har valget i bios så velg Dual Card,ikke automatisk.

5104760[/snapback]

 

 

har valgt dual :)

 

EDIT: på profilene står det under alle spillene:

 

 

SLI rendering mode: predefied (read only)

 

er det noe med det ? at den ikke velger multi(dual) ?

 

edit2: hmm.. stemmer det.. jeg hadde satt på multi(dual) på globale--- så det bør jo holde...?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Her er en RAR ting...

 

 

1) jeg får nesten 12k i 3d mark 05

 

2) klarer ikke Quake 4 med 1280*1024 High, 4aa med shadows.. kommer ned i 25 fps

 

3) på starten av FarCry når man kommer ut av hulen ligger jeg på 40-50 fps (samme som med min forrige pc)

 

1280*1024.. very high, ultra high.  4aa i CP. 2aa i game..

 

 

er ikke dette litt rart? føles ut som om SLI ikke aktiveres i noen tilfeller.. elns.. kjører globale profiler...

 

 

noen som vet om dette skal være slik eller ei?

 

kjører 85.87 beta

5104716[/snapback]

 

Du kan prøve 1 ting:Hvis du har valget i bios så velg Dual Card,ikke automatisk.

5104760[/snapback]

 

 

har valgt dual :)

 

EDIT: på profilene står det under alle spillene:

 

 

SLI rendering mode: predefied (read only)

 

er det noe med det ? at den ikke velger multi(dual) ?

 

edit2: hmm.. stemmer det.. jeg hadde satt på multi(dual) på globale--- så det bør jo holde...?

5104783[/snapback]

 

Prøv å reinstalere driverene til kortene. Evt prøv noen andre som ikke er Beta

Lenke til kommentar

Vet at diskusjonen har kommet videre, men benytter sjansen til å referere tildenne tråden

 

Hvor er test resultatene du referer til, eller sidene som har ryktene?

 

Slik jeg har tolket ryktene som har komme til nå, skal IKKE ATI X1800XL ta opp kampen mot 7800 GTX, men 7800 GT. Derfor kan ikke X1800 være MYE bedre enn 7800GTX siden ATI sier at det skal være DÅRLIGERE enn 7800GTX....

 

Men vet ikke om jeg tar helt feil.

 

Her er en link til hw.no

 

:thumbup:  Noen enkle råd her til deg, og alle som leser dette.

 

For d første så er ATI X1800xt myyyyyeee bedre enn 7800gtx, vet ikke nøyaktig hvor mye bedre men visst nok opp mot dobbelt så bra!

 

Har du vurdert ddr2 minne! Få noen rå hardisker på 10k til 15 tusen rpm.

 

Hvis du bare venter litt til etter nyttår så kommer den nye m2 platformen med nyere og kraftigere cpu'er, + at da blir det fullt gira for ddr2 ram  :dribble:

5104679[/snapback]

Lenke til kommentar
Har du prøvd å deaktivere den ene CPU kjernen. Vet ikke om det kan hjelpe på ytelsen,men det går da an å teste.

5105230[/snapback]

 

hvordan gjør jeg det ? tviler på at det hjelper... spesielt når jeg har over 118xx p i 3dmark :) bør kanskje være fornøyd :p

 

edit: men ville seff vært artig med litt flere fps.. spes i quake 4 med SHADOWS og aa/af.. der jeg sliter.. uten shadows går det glatt

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Høres litt rart ut det med Quake4. Prøvde med samme setting som deg og fikk 27 fps som laveste. Ser også ut som AA i Quake4 tar voldsomt mye krefter fra skjermkortet. Uten AA glir spillet i 60 fps hele tiden. Snodige greier.  :hmm:

 

Hva brukte du for å måle fps? Jeg bukte Fraps.

5105393[/snapback]

 

 

brukte: com_showfps 1 og fraps..

 

ja.. kjører 4aa :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...