Gå til innhold

Semesteroppgave i spill design


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg studerer spill design ved IMMA i Danmark (www.imma.dk) og har akkurat fått utlevert min semesteroppgave.

 

Har noen av dere et forslag til et spill som kan brukes?

 

På forhånd takk :)

 

 

Oppgaven:

 

Dere skal finde et spill, der ikke fik det gjennombrudd det efter deres mening fortjente og relancere samt forbedre dette spill (ikke implementering), Spillet må gerne være af eldre dato.

 

Det kan eksempelvis være pga. grafik, gameplay, interaktionsmodel, cover eller markedsføring.

 

Kort fortalt skal dere udføre en ”reverse enginering”

 

 

 

Resultat:

 

High concept statement, gamedesign document, og plan for relancering, redegørelse for hvorfor spillet oprindeligt fejlede samt argumentation for forbedringer.

 

Derudover skal der produceres cover samt indstik med brukervejledning.

 

Hele processen skal dokumenteres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstod oppgaven rett vil jeg gjerne foreslå "Boiling Point: Road To Hell", et ambisiøst skytespill med RPG-elementer som desverre feilet på så og si alle punkter. Grunnideen var god og kreativ (trenger flere slike spill), men utføring var regelrett elendig (mye grunnet tidspress fra utgiver Atari's side).

Lenke til kommentar

Jeg synes Enter the Matrix hadde stort potensiale (før jeg fikk tak i det vel og merke :D) Siden den binder AniMatrix til Reloaded f.eks. og at jeg er Matrix fan seff..

 

Men hadde jo mer bug's og grafikk feil enn jeg klarte å telle, pluss at story'n ikke akkurat var perfekt ;) Så med det rettet opp, kanskje fått det gjennombruddet det "fortjente"? =)

Lenke til kommentar

Gothic 1 & 2

Soldner

(Operation Flashpoint)

((Anarchy Online))

 

Eksempler paa spill som har / hadde stort potensiale, some "feilet" eller misset de store massene grunnet markedfoering / distrubisjon, hadde for store ambisjoner - eller for tidlig ute med en spesiell teknikk osv...

 

For vaere opp til traadstarter aa finne ut hva som passer hvor :)

Lenke til kommentar

Eneste gode eksemplet her er vel faktisk System Shock. Resten er spill av relativt ny dato, og som vel ikke kan sies å være noen gode underdogs.

 

Min stemme går imidlertid til Spellcross - noe av det mest innovative og spennende som noensinne er gjort med rundebaserte strategispill. En interessant vri med dagens samfunn møter fantasy, og med elementer fra spill som X-com og Jagged Alliance.

 

Les mer (og last ned) på http://www.the-underdogs.org/game.php?id=3064

Lenke til kommentar

Grim Fandango, eller Monkey Island spillene, hvis vi skal bli melankolske :love:

 

Rollercoaster tycoon, eller Transport tycoon?

 

Et enkelt og genialt spill, "Jones in the fast Lane", hadde vært topp! (også en oldie)

 

Ett nyerre utgitt spill, er "Gabriel Knight 3", i gabriel knight serien. Et simpelthen genialt spill, som er i sjangeren eventyr/action.

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...