Gå til innhold

Bærbar som fungere til gaming?


mats116

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg en bærbar pc som funker til spill, jeg har aldri hatt en bærbar men, har prøvd mange forskjellige.

 

Det jeg leiter etter er en bærbar datamaskin som kan greie og kjøre de nyeste spillene som WoW og F.E.A.R.

 

Hva slags processor funker bra på bærbar? Jeg har hatt stasjonær data i flere år er det noe forskjell på processorene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp Acer :thumbs: de er mye bedre enn de dell greine Det er HELT sikkert :yes:

5056815[/snapback]

 

For et teit utsagn! Hva baserer du dette på? Ting flere pcer fra acer slår dell m170 og clevo m570 på og det er størrelse, vekt og batterilevetid, men spill-ytelse langt ifra! Såvidt jeg vet så har ikke acer bærbare med verken 7800 go, 6800 ultra go eller x800xt pe mobility... F.E.A.R er et a de mest krvende spillene som finnes og dermed vil nok trådstarter bli skuffet om han kjøper eks ferrari 4000 (en av acers beste på spill såvidt jeg vet) og finner ut at han ikke kan kjøre særlig grafik verdt å snake om på den... Acer har mange gode bærbare, men ingen som stiller i den rene spill-kategorien som dell m170 og clevo m570...

 

Håper det var ment ironisk...

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
Kjøp Acer :thumbs: de er mye bedre enn de dell greine Det er HELT sikkert :yes:

5056815[/snapback]

 

For et teit utsagn! Hva baserer du dette på? Ting flere pcer fra acer slår dell m170 og clevo m570 på og det er størrelse, vekt og batterilevetid, men spill-ytelse langt ifra! Såvidt jeg vet så har ikke acer bærbare med verken 7800 go, 6800 ultra go eller x800xt pe mobility... F.E.A.R er et a de mest krvende spillene som finnes og dermed vil nok trådstarter bli skuffet om han kjøper eks ferrari 4000 (en av acers beste på spill såvidt jeg vet) og finner ut at han ikke kan kjøre særlig grafik verdt å snake om på den... Acer har mange gode bærbare, men ingen som stiller i den rene spill-kategorien som dell m170 og clevo m570...

5056844[/snapback]

Har nokk veldig rett i det, når det gjelder grafikk så må nokk Acer bøye seg for titanene. Med slike grafikkløsninger er det lengre ikke tvil om hva som egner seg best til dagens mest grafikkrevende spill.

Lenke til kommentar
jeg vurderer å kjøpe meg en whitebox CL77  :dribble: Minst like rå som Dell sin maskin, i tillegg til at den er slankere :thumbup:

5057296[/snapback]

Hehe, rett å slett komisk alle bygger sine maskiner på Clevo M570A, helt identiske bare med forskjellige navn og pris.

Så derfor kan jeg bare si godt kjøp :thumbup:

 

Bare å se her å sammenlikne:

http://www.clevo.com.tw/Default.asp

Endret av Zatoichi
Lenke til kommentar
jeg vurderer å kjøpe meg en whitebox CL77  :dribble: Minst like rå som Dell sin maskin, i tillegg til at den er slankere :thumbup:

5057296[/snapback]

Hehe, rett å slett komisk alle bygger sine maskiner på Clevo M570A, helt identiske bare med forskjellige navn og pris.

Så derfor kan jeg bare si godt kjøp :thumbup:

 

Bare å se her å sammenlikne:

http://www.clevo.com.tw/Default.asp

5057354[/snapback]

 

Jeg ville nok heller sett på www.shg.no sinclevo m570 (heter 5700 hos shg) grunnet bedre priser og ikke minst service, hørt endel som har slitt med lang levering og dårlig service ved feil/retur hos whitebox

Lenke til kommentar
jeg vurderer å kjøpe meg en whitebox CL77  :dribble: Minst like rå som Dell sin maskin, i tillegg til at den er slankere :thumbup:

5057296[/snapback]

Hehe, rett å slett komisk alle bygger sine maskiner på Clevo M570A, helt identiske bare med forskjellige navn og pris.

Så derfor kan jeg bare si godt kjøp :thumbup:

 

Bare å se her å sammenlikne:

http://www.clevo.com.tw/Default.asp

5057354[/snapback]

 

Jeg ville nok heller sett på www.shg.no sin clevo m570 (heter 5700 hos shg) grunnet bedre priser og ikke minst service, hørt endel som har slitt med lang levering og dårlig service ved feil/retur hos whitebox

5057996[/snapback]

Det er sant, heller få som kan konkurrere med Shg.no sine priser. Leter man etter et godt kjøp, så velg dem. Som Bamsemoms sier bedre priser og bedre service. Kort sakt en vinner.

Lenke til kommentar
Noe sier meg at den grafikk-kontrolleren må være strupt ganske ettertrykkelig så lenge det holder med en 130 W strømforsyning.....

5058124[/snapback]

Tja du kan lese her, tallene snakker for seg selv:

http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...x_lansert/19514

 

I tillegg kan du se på denne testen av Evesham Voyager C720 som er bygget på Clevo M570A, hvor de blant annet sammenliknet Go 7800GTX med desktop utgaven:

http://www.bit-tech.net/hardware/2005/09/2...dia_7800/1.html

Lenke til kommentar
Noe sier meg at den grafikk-kontrolleren må være strupt ganske ettertrykkelig så lenge det holder med en 130 W strømforsyning.....

5058124[/snapback]

Tja du kan lese her, tallene snakker for seg selv:

http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...x_lansert/19514

 

I tillegg kan du se på denne testen av Evesham Voyager C720 som er bygget på Clevo M570A, hvor de blant annet sammenliknet Go 7800GTX med desktop utgaven:

http://www.bit-tech.net/hardware/2005/09/2...dia_7800/1.html

5058238[/snapback]

 

Ser det rører seg men det har sin pris i kr og ikke minst vekt. En PC på nærmere 4 kg kan ikke lenger kalles laptop. Dette blir en ren desktop erstatter. Min laptop har en moderat grafikk-løsning og veier 2.2 kg. Den duger til det meste bortsett fra de nyeste spillene. Hadde jeg vært avhengig av å dra med meg PC'n f.eks. på skolen ville jeg aldri kjøpt et slik dråg men heller skaffet en billig og lett laptop og heller lagt resten av pengene i en stasjonær for gaming som man kan oppgrader og som dermed får lengre levetid.

Lenke til kommentar
jeg vurderer å kjøpe meg en whitebox CL77  :dribble: Minst like rå som Dell sin maskin, i tillegg til at den er slankere :thumbup:

5057296[/snapback]

 

 

Konfigurerte nettopp en whitebox CL77 med 2.13 prosessor, 7800kort, 1 gig ram, DVD-brenner, 80gig harddisk og wifi/blåtann, men uten software. Kom på denne prisen:

 

Pris kr. 25768,- ink. mva.

 

Dette er jo svindyrt!! Om jeg ikke tar feil så er den ca 5000kr DYRERE enn M170 med samme specs

(sjekket på dell: 20 738,- Inkl. mva, miljøgebyr og frakt)

 

Whitebox er jo et noname-selskap, skulle tro de ville konkurere aggressivt på pris ihvertfall, men her er de jo helt på jordet!

Lenke til kommentar
Skjermen til Clevo M570A har jo en max oppløsning på 1680x1050 i motsetning til Dell og Whitebox f.eks, som kan levere skjermer med 1920x1200 piksler.

5065837[/snapback]

Må nesten spørre hva er vitsen å kjøre 1920x1200 på en 17 tommers skjerm, hvis man ikke har lyst å bruke forstørrelsesglass?

Jeg ser ikke hensikten å kjøre i så høy oppløsning, heller tvert i mot. Eneste gangen at høy oppløsning er en fordel er på desktop’en, skulle man ha mange ikoner eller trenger veldig stor oversikt. Men i spill for eksempel så syntes jeg personlig at 1024x eller 1200x i oppløsning er mer enn nokk og mest optimalt for å ikke glemme det. Tror det holder lenge med 1680x1050 max oppløsning hvis man ikke er tilhenger av å sitte 5 cm unna skjermen selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...