Gå til innhold

3000+ kontra Andre prosessorer


Solsviken

Anbefalte innlegg

Hei , jeg lurte på en ting .

 

Pr. dags dato har jeg følgende system,

AMD 64 3000+ m/ Geforce 6600GT pci-e

 

 

Jeg har nå gått til kjøp av et 7800GT kort og er sugen på å merke litt ytelseforskjell i spill som f.eks BF2 på litt høgere oppløsninger. Har LCD så svir litt etter å spille på 1280*1024 (eller hva det er for noe) .

 

Spørsmålet mitt er da om jeg må se meg nødt til å kjøpe ny prosessor i tillegg for å merke ytelseforskjell ?

 

Håper jeg posta i riktig forum (stod mellom CPU og Skjerkort)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil merke en stor ytelsesforbedring selv uten å oppgradere prosessoren.

 

MEN...

 

Når jeg leser tester av skjermkort så kan man ofte se at skjermkortet ikke får utnytta sitt fulle potensial pga prosessorbegrensninger. Se for eksempel denne testen her på hardware. Her ser vi tydelig hvordan ulike prosessorer innvirker på resultatet. Så skal du få ut all "juicen" fra kortet så må du oppgradere, men for all del, du vil kunne spille de fleste spill på 1280x1024 og høye detaljer med god flyt slik du har det i dag.

Lenke til kommentar

du MÁ klokke den opp, ingen vits og sitte pá 1,8 ghz :D

 

hvis du har null peiling sá les pá overklokkings delen av forumet. du skal helt greit kunne legge deg pá 2,5 ghz kanskje mere. skal du kjőpe en lignende prosessor pá samme klokke hastighet sá blir du en fattig mann.

 

hvis man ikke klokke litt blir det som og kjőre bil med hándbrekket pá.... det funker bare ikke :no:

Lenke til kommentar
Ja, klokk istedet for å kjøpe ny prosessor. Men tror nok du vil merke forskjell i spill likevel. Sett på litt aa og skru opp oppøsninga så.

5052399[/snapback]

 

Kommer RAMen min til å begrense mulighetene mine for overklokking? Jeg har disse brikkene.

 

Ellers har jeg Athlon 64 3000+ med boxed-kjøler og ASUS A8N-SLI Deluxe.

Lenke til kommentar
Kommer RAMen min til å begrense mulighetene mine for overklokking? Jeg har disse brikkene.

 

Ellers har jeg Athlon 64 3000+ med boxed-kjøler og ASUS A8N-SLI Deluxe.

5052646[/snapback]

 

Di ram brikkene kommer nok til og begrense lit men ikke så mye. Jeg har selv disse brikkene (4X512mb) kører dem i 2-3-3-2T, dette funker bra for meg ihvertfall. Men med noe "vassere" brikker så blir det jo litt ektra juice over det. Men brikke bremser ikke overklokkingen på processoren (Har selv A8N sli delux og en Winchester 3200+).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...