Gå til innhold

Bios Update DFI NF4 SLI-DR?


GameFace

Anbefalte innlegg

lasta ned siste versjon av bios til dette kortet.

Fra denne siden: Bios til NF4

 

Lastet ned den andre dl på denne siden.. så brukte jeg nvidia programmet som fulgte med til å legge det inn. Sto at det var i orden å alt var greit når jeg var ferdig. så rebootet jeg å da kommer det opp en beskjed om at det mangler en fil . " NTLDR mangler , Trykk ctrl-alt-del for å starte på nytt" hva gjør jeg?

har prøvd å legge inn den første fila av bios på den siden på en diskett men virker som den ikke leser den ? hmm..

Har også prøvd å ta ut bios batteriet uten hell, kommer inn i bios men får ikke gjort no fra eller til der..

 

Takk for hjelp på forhånd!

 

Mvh Eric

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvde i sta å koble disken til en annen pc. får å lese disken å få den inn i min datamaskin måtte man " convert to dynamic" som det sto i diskbehandlig.

da kom det opp at hvis man gjorde dette gikk det ikke ann å boote fra disken..

noen som har en løsning så jeg slipper å legge inn windows på nytt..?

Lenke til kommentar

Hadde du satt i gang å innstallere med en gang så hadde du vært ferdig for lenge siden. Dett er bare å innstalere over den gamle installasjonen, bruk oppdaterings-valget du får når windows-innstallasjonsprogrammet finner ut at der allerede er windows på disken. Du mister ingen data eller programmer, du må bare legge inn noen driver på nytt.

Lenke til kommentar

du har rett og slett ikke fulgt guiden riktig når du oppgraderte bios!

 

det skal ha stått der at etter at du oppgraderte, så skulle du inn i bois og sette innstillingene på bios safe defaults e.l.

 

etter at du har gjort det, så må du stille inn alt på nytt, bla.a. hvilken hdd den skal starte opp ifra o.l.

det er alt som er i veien, hadde samme problemet på en sata disk hos en kamerat en gang, og da var vi faktisk nødt til å oppgradere bios...

Lenke til kommentar

Hei du...

 

Hadde samme problemet ganske lenge og jeg var rimlig irritert.

 

 

Jeg tok og formaterte hele sysmtemdisken og reinstallerte xp 4-5 ganger.Noen ganger gikk det andre ganger ikke.Prøvde flere forskjellige ting.

 

Oppdaterte til seneste offisielle biosen men det hjalp ikke.

 

Så etter å prøvd alle ting jeg kunne komme på tenkte jeg skulle sjekke ut beta biosen.

 

Så oppdaterte jeg biosen til N4D702-3..Og etter det har jeg ikke noe som helst problem.

 

Så jeg tror du burde seriøst vurdere det.Den biosen er veldigs stabil.

 

Kan lastes ned her :

 

http://www.techpowerup.com/articles/other/114

Endret av LeXUS_
Lenke til kommentar

har godt over bios endel ganger nå.. alt er som det skal det.

testet det med rammen .. har 2x512mb brikker... prøvde kun 1 brikke.. hjelper ikke.. tror ikke det er noe galt me verken vga,ram eller cpu. ingen av diagnose lysa lyser når den er på vei til å boote hvertfall.. men 1sek etterpå restarter den så da er jeg like langt.

Lenke til kommentar

testet 1x256mb brikke jeg veit fungerer. 2100 ram. gammel.

prøvde den i alle 4 ram slot`ne men da begynte bare pc`n å pipe å 3 av 4 diagnose lysene lyset.

 

System start up : alle 4 leds

CPU Detected: Led 1,2 og 3

DRAM Detected: Led 1 og 2

VGA DETECTED: Led 1

System boot up: ingen

 

har prøvd å sette vga på pci-e slot 2.. også prøvd å ta ut skjermkabel i tilfelle d er noe der.. ingenting hjelper..

prøver å legge inn win men hopper bare ut å skjermen blir sort.. me et _ i øverste hjørnet som står å blinker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...