Gå til innhold

Final Fantasy 7 final boss.. hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Et par ting skal dere ha klart!

Safer Sephiroth er ikke vanskelig uasnett hvilket level man er, og man trenger ikke Knight of the round,mime,final attack,4xcut for å ta han.

Jeg knertet safer spehiroth på level 54 med vanlig attacks og magic uten problem! :cool: Det var nesten vanskeligere å komme seg ned til han :)

 

Når det gjelder Emerald og Ruby så trenger du heller ikke mime eller KOTR summon. Emerald har 1,4 mill i helse og han trenger du bare stå å slå på til han tar kvelden.

Ruby er den garantert den vanskeligste bossen på spillet, men han har faktisk mindre helse en Emerald :roll:

Med tanke på at Ruby kaster ut spillerne dine helt i begynnelsen av kampen, så går du inn med kun 1 spiller i live og 2 døde. så er det bare å kaste Pheoenix summon så er du igang :D resten gidder jeg ikke si for det vet dere sikkert hehe ;)

Lenke til kommentar
Et par ting skal dere ha klart!

Safer Sephiroth er ikke vanskelig uasnett hvilket level man er, og man trenger ikke Knight of the round,mime,final attack,4xcut for å ta han.

Jeg knertet safer spehiroth på level 54 med vanlig attacks og magic uten problem!  :cool: Det var nesten vanskeligere å komme seg ned til han  :)

6635929[/snapback]

de fleste har vel en sånn første kill vil jeg tro.

Og da mener jeg første, når du aldrig har vært der før. Senere er det lett å ta han med 4x cut, og om du er tålmodig, Knights. Mine første E/R weapon kills var med knights spam. senere brukte jeg 4x cut for å ta di, da knights tok så laterlig lang tid :p

 

Husker jeg tok Wsummon+mime på de andre, så gikk jeg å spiste midag. Knights holdt fortsatt på når jeg kom tilbake hehe.

Lenke til kommentar
Ruby Weapon er den vanskeligste bossen i spillet, en god del mer HP enn Emerald, samtidig som to av de du slåss sammen med blir blåst vekk.

5138573[/snapback]

 

 

Emerald er vanskeligere om en ikke har underwater materia. Da er den rett og slett umulig.

5139329[/snapback]

 

Neida, har da slått Emerald Weapon uten underwater materia. Stort sett hamret løs med Knights of Round.

Lenke til kommentar

Emerald Weapon er mye lettere enn Ruby som sagt(Selv om Ruby kan drepes ved magi og angrep kombinert slik at du kan se på tv mens du slåss)..Selv uten underwater materia så er emerald lett. Men Sephiroth er veldig enkel boss hvis du har bra level og omnislash og også ganske lett uten. lvl 99 og omnislash er garantert seier i starten,.....

Lenke til kommentar

må bare skrive det igjen jeg:) sephiroth er lett uansett level. er du over level 50 så klarer du han. jeg satte meg ned her om dagen og begynte spillet på nytt for gammel dags skyld;) og da fullførte jeg spillet uten noe annet en vanlig attack og vanlig magic. (ikke ruby og emerald såklart) :roll:

 

Men er det noen av dere som vet om det finnes timeattack på ff7? hadde vært veldig spennende og sett hvor lang tid det har tatt.

jeg har satt personlig rekord på 12 timer ihvertfall :tease: (og det er uten gold chocobo,knights of round osv)

 

hva med dere?

Lenke til kommentar

Så et bilde på nettet for noen år siden, der fyren poserte foran tv'en, sånn at du kunne se hvor lang tid han hadde brukt og at han var i krateret rett før man møter Sepiroth. Han runna det på litt over 6 timer såvidt jeg husker. Prøvde å finne bildet, men fant det ikke. Noen andre som har sett det? Virket heller ikke som om det var brukt photshop, men her er jeg ingen ekspert.

 

 

Selv er jeg ikke i nærheten av 12 timer en gang, har alldri prøvd å spille FF VII ferdig på kortest mulig tid.

Lenke til kommentar
Ruby Weapon er den vanskeligste bossen i spillet, en god del mer HP enn Emerald, samtidig som to av de du slåss sammen med blir blåst vekk.

5138573[/snapback]

 

Materia-oppsett:

 

Knights of the Round <-> HP Absorb

Counter <-> Mime

 

Selve kampen:

 

#1: Summon 'Knights of the Round'.

#2: Legg fra deg kontrollen.

 

Victory!

Lenke til kommentar

Hmm, husker at jeg tok Ruby weapon kjempeenkelt på en aller annen måte. Men husker ikke helt hva jeg gjorde. Tror det var noe med at jeg brukte freeze eller noe sånn at han stoppet. Eller var det bare Stop tro? Husker ihvertfall at det var noe helt sykt enkle greier. Dessuten kan man kombinere Phoenix, final attack og Master Materia osv for å bli såsi helt udødelig. En annen gøyal greie husker jeg i battle arena, var at Cloud hadde limit break før jeg gikk inn også tok jeg omnislash og brukte bare Mime hele veien! :)

Lenke til kommentar
6 timer høres jo ganske utrolig ut med tanke på at det 2timer består av video. pluss all pratingen og ikke minst "Clouds past" som tar en evighet :)

hmm...

6655662[/snapback]

 

Sant nok. Men jeg leste tips på hvordan spille fort igjennom: For eksempel åpne lokket på PS mens den spiller CGI-klippende, da vil spillet avslutte filmen og gå rett til spillingen igjen. Fant ikke bildet jeg refererte til, men fant en speed run faq på nettet:

 

http://www.home.no/garlandg/Speed%20Guide%203.0%20Demo.txt

 

Fyren her hadde rekord på 8.36, men anslo at det var mulig å gå under 8.15

Lenke til kommentar
I den nordøstlige delen av verden er det en ovalformet øy omringet av trær og fjell. Øya er ikke avbildet på kartet, så du må lete litt etter den. Du må gå dit med en Golden Chocobo. Der finner du Knights of the Round.

 

Men så skal det også nevnes at det er fullt mulig, og enda mer imponerende å ta siste bossen uten å bruke denne summonen. ;)

5047106[/snapback]

Første gangen jeg rundet spillet i 9-årsalderen, visste jeg ikke en gang hva KotR var en gang.

 

Trådstarter: Hvordan har du klart å spille gjennom spillet, uten å vite hva sistebossen heter en gang? :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...