Gå til innhold

Problemer med det visuelle :(

Aarstad

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann.

Jeg har i det siste kommet over et meget irriterende problem.

Det har seg slik at når jeg starter opp spill som er direct 3d avhengige med nvidia skjermkortet mitt så kommer det et par-tre problemer opp..

Bare så det er sagt er jeg ikke sikker på at det er Direct 3d, men alt tyder på det;

Jeg setter meg ned en fredags ettermiddag og skal til og spille litt nymotens first person shooter spill uten Open GL støtte, og da har det seg slik at jeg ikke har muligheten til å spille de fleste spill uten en hel krøll! Problemet er som følgende:

-I en hel rekke med spill så kommer det rare farger rundt omkring i ny og ne, dette er utrolig irriterende.

-Noen andre spill så er teksten helt..beklager ordbruket, men voldtatt. Første gang jeg så dette fikk jeg virkelig følelsen av å være dyslektiker..Teksten later til å være Engelsk, men jeg vil heller si at det er Grèsk!

-En gang i mellom i cutscenes og om jeg titter på evnt. npc'er osv. så ender det noen ganger opp med litt rart tekstur oppsett. Objektet/teksturen prøver å være litt t1000 fra terminator og strekker seg ned mot bakken eller lignende. Veldig vanskelig å forklare, men håper dere skjønner tegningen.

-Mange spill kan ikke spilles fordi det muligens er noe krøll med direct 3d.

Følgende komponenter brukes på denne datamaskinen:

Nvidia Geforce Ti 4200 128 mb ram. Denne er ikke overklokket.

Asus a7n8x-x hovedkort. Ingenting feil med dette forhåpentligvis.

1024 mb ddr ram.

WD 250 GB 7200 rpm.

resten er vel unødvendig..

Noen som kan hjelpe? All hjelp er god hjelp! :w00t:

Endret av Aarstad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du klokket CPU?

Har du nyeste Direct X inne, versjon 9.0c? Jeg ville prøvd å installere denne på nytt hvis du har den. Har du også nyeste drivere til grafikkortet?

Skrevet
Har du klokket CPU?

Har du nyeste Direct X inne, versjon 9.0c? Jeg ville prøvd å installere denne på nytt hvis du har den. Har du også nyeste drivere til grafikkortet?

5037888[/snapback]

Jeg har Direct x 9.0c, jeg har nvidia sin driver som du finner på hjemmesiden deres, finnes det en bedre?

Jeg har klokken frekvensen på amd xp 2500+ min til 166, er dette overklokking?

den er originalt 2500+ så.

Skrevet

Har du hatt skjermkortet lenge? Det er kanskje modent for utskifting.

Har du prøvd å (re-)installere DX9c? Hvis OpenGL fungerer greit, men ikke DX, så er det neppe skjermkortet det er noe galt med, og kanskje heller ikke skjermkortdriverne.

Skrevet

Hmm..Hvordan kan man reinstallere Direct X 9.0c? det er jo ikke en avinstallerer på dette programmet en gang. Har hørt mange sliter med det.

Jeg har Windows Xp corp edition.

Hvordan kan jeg reinstallere direct X? takker for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...