Gå til innhold

Støyfri PC uten å bygge selv


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny PC, men tør ikke bygge den selv. Lurer derfor hvor en kan få en stillegående ferdig bygget PC. Har sett litt på Valberg Data og Dell (har hørt at Dell sine PC'er er veldig stillgående)

 

Kan en få en rimelig stillegående PC med å bruke PC byggeren til PS Data og komplett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

En del Dell, IBM og Compaq(HP) PC'er er svært stillegående. Om du vil ha en skreddersydd PC fra Komplett eller liknende, må du nok regne med en del mer støy, om du ikke eksplisitt gir beskjed om at de skal bruke stillegående strømforsyning, vifter og evt. spesielle harddiskoppheng.

Kabinett har også mye å si, de fleste nye kabinettene til Chieftec er gode til å isolere støy.

 

Om du skal ha en bra standard PC vil jeg anbefale en fra en av de større leverandørene, men om du ønsker større frihet til oppgraderinger etc., vil jeg anbefale å bygge hos Komplett/PSData etc., men da gjøre oppmerksom på at du får en mest mulig stille maskin.

 

Det optimale hadde selvsagt vært å bygge selv, med en kombinasjon av støydempende komponenter fra bla. Microplex og andre leverandører, men om man ikke helt vet hva man skal gjøre, er ikke dette helt å anbefale :smile:

 

Lykke til!

 

Arcade

Lenke til kommentar

Quote:


Signatur skrev (2002-08-22 10:00):

Hva skal du bruke maskinen til, og hvilken prisklasse hadde du tenkt?


 

Har ca. 10000 til ny PC. Beholder skjerm, mus, tastatur, høytalere og brenner fra den gamle PC'en.

 

Primært vil jeg bruke PC til vanlig surfing. Spiller litt Unreal Tournament. Så den må være klar til å takle UT2003 :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


boza skrev (2002-08-22 11:15):

Dell sine maskiner riktig stille, hører nesten ikke den i d hele tatt, jobber med en P4 optiplex GX 240.Anbefales hvis du tenker på stillhet.


 

Ja, har prøvd de også, de er VELDIG stille, MEN de egner seg ikke til å spille spill som UT2003 på! Det er vanligvis bare 32MB skjermkort idem. Funker fint på Warcraft though...

 

Dell Dimension er litt kraftigere på skjermkort siden, så se på dem. Ellers ville jeg (som kan bygge) ha bygget en selv.

Lenke til kommentar

Det som er så dumt med Dell er at jeg ikke kan velge bort ting som skjerm og annet ekstra utstyr. Dessuten vil ikke min gamle CD brenner se noe særlig nice ut i et midnight grey kabinett.

 

Kanskje jeg skulle kaste meg uti og prøve å bygge en egen PC. Hvis jeg tar "Kontoristen" som utgangspunkt og legger til et heftigere skjermkort og bytter ut CD-ROM'en ut med en DVD-ROM?

Lenke til kommentar

Høres ikke så dumt ut det. Ta utgangspunktet i 'Kontoristen', bytt skjermkort til et Gainward Geforce 4 Ti4200. Bytt til DVD-Rom. Kjøp Mist Silent Twin kjøler som holder XP1800+ mer enn kald nok ved utrolige 16db. :grin:

 

Men dette er jo så klart bare det JEG vil gjordt.

 

[Edit: Lol.. Leste nettopp testen til Asus G4Ti4200. Mye vifte støy.. :razz: ]

_________________

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec DX-01BL-D

 

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-08-22 12:48 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...