Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G Programvare!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
www.linksysinfo.org er en fin side.

 

Bruksanvisning for å oppgradere firmware: hvis du ikke vet nøyaktig hva du gjør, så la være.

5030996[/snapback]

hva menenr du?

jeg har jo upgradert en router 100ganger, før så vet åssen jeg gjør det. jobber med data. bare at den programmvare jeg brukte var det noe feil på.

 

jeg spørr bare etter tips til programmvare jeg kan bruke for å få max ut av boxen min.. ikke noe annet

5031016[/snapback]

 

Du sier at du jobber med data og ikke klarer å følge readme? haha

Lenke til kommentar

Freeman-versjonene (1.0.2 og 1.0.4) som ligger på wrt54g.thermoman.de og diverse mirrors, er gamle Talisman-versjoner der MAC-sperringen er fjernet. Talisman 1.1 er kun tilgjengelig for dem med Sveasoft-abonnement til $20, tror ikke det har kommet noen MAC-sperre-fri Freeman-utgave av denne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men det er jo uansett greit å nevne at en dobling av sendestyrke kanskje ikke vil gi mer enn 2-3 meters ekstra rekkevidde.

5031119[/snapback]

 

Og du er professor innen radiotransmisjon?

Visste du at man kan overføre trådløst wlan over 100km med paraboler og fri sikt?

5031149[/snapback]

 

Hva er det for et dust spørsmål? Selvfølgelig er jeg ikke professor, men jeg har praktisk erfaring med at en dobling av sendestyrke /og med ellers likt utstyr, antenner og forhold/ ikke ga noe særlig lengre rekkevidde.

Poenget med å si dette var at mange tror det holder å booste signalstyrken når rekkevidden ikke strekker til.

 

Når du trekker inn elementer som paraboler og fri sikt er min påstand at disse tingene er et langt viktigere grunnlag for rekkevidde. Sendestyrken blir vesentlig først når slike ting er på plass.

Lenke til kommentar
Men det er jo uansett greit å nevne at en dobling av sendestyrke kanskje ikke vil gi mer enn 2-3 meters ekstra rekkevidde.

5031119[/snapback]

 

Og du er professor innen radiotransmisjon?

Visste du at man kan overføre trådløst wlan over 100km med paraboler og fri sikt?

5031149[/snapback]

 

Hva er det for et dust spørsmål? Selvfølgelig er jeg ikke professor, men jeg har praktisk erfaring med at en dobling av sendestyrke /og med ellers likt utstyr, antenner og forhold/ ikke ga noe særlig lengre rekkevidde.

Poenget med å si dette var at mange tror det holder å booste signalstyrken når rekkevidden ikke strekker til.

 

Når du trekker inn elementer som paraboler og fri sikt er min påstand at disse tingene er et langt viktigere grunnlag for rekkevidde. Sendestyrken blir vesentlig først når slike ting er på plass.

5077195[/snapback]

 

Du liker å drite ut andre, men tåler ikke å bli korrigert selv. Det er notert :hmm:

Lenke til kommentar

Du liker å drite ut andre, men tåler ikke å bli korrigert selv.  Det er notert  :hmm:

5077308[/snapback]

 

Mulig jeg er litt treg, har du lyst til å utdype det for meg? Jeg har ikke ment å drite ut noen overhodet, hadde satt pris på å få et tips om hvem som følte seg støtt og hvorfor.

 

Når det gjelder din sk. korrigering - jeg har vel aldri motsagt deg på noen måte? Jeg poengterte (som sagt) bare en realitet rundt justering av sendestyrke som mange erfaringsvis ikke er klar over.

 

Jeg har ingen problemer med å bli korrigert hvis jeg påstår noe som er feil, og setter i slike sammenhenger stor pris på å få et tips om hvorfor jeg tar feil i tillegg, men hittil kan jeg ikke se at du har gjort noe annet enn å slenge inn et par spørsmål som jeg har vanskelig for å se kan være gjort av andre grunner enn for å provosere og være spydig.

 

Men ettersom dette tydeligvis engasjerer deg (og for å prøve å holde tråden litt på sporet) - hva er din vurdering / erfaring når det gjelder rangering av "viktigheten" til elementer som sendestyrke, fri sikt/hindringer og antennetype/kvalitet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...