Gå til innhold

Hva kreves for å bli elite-spiller i fotball?


Phone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Hvis du har fått noe frekt ut av det jeg har skrevet så er det godt gjort. :)

 

2. Fotballforståelse er heller ikke et navn på en psykisk egenskap. Skriver trådstarter det som en egen egenskap risikerer han å få trekk på oppgaven da det viser dårlig kunnskap om treningslære (som jeg vedder lillefingeren på at han jobber/jobbet med.)

 

Psykiske egenskaper:

- Motivasjon.

- Konsentrasjon.

- Konkurranseforberedelser.

- Spenningsregulering.

Lenke til kommentar

Mental styrke, ikke bare når det kommer til sporten i seg selv, men å holde ut i den situasjonen. Er "hårda bud", særlig om en ligger på vippen til å få spille eller ikke. I tillegg har man det at man aldri vet hva man kommer til å gjøre neste år, eller to år fra nå.

 

Ville absolutt satset på å ha en annen karriere i bakhånd.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Skal lage en arbeidskravanalyse for fotball, og i den sammenhengen trenger jeg inspill på hva dere mener er de viktigste kravene i fotball.

 

Eks: Teknikk, Hurtighet..

 

Takker for svar!

5024558[/snapback]

 

 

hurtighet er viktig men du må ha kondis er du sliten etter et langt løp så hjelper ikke det heller

 

teknikk er vel det viktigste?

 

og skudd er du god på fri-spark så er det farlig f.eks se på ronaldinho hanry da han er i form de bare legger den der de vil og vips så er det mål

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 år senere...

Man må ha et visst talent (medfødt), mye trening og ikke minst en god porsjon flaks(da tenker jeg feks på å være på rett sted til rett tid). Psyken er som nevnt også viktig, Er jo forskjellige fysiske og psykiske egenskaper som trengs på en keeper og en spiss. En keeper må feks være god til å lese utgangen av skuddet, mens en spiss trenger å være god på å være spillbar i farlige posisjoner og ikke minst ha en giftig skuddfot. Er jo overraskende mye som går på ferdigheter uten ball som med ball.

 

Hjelper ikke å ha god teknikk hvis du aldri greier å gjøre deg spillbar feks. Selv spiller jeg bare fotball i 8 divisjon og det er helt greit at man kan være en avdanka basketballspiller på lavt nivå for å utgjøre en grei keeper. Er heller ingen som blir sure om man har en feilpasning eller to. Sånn sett passer det min stil iallefall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...