Gå til innhold

Cerwin Vega høytalere Hifiklubben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kamerat kom med en påstand om Eltax høytalerne ville spille bedre bass enn CV CLSC 10 pga det sitter doble 10" i eltax og enkel 10" i CV høytalerene.

Jeg vil tro CV høytalerene spiller i fra eltaxene når det gjelder bass og ikke minst at de kan spilles rimelig høyt med.

Bra om det er flere som kommer med flere råd eller annbefalninger :thumbup:

Skrevet

ett godt basselement kan spille bedre en to dårlige. anbefaler at du lytter før du kjøper så hører du jo best selv hva som er best. ;)

Skrevet
vil nok ikke sammenligne vervin og eltax. cerwin er nok en bedre høyttaler .

5022317[/snapback]

Ja selv om jeg selv ikke er noe glad i CW, men så er de nok mye bedre enn den eltax dritten som alle hele tiden skal ha, fordi de er så billige

Skrevet

jeg vill kjøpt meg en ny forsterker , den du har er ikke på langt nær stor nokk til og drive kraftsultene sv , du bør ha OVER 150W og helt litt extra

en brukt effektforsterker fra nad er vell det som passer deg best økonomink ,og det finnes MASSE av disse på div hifi bruktmarkeder

Skrevet

men nå vil han jo strengt tatt ikke få særlig mye bedre forsterker for 3000,- så da er det lite vits. kjøp høyttalere og oppgrader forsterker når du får råd er mitt tips.

Skrevet

Har hatt CW CLSC10 og CLSC 6 c i 6 mnd , og er faktisk imponert av hva de kan gjøre med både film og 2 kanals lyd, Har hørt både dyrere og pr.definisjon bedre høyttalere som IKKE formidler samme gleden ved å spille høyt og med mye bass.

Skrevet (endret)

broren min har clcs 12 og jeg synes de spiller helt kurrant.

selv om de kansje ikke har den mest balancerte og klare lyden trøkker de MEGET bra fra seg.

jeg var med på en demo av både 10" og 12" og må si det at 10" ikke kunne måle seg med 12" i fyldighet i lyden og bånndrag s¨vi bestemte oss for og betale de 1500 ekstra 12" koster jeg mener det absolutt er verdt det.

uansett er CW er veldig godt kjøp men en god forsterker er og anbefale.

EDIT: broren min kjører forøverig denne forsterkeren NAD c352

Endret av digitalglenn
  • 1 år senere...
Skrevet

Du som sier cv er lett å sprenge med liten forsterker:

Tenk deg om.

Hvilken høyttaler kan du ikke sprenge med liten forsterker?

Prøv å sett en 2x 10w forsterker på vreng på noen gode og dyre høyttalere så kan du se hva som sjer!

Skrevet
Tenk deg om.

8496829[/snapback]

Likte det du skrev der.

Sett hvor gammel tråden er?

8496870[/snapback]

Hahah, så ikke hvor gammel tråden var før du sa de :p

Skrevet
Tenk deg om.

8496829[/snapback]

Likte det du skrev der.

Sett hvor gammel tråden er?

8496870[/snapback]

Hahah, så ikke hvor gammel tråden var før du sa de :p

8496907[/snapback]

ikke jeg heller :!:

begynte å stusse på hvorfor linkene ikke virket :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...