Gå til innhold

HTPC trinn for trinn - Del 9


Anbefalte innlegg

Nå har jeg etterhvert mest erfaring med Meedio men har selv kun en PC som brukes til alt. Meedio kjører jeg for seg sjøl på skjermutgang 2 koblet til en projector i stua og lever sitt eget liv styrt av en RF fjernkontroll. PC'en står på kontoret i 2.etasje.. Du kan sette opp Meedio til å kjøre på skjerm 1 eller 2, enten i konfigurasjonen eller via parameter i shortcut'en. Kjøres såklart i ordentlig fullscreen.

5022696[/snapback]

 

oi, sier du det.. :) så kjekt da. akkurat det jeg er ute etter! har testa medioo men ble så irritert når jeg ikke fikk den til å kjøre på skjerm to at jeg gav opp. får fyre det opp igjen da! takker for tipset.!

 

edit: hmm.. finner ikke ut hvordan man stiller inn de greiene der.. :( noen tips anyone?

5023985[/snapback]

I konfigurasjonsprogrammet har du under meny tab'en "General" et valg som heter "Screen Monitor". Der kan du velge primary/secondary. Da vil meedio alltid starte på valgte skjerm.

 

Ellers kan du også legge til følgende parameter i shortcut'en til Meedio:

 

<Installasjonsfolder>\Meedio.exe -screen-monitor "secondary"

 

Slik har jeg lagd meg to shortcuts, en som starter meedio på skjerm 1 og en annen som starter meedio på skjerm to. Kjekt når en sitter på skjerm 1 og skal teste ting.

 

Tips: Alle parametere som kan settes i konfigurasjonsprogrammet kan også gis som parameter til programmet når det startes, via shortcut'en f.eks, og disse overstyrer da det som er satt i konfigurasjonsprogrammet.

 

Ellers er diskusjonsforumet til Meedio http://www.meedio.com/forum veldig nyttig.

Endret av Tomle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- ASIO, grunnen til at det foretrekkes er visstnok at mikseren til Windows konverterer alt som går igjennom den til 14-bit oppløsning, pluss at den legger til et 30ms delay. ASIO omgår dette.

5020652[/snapback]

 

Det er dette foobar2k gjør så meget bra. Den har en avspillings modus som bruker kernal modus og dette gjør at lydkort som kan bruke ASIO kan spille direkte til lydkortet uten å bruke ASIO funksjonen. kernal i foobar2k er bare helt suverent til dette.

Lenke til kommentar

Har ett lite spørsmål, men vet ikke om dette er rette plassen men stiller det her likevel.

 

Har lest igjennom hele artikkelserien til Mastiff og er på nippet til å kjøpe inn og bygge en tilsvarene pc. Problemet mitt er att jeg bare har en vanlig 32" 100Hz tv. Dermed får jeg ett problem da overgangskabelen som AV-Connection lager ikke passer til dette skjermkortet.

 

Hvilket skjermkort bør jeg velge istedenfor? Dette kortet bør jo også være stillegående og kunne vannkjøles og gi ett godt resultat på en vanlig tv??

 

Håper på ett positivt svar.

Lenke til kommentar

Det kommer 100 % an på hva du skal bruke pc-en til. Vil du ikke bruke den til spill, men bare til film, tror jeg faktisk jeg ville satset på et Matrox PCI-kort, som fremdeles er å få kjøpt. Disse er vifteløse. Hvis du vil ha mer kraft, er nok svaret ATI, ja. Da kommer alt an på hvor langt du vil i ytelse, men et x600 er nok en god varianet. Så vidt jeg vet, kan man bruke vannkjøler på alle de nye ATI-kortene. Håper det besvarer det du lurte på! :)

Lenke til kommentar
Det kommer 100 % an på hva du skal bruke pc-en til. Vil du ikke bruke den til spill, men bare til film, tror jeg faktisk jeg ville satset på et Matrox PCI-kort, som fremdeles er å få kjøpt. Disse er vifteløse. Hvis du vil ha mer kraft, er nok svaret ATI, ja. Da kommer alt an på hvor langt du vil i ytelse, men et x600 er nok en god varianet. Så vidt jeg vet, kan man bruke vannkjøler på alle de nye ATI-kortene. Håper det besvarer det du lurte på! :)

5030603[/snapback]

 

Kommer nok ikke til å bli brukt så mye til spill nei, men vil ha ett så bra bilde som mulig da. Får prøve å finne meg ett i ca samme prisklasse. Tror du jeg kan bruke det samme kjøleutstyret som du brukte på din pc??

 

Takk for hjelpen... :-)

Lenke til kommentar

For å få best mulig bilde på en vanlig TV, helt uten hensyn til spill, ville jeg virkelig valgt en PCI-versjon av et av de støttede Matrox G-kortene! Jeg bruker det selv på min stue-pc, og jeg syns det gir et bedre resultat enn ATI-kort. Jeg mener å huske at jeg skriver det i artikkelen min om det temaet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville bare si at artikkel-serien har vært en enorm innspirasjon for meg og jeg har lært og gjort drøssevis med ting som jeg ikke en gang hadde drømt om, så tusen takk Mastiff!

 

Som så mange andre ser jeg virkelig fram mot at Girder skal bli stabil slik at vi enndelig kan få lære oss om dette fantastiske programmet! :D

 

Når det gjelder MC og ripping i MC vs i EAC, så er mine 2 cents her:

 

Hadde tenkt å la fliser være fliser og fisk være fisk, for å uttrykke meg ullent; å bare bruke MC til ripping og stole på at den gjør en bra jobb. Fikk ned FLAC plug-in. Er så trøtt å lei på spille mp3'er og plutselig oppdage at det er "pop" eller feil i en fil eller to, for ikke å snakke om å spille rippede Trance album! aargh.

 

Det som var problemet var at MC crasha når jeg rippa.. spurte på MC forumet og mens jeg leste bestemte jeg meg for å "hoppe i det" å ta steget fullt ut å teste EAC... når jeg akkuratt var klar med første EAC rippen, fikk jeg svar på forumet og fikk løst MC problemet, men da var det liksom forsent. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...