Gå til innhold

Lage personlig WinXP cd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Jeg installerer Windows XP veldig ofte å skulle gjerne "intrigere" diverse drivere å programmer sånn at de blir innstallert automatisk når man innstallerer XP.

 

Er dette mulig?

5012584[/snapback]

 

nLite burde gjøre jobben ;)

Lenke til kommentar

Gjør som meg, har installert XP med alt av "vanlig" programvare og så brukt NortonGhost for å lage en image av systemdisken (C:). Har denne image'n både på DVD-plate og på en FAT32-partisjon på en annen harddisk enn den som systemet ligger på. Kan når som helst kjøre tilbake denne image'n fra en boot-diskett eller boot-dvd.

Har også flyttet lagringsplassene for dokumenter, e-mail, favoritter m.m. til D: slik at en reinstall av image'n ikke fører til tap av disse.

Lenke til kommentar
Sant nok, men med en DOS boot-diskett og Ghost på denne så er det enklere at image'n ligger på en FAT32-partisjon.

5013506[/snapback]

Jeg booter en floppy og lagrer på en NTFS partisjon, så jeg ser ikke hvordan det kan gjøres enklere. Før hadde jeg også egen FAT partisjon til Ghost, men det sluttet jeg med da jeg fikk Ghost2003.

 

Edit: skrev noe tull om DOS floppy.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Guide for å lage det du trenger: unattended.msfn.org

5015025[/snapback]

 

Jeg prøvde dette, men så at innholdet i eksemplet deres ikke stemmer med mitt. Jeg har f.eks en mappe som heter dotnetfix som jeg ikke får til å kopiere over. Hva er denne mappen? Er den nødvendig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...