Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstebil- tips og råd


Freddy203

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg skal kjøpe min første bil. Jeg ser på en Opel Corsa 1.6i World Cup (1994)

Den har gått 190.000km, EU-godkjent i 2003, må inn til sjekk neste år 2006. Fulgt service hefte til 100.000km. Var foressten rimelig å forsikre (6000,-)

 

33.000,- begynt å ruste i karosseriet. Fare tegn?

 

 

Dere kan se annonsen her:

http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=11...89&pos=2&tot=30

 

Hvis det kommer mange motvendinger her, har dere noen andre bil tips i 30k klassen? Skal helst være rimelig å forsikre, og billig i drift (dagens bensin priser er ikke akkurat vennlige)

 

Takker for all hjelp og respons! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med Skyline her.. Opel som har gått 190 000 km ville jeg ikke tatt meg bryet med å lese annonsen for engang. Med fulgt servicehefte fram til 100 000 betyr det samtidig at det er 90 000 km som ikke er gjort rede for. Styr unna!

 

Som Mitsubishi-eier er i hvertfall Lancer 93-96 modell en bil jeg anbfaler med god samvittighet. HER for eksempel har du en 93-modell med kun 89 000 km på telleren til latterlige 27 000 kroner. Det er et røverkjøp! Tro meg.. :)

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Ok.

 

Den må i hvert fall være overpriset til tusen? 33.000,- for 190.000km, og EU-godkjent frem til februar 2006 (!)

 

Kan få en Toyota Corolla 1.3 injection (hva nå enn det betyr) til vennepris for 12.000 EU-godkjent i år. 96-modell. Den ser ikke kul ut, men det er kanskje et fornuftig bil kjøp?

Lenke til kommentar
Ok.

 

Den må i hvert fall være overpriset til tusen? 33.000,- for 190.000km, og EU-godkjent frem til februar 2006 (!)

 

Kan få en Toyota Corolla 1.3 injection (hva nå enn det betyr) til vennepris for 12.000 EU-godkjent i år. 96-modell. Den ser ikke kul ut, men det er kanskje et fornuftig bil kjøp?

5018122[/snapback]

 

 

Dette er sykt bra biler. Den bilen stopper ikke før du gjør det. ;)

Men seriøst, en Corolla er ett godt kjøpt. Og for 12`000kr sier jeg bare; JUST DO IT! 96 modell er ganske nytt også. Injection betyr at bilen har innsprøytningsmotor, de aller fleste nye biler har det. I betegelsene blir injection ofte forkortet til i, som for eks. i GTi ,eller GLXi osv. Før var det forgassere, nå er det injection. På slutten av 80 tallet / begynelsen av 90 tallet var det injection motorene begynte å ta over, og mangen modeller ble levert med begge deler, men det var self jevest med en INJECTION! Det var likksom hakket råere. Men i 96 var det ganske ordinært, og lite å hoppe i taket for.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Dette er sykt bra biler. Den bilen stopper ikke før du gjør det. ;)

Men seriøst, en Corolla er ett godt kjøpt. Og for 12`000kr sier jeg bare; JUST DO IT! 96 modell er ganske nytt også. Injection betyr at bilen har innsprøytningsmotor, de aller fleste nye biler har det. I betegelsene blir injection ofte forkortet til i, som for eks. i GTi ,eller GLXi osv. Før var det forgassere, nå er det injection. På slutten av 80 tallet / begynelsen av 90 tallet var det injection motorene begynte å ta over, og mangen modeller ble levert med begge deler, men det var self jevest med en INJECTION! Det var likksom hakket råere. Men i 96 var det ganske ordinært, og lite å hoppe i taket for.

5028920[/snapback]

 

 

En stund siden denne tråden var aktiv. Fulgte tipset ditt skyline og kjøpte Corollaen.

Det var forøvrig en Toyota Corolla XLI 1,3 91 modell. Helt strøken innvendig og utvendig.

 

Utrolig fornøyd! Ingen verksted besøk enda! Går som ei kule.

 

Jeg vil stæsje den opp litt nå i sommer. Alu felger eller lettmetall felger? Spiller det noen rolle?

Lenke til kommentar

Alufelger er lettmetall. :)

 

Nå vet jeg ikke hvor store felger det er plass til, men noe sånt som 6x16" kan vel være kult på en sånn type bil uten at det blir veldig lite gummi. Får nok plass til 17" også, men da må man nok ned på en 35 profil dekk, som igjen blir lite gummi og mye risting. Så spørs det bare hvor mye man er villig å ofre for skjønnheten. Og av lommeboka såklart. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøp deg en Volvo 240, meget driftssikre biler. NB! Ikke ta forsikringen på deg selv, i Oslo koster del-kasko forsikring for en Volvo 240 ca. 250000 kr, dersom du er 18-19 år!!

 

Edit :

 

Beklager, så ikke at du allerede hadde kjøpt deg bil :)

Endret av iggipop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...