Gå til innhold

Bruker 100 % av min CPU når jeg spiller CS!


everex

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg ny maskin, med bra CPU ( AMD Athlon 64 4000+.)

Når jeg spiller CS så bruker maskina 100% av CPUen til hl.exe-oppgaven. Jeg skjønner ikke hvorfor, for når jeg hadde ei maskin med mye dårligere CPU så brukte den bare mellon 5-10% av CPUen.

 

Fint hvis noen hadde svart meg fort, for nå begynner jeg å bli sint :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp kjøpt meg ny maskin, med bra CPU ( AMD Athlon 64 4000+.)

Når jeg spiller CS så bruker maskina 100% av CPUen til hl.exe-oppgaven. Jeg skjønner ikke hvorfor, for når jeg hadde ei maskin med mye dårligere CPU så brukte den bare mellon 5-10% av CPUen.

 

Fint hvis noen hadde svart meg fort, for nå begynner jeg å bli sint :(

5007014[/snapback]

 

 

 

Forbauser meg ikke at den bruker 100%. Rarere er det at den brukte 5-10 på den gamle prosessoren..høres nesten ut som om du har lest av prosenten med spillet minimert på den gamle prosessoren.

Lenke til kommentar
Nei, jeg hadde opp oppgavebehandling mens jeg spilte, og det viste ikke over 10%... Den blir jo drit varm hvis den hele tiden skal bruke 100% :S

 

Den skal vel ikke bruke 100% på CS?

5007141[/snapback]

Du kan vel tenke deg at CPUen prøver å få best flyt i spillet ? At den blir varm, ja selvfølgelig blir den det. :roll:

 

Hvis du minimerte spillet og så tok opp task manager så er det opplagt at den bare tar 5 %.

 

Hvis ikke du driver med oppgaver som belaster CPUen til 100% hva skal du med en AMD 64 4000+ anyway ?

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Jeg har nettopp kjøpt meg ny maskin, med bra CPU ( AMD Athlon 64 4000+.)

Når jeg spiller CS så bruker maskina 100% av CPUen til hl.exe-oppgaven. Jeg skjønner ikke hvorfor, for når jeg hadde ei maskin med mye dårligere CPU så brukte den bare mellon 5-10% av CPUen.

 

Fint hvis noen hadde svart meg fort, for nå begynner jeg å bli sint :(

5007014[/snapback]

 

Forbauser meg ikke om du har satt jumperen som du reseter biosen med feil. Sjekk etter det, det fører til ekstrem varme og stor bruk av cpu`en.. Så , se etter at den sitter på riktige pin`s.

Lenke til kommentar

Egentlig er det normalt at den bruker 100% av CPU når du spiller. Siden du ikke har peiling på data regner jeg med at det er en ferdig-PC du spiller med (HP, Dell, watever), og da får du (etter hva jeg vet) ny PC tilbake på garanti hvis den blir overopphetet, så lenge du ikke har overklokket, byttet vifte eller noe lignende. :)

Lenke til kommentar

Altså, ein CPU er konstruert for å kunne kjøre på full pupp (100%), og den vil gjere det i spel for å få best flyt, den vil ikkje bli overoppheta av dette.

 

Overklokking, feil montert kjølar, støv og liknande kan være orsak til at ein CPU blir overoppheta, ikkje at den kjører på 100%.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke sjekke med Layalys Everest?

5011758[/snapback]

 

Jeg sa "SpeedFan eller MBM 5, eller lignenede", så du kan godt sjekke med everest. Hva ligger tempen på ved maks belastning?

 

Edit: Når det gjelder kjølepasta, bruk så lite som mulig, ha på en liten klatt og smør det utover kjernen/hs med fingeren eller f.eks. ett kredittkort som ikke er i bruk.

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
everex Postet i dag, 16:22

  På maks belastning ligger temperaturen på litt over 70 grader :S

Derfor FPSen min dropper når jeg spiller CS?

 

Og hvilken CPU-kjøler burde jeg ha?

Det er i varmeste laget i alle fall. Du bør sjekke at viften går for fullt, og hvis den gjør det syns jeg du skal ta av kjøleren, og montere den på nytt, etter alle kunstens regler.

Du kan også kjenne på kjøleren, hvis den er rett montert og i god kontakt med cpu vil du nesten brenne deg ved 70 grader.

Hvis den er glovarm, (altså god kontakt), samt at viften går for fullt, trenger du ikke montere på nytt, men da bør du sørge for bedre tilførsel av kaldluft til cpu viften. Vanlig boxed orginalkjøler bør lett kunne holde cpu godt under de 70 gradene du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...