Gå til innhold

TV og projektor


censor

Anbefalte innlegg

Jeg har diskutert litt forskjellige løsninger her i forhold til bruk av DVI-utgang fra PC til projektor, samt valg av TV-kort.

 

Basert på mye bra input, virker det som om løsningen er å ha et eget TV kort for å kunne ta opp fra TV, og et eget AGP kort med DVI utgang for å sende bildesignalet til projektoren med optimal kvalitet.

 

Ettersom PC står i stuen (skal bruke PC som DVD-spiller hadde jeg tenkt), er det greit at den bråker så lite som mulig.

 

- noen som vet om ålreit (og rimelig) AGP kort med både S-video og DVI/TV-ut som ikke bråker? Grunnen til at jeg vil ha begge utgangene, er at da kan jeg koble S-video til TV, og DVI til projektor :-)

 

- og hvis dere har et bra TV-kort å anbefale, kanskje USB hvis det funket ålreit...

 

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et kort uten vifte, og med både vga, DVI og S-video utgang :-)

 

http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d5706&plid=5706

 

Noen som har noen erfaring med dette, eller som vet om dette også duger til spill (selv om det viktigste altså er bildekvalitet på film fra DVD-spilleren i PC'en)

 

damn! - så først nå at det var et pci kort !

Endret av censor
Lenke til kommentar

supert! sitter og leser litt om dette nå (hjemmkino.no) som støtter ditt syn:

 

"7800GTX og 7800GT tilbyr deinterlacing av materiale helt opp til 1080i i full oppløsning mens 6600 og 6800 serien tilbyr dette kun for 576i og 480i ved hjelp av NVIDIA sin pure video teknologi. Siden 7800 serien er langt dyrere og dagens projektorer og TV apparater ikke tilbyr muligheten til å motta 1080p i full oppløsning velger vi et 6600GT kort. "

 

Jeg regner med at du med passiv kjøling mener at kortet er uten vifte?

Skal se hva jeg finner og poste her til nestemann som lurer på det samme :-)

Lenke til kommentar
Jeg har denne projektoren, som for øvrig anbefales sterkt.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311010&cks=SPC

5007455[/snapback]

 

Det har jeg også, og hvis du er kresen på sortnivået velger du en annen PJ.

 

Nå heter det seg vel i htpc-miljøene at nvidia`s 6600 og 6800-kort gir det beste bildet til slik bruk. Når det gjelder ytelse er det faktisk til nytte i annet enn spill da man gjerne bruker vmr9 ved filmavspilling. Onscreen-menyer osv vil bli tearing-frie med et kort som har tilstrekkelig ytelse.

 

Før denne serien kom var det R9600 og 9800 serien som ga det beste bildet. Har både et R9600 og et 6600GT, og forskjellen ligger i hvordan detaljene i bestemte scener kommer fram samt i fargene. Forskjellen er ikke enorm på en slik PJ som min, men den er utvilsomt tilstede.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Hmmm, må nok gi opp å finne et passive agp-kort.

 

Kanskje det er mulig å kjøpe et 6600 agp med vifte, og så modifisere kortet ved å sette på en kjøleribbe i stedet? Er det noen som har erfaring med dette, evt anbefalinger på hva som passer best sammen her?

Lenke til kommentar

Forvirringen ble total da jeg ringte databutikken for å høre om teorien ovenfor. Det ble da spurt om jeg skulle ha et HDTV-kort.

 

Ble litt forvirret, for det viste seg at i 6200-serien var det en rekke HDTV-kort, mens dette ikke var nevnt på 6600-kortene...?

 

Hva betyr dette? Skal jeg gå for et 6200 kort (som jo er rimeligere og som det er lettere å få vifteløst), eller er det en reell kvalitetsforskjell i forhold til 6600 (på video/dvd) ?

Lenke til kommentar
Forvirringen ble total da jeg ringte databutikken for å høre om teorien ovenfor. Det ble da spurt om jeg skulle ha et HDTV-kort.

 

Ble litt forvirret, for det viste seg at i 6200-serien var det en rekke HDTV-kort, mens dette ikke var nevnt på 6600-kortene...?

 

Hva betyr dette? Skal jeg gå for et 6200 kort (som jo er rimeligere og som det er lettere å få vifteløst), eller er det en reell kvalitetsforskjell i forhold til 6600 (på video/dvd) ?

5008466[/snapback]

 

Jeg har dette (MSI 6200 AGP):

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310384&cks=PRL

Jeg har koblet PCen til en vanlig 32" bilderørs TV via S-video og jeg er fornøyd med kvaliteten. Kortet har også HDTV-utgang (du har rett, ingen gir deg noe som helst info utover dette); det viste seg at det er en vanlig componentutgang, populært i amerikanske TVer og i dyrere prosjektorer og DVD-maskiner.

 

Hvis prosjektoren eller TVen støtter DVI eller VGA, er disse å foretrekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...