Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC kjøpt uten OS, får ikke intallert OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok ikke liggende igjen i BIOS, nei.

Hvis de andre partisjonene unntatt den med Windows på, er tomme, så vil en "Fresh Install" av Windows fjerne programmene.

Med en "Fresh Install" av Windows mener jeg format c: (Eller den partisjonen du har Windows på).

For å installere og formatere booter du fra en Windows cd.

Deretter velger du at du skal formatere partisjonen, så vil Windows installeres på den partisjonen etter du er ferdig med formateringen (Når du er inne i Windows installasjons programmet)

 

Skjønte du noe av det jeg skrev? :p

Lenke til kommentar

Har gjort dette, samt brukt ett programm jeg fikk av komplett til å fjerne alt på disken, "HDCLR" som skulle slette absolutt alt. Men selv med en nyformatert disk, så funker det ikke.

 

Fikk så beskjed på mail fra komplett att det sannsynlig lå i master boot records. Og at jeg skulle foreta en lav formatering. Hva er dette, og hvordan utfører jeg en slik formatering. vil det hjelpe?

Lenke til kommentar

Nei nå har jeg prøvd dette også. Når jeg skulle installere, så sa windows under installajsonen at den ikke fant noen harddisker i det hele tatt. Men jeg finner dem fra dos. Kjerte en annen win xp versjon, og da fikk jeg blåskjerm etter første restarten etter kopieringa av installasjonsfilene.

 

Noen som aner hva som kan være galt, eller hvordan jeg skal få windows til å finne diskene mine?

Lenke til kommentar
Nei nå har jeg prøvd dette også. Når jeg skulle installere, så sa windows under installajsonen at den ikke fant noen harddisker i det hele tatt. Men jeg finner dem fra dos. Kjerte en annen win xp versjon, og da fikk jeg blåskjerm etter første restarten etter kopieringa av installasjonsfilene.

 

Noen som aner hva som kan være galt, eller hvordan jeg skal få windows til å finne diskene mine?

5006754[/snapback]

 

Om det er S-Ata disk så kan det være du må installere driverene i begynnelsen av windows installer.

 

Er ikke alle hovedkort som finner disker uten dette. Du gjør dette ved å trykke F6(?) i begynnelsen av installasjonen (det står merknad når du skal trykke). Du må så ha en diskettstasjon eller cd med S-ata driver på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...