Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tørketrommel slår ut wlan?


Anbefalte innlegg

føler meg skikkelig på tynn is her...

 

greia er at jeg de siste apr dagene har hatt skikkelig ustabilt wlan, forbindelsen fallr ut hele tiden, og hastigheten varierer enormt. Jeg har en Belkin pre-N router & pre-N kort, og alt har vært strålende inntil ustabiliteten begynte...

 

Det eneste jeg har klart å spore dette til er at vi har fått badet i gang etter en oppussing & dermed også begynt å bruke tørketrommelen igjen. Det siste timen har jeg slit stort med wlan-et og forsøkt "alt" jeg har kommet på. Så forsøkte jeg å sla av tørketrommelen & wlan-et er plutselig stabilt på høy hastighet! :hmm:

 

Trommelen står i etasjen under routeren & pc-ene. Jeg skal følge med på dette i tiden som kommer, men så langt så virker det som om det er trommelen er problemet...

 

Er det noe som helst fornuft i dette, eller er jeg på vannvittig tynn is over dypt vann her?

 

:water

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen motorer støyer så høyt opp i frekvens, så det skal ikke være jamming av selve 2.4Ghz båndet.

Selv ikke tung industriell lysbuessveising eller spot welding synes på 2.4GHz

(Vi har gjort målinger av dette på jobben)

 

Støy på nettspeningen som slår inn via power er faktisk en større mulighet.

 

Bevegelser i metal objekter (trommel feks.) kan periodevis fade kanalen man bruker, men det skal da normalt hjelpe å flytte en av sidene litt.

ca 0.5m burde være nok.

man får omtrent samme effekt ved å skifte kanalen utstyret bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...