Gå til innhold

Beste måte å bygge opp en druid på?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer vel egentlig litt an på hvordan du har tenkt å levle opp druiden din (regner med den er ny nå). For solo-levling, er feral-treet det mest effektive, farmer du instancer 24/7 (som jeg gjorde fra lvl 30) er restoration-treet det jeg ville valgt, ganske enkelt fordi det gjør det lettere å heale i instancer (det er det folk vil ha deg for uansett), selv om det går helt fint uten også.

 

Endgame vil du vel nærmest bli tvunget til å gå restoration om du ønsker å være med i større raids, for det sterker din healing-power, og ikke minst får du imba-spellen innervate som alle prester sikler etter.

 

Selv er jeg frem til i dag speccet 9/11/31, kommer til å bare ha ett poeng i balance etter patch, mange flere i restoration og resten i feral.

 

"Hovedskillene" du bør merke deg (spesielt for PvP) er;

 

Feral: Improved Bash (heter vel Brual Impact elns), Feral Charge og Ferocity

Resto: Furor, Nature's Swiftness (!) og Innervate

Balance: Natures Grasp og Swiftshifting (sistnevnte må jeg ofre for min neste build)

 

Får du med disse, har du en fin build som passer for alt, imo.

Lenke til kommentar

Som rein pve-build skiftet jeg i dag til 7/0/44

 

Tok ikke med nature's reach pga den ikke gjelder for healing spells og synes alle 44 poengene i resto er nyttige

 

Druid - patch 1.8 Talents

Minimum Required Level: 60

Required Talent Points: 51

 

 

Balance Talents - 7 points

 

Nature's Grasp - rank 1/1

Improved Nature's Grasp - rank 4/4

Improved Entangling Roots - rank 2/3

 

 

Restoration Talents - 44 points

 

Improved Mark of the Wild - rank 5/5

Improved Healing Touch - rank 5/5

Nature's Focus - rank 5/5

Reflection - rank 3/3

Insect Swarm - rank 1/1

Subtlety - rank 5/5

Tranquil Spirit - rank 5/5

Improved Rejuvenation - rank 3/3

Nature's Swiftness - rank 1/1

Gift of Nature - rank 5/5

Improved Regrowth - rank 5/5

Innervate - rank 1/1

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Er det noen her inne som har noen forslag om hvordan jeg skal bygge opp en druid?

 

Hva talentpoints jeg burde satse på osv.

 

Takk å forhånd til alle som svarer!

Viss du starter en ny druid idag, ville jeg klart gått for feral build, helt til 30 poeng. Kanskje greit å ha et poeng i natures grasp og. Men definitivt for feral build, til ca lvl 50+ eller noe, da er det kanskje greit å tenke litt mer på endgame.

 

Skaff deg agi, sta og str gear, og ha det morro som shapeshifter :yes:

Lenke til kommentar

SBS: Går ut i fra at du spiller på carebear-server, eller gjemmer deg vekk i IF/Org hele dagen, da den der builden må være blandt de døveste man kan lage for noe som helst PvP i det hele tatt (ser at du skriver PvE-build, men ser ikke poenget med å gimpe seg totalt for alt annet enn instancer).

 

Subtelty er imo bortkastede talentpoeng, ganske enkelt for om du i det hele tatt drar mye aggro som healing-druid kontra f.eks prester i ZG/MC, gjør du noe veldig veldig feil.

 

Selv er jeg nå 1/15/35, en build som passer for det meste.

Lenke til kommentar

Du får specce slik du vil, men viss du speccer annet enn full resto får du ikke være med på instancer?

Og hvordan får du egentlig penger til noe som helst, en full resto-build bruker ca 3 timer på å drepe en mob i tyr's hand. Gjør du som meg kanskje, låner en warrior når du trenger penger? :D

Lenke til kommentar

Penger til hva da?

 

Alle items får jeg gjennom instances og jeg har ingen planer om å kjøpe epic mount fordi jeg knapt bruker mount i det hele tatt. MC i seg selv dekker fint reperasjonskostnadene for meg som druid. Dreper 6 bosser en kveld og får rundt 1g per boss og maks reperasjonskostnader (hvis alt er ødelagt, noe det svært sjelden er) er 5g.

 

Så har egentlig ikke noe behov fo penger heh, mulig det er noe vesentlig pengesluk jeg har gått glipp av her, men men :p

 

 

edit:

 

Og anngående det med å få være med i instancer... Vi pleier å ha 4-5 druider i hvert MC raid og hvis jeg hadde speccet annerledes (da snakker vi enten med hovedfokus på balance eller feral, er ikke nødvendig med full resto), så hadde jeg ikke fått være med dersom 5 full-resto druids også ville være med.

 

Er ikke mye gear til f.eks. en balance druid i MC uansett, så hvorfor skulle en balance druid få masse resto gear før restospeccede druids? Spec har _mye_ å si på hvor bra healing man gjør, så det går ikke å bruke argumentet at man healer "godt nok".

Endret av SBS
Lenke til kommentar
man kan vel komme i "damage dealer" gruppa hvis man er feral specca, 3 % crit sjanse er en del ser det ut som...

5005377[/snapback]

 

 

Tja... kanskje etterhvert, når folk får sett hva feral duger til. Feral vil uansett ligge et stykke bak 2hwarriors/mages/rogues/hunters.

5005481[/snapback]

snakker vel mest om at han/hun buffer rogues/warriors.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

snakker vel mest om at  han/hun buffer rogues/warriors.

5005529[/snapback]

 

 

 

Skjønte det, men hvorfor ta med en feral druid som en rein buffer? Tror man hadde tjent på å ta med en skikkelig dmg dealer enn en feral druid med +3% crit til alle.

5005545[/snapback]

 

Druid'n står ikke bare det da, men gjør dmg selv også. Så den dmg'n pluss buffen så blir det jo like bra som en "skikkelig dmg dealer".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...