Gå til innhold

Spellcasters dårlig i pvp?


Anbefalte innlegg

Har spilt endel pvp. Når det f.eks kommer en grand marchal warrior, dreper han meg på ca 2 sek. Mens vi castere, ja hvilken nytte har vi av bra gear. Vi har jo like høy dps uansett åssen gear vi har. Vi kan jo selvsagt skaffe gear med +spell dmg, men det hjelper jo ikke akkurat så mye. For meg virker det som om spellcasters er greie i pvp med normalt gear, men spiller mot noen med veldig bra gear blir man totalt eid. Har nesten lyst til å rerolle bare pga dette. Nå har ikke jeg akkurat så veldig bra gear heller da, men jeg tror at vi ikke har så mye nytte av bra gear som warriors,rogues osv.

Endret av csboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke som at en warrior automatisk blir uslåelig om han har et bra våpen heller da. Mestenparten av damage kommer av attack power og critchance, som igjen kommer av alt gearet. Dessuten er mesteparten av epic drops rent tanke-utstyr. Utenom pvp-rewards selvfølgelig. Så mens f.eks Roguer og huntere pvp'er som guder med MC og BWL drops, må gjerne warriorer bruke blå armor i pvp, med medfølgende redusert stamina og spell resist.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke som at en warrior automatisk blir uslåelig om han har et bra våpen heller da. Mestenparten av damage kommer av attack power og critchance, som igjen kommer av alt gearet. Dessuten er mesteparten av epic drops rent tanke-utstyr. Utenom pvp-rewards selvfølgelig. Så mens f.eks Roguer og huntere pvp'er som guder med MC og BWL drops, må gjerne warriorer bruke blå armor i pvp, med medfølgende redusert stamina og spell resist.

En warrior jeg ofte har tattt duel mot har kun et par epics, han har den epic mace`en(tror det er mace) som du får når du er exalted i AV. Har vel kanskje skjedd en gang at han ms critta meg for mindre 1900 dmg. Kan jo hende han bare hadde flaks men.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke som at en warrior automatisk blir uslåelig om han har et bra våpen heller da. Mestenparten av damage kommer av attack power og critchance, som igjen kommer av alt gearet. Dessuten er mesteparten av epic drops rent tanke-utstyr. Utenom pvp-rewards selvfølgelig. Så mens f.eks Roguer og huntere pvp'er som guder med MC og BWL drops, må gjerne warriorer bruke blå armor i pvp, med medfølgende redusert stamina og spell resist.

En warrior jeg ofte har tattt duel mot har kun et par epics, han har den epic mace`en(tror det er mace) som du får når du er exalted i AV. Har vel kanskje skjedd en gang at han ms critta meg for mindre 1900 dmg. Kan jo hende han bare hadde flaks men.

Er ikke noe problem å gjøre mye damage med blått gear, men en warrior kan ikke bruke så mye sine epic sett til pvp, slik som andre klasser kan. Og at han critter for minimum 1900 med TuF tror jeg ikke noe på. 1900-2000 mot cloth er en *god* enraged crit, og ikke noe du slenger rundt.

Lenke til kommentar
Eg syns castere burde få litt høgare damage jo høgare intellect dei har for å retta opp i denne ubalansen.

Enig :)

Burde vært spellpower istedenfor/i tillegg til attackpower for castere. :dribble:

du tok ordene ut av min munn.

 

at kanskje man fikk +3 på spells per 15 intelect eller noe, med samme utreining som med vanlig +xxx på spells. Eller kanskje healing fikk +5 istedet eller noe :)

Lenke til kommentar

Spellcasters er veldig gode i PvP.

 

Når det kommer til mages mot warrior, kiting er tingen, klarer du å kite han etter intercepten så har du han ganske sikkert.

 

Warlocks, voidwalker, absorb, og nuke, ikke sats på charm/dot, nuking er tingen;)

 

Priests, tja, dot, nuke, self heal og shield.

 

Melee må kjempe og kjempe for å komme i melee avstand, og kommer du dit må du gjenom et absorb skjold, så rakke ned på de 2500-3500HP'n en lvl 60 har som heletiden skader deg for så mye du kan.

Lenke til kommentar
Jaja, tro hva du vil.

 

Men åssen gear burde jeg skaffe til pvp da?

En Warrior critter ikke minimum 1900 DMG, dummeste jeg har hørt.

Og mot en god mage får han kanskje inn èn crit som er over 1000 hvis han er heldig - før han dør.

Har ikke sagt det heller da :ermm: Såklart critter dem lavere også, men denne warrioren crittet meg med 1900dmg+ med mortal strike flere ganger på rad.

 

Edit: Hva er kiting?

Endret av csboy
Lenke til kommentar
Spellcasters er veldig gode i PvP.

 

Når det kommer til mages mot warrior, kiting er tingen, klarer du å kite han etter intercepten så har du han ganske sikkert.

 

Warlocks, voidwalker, absorb, og nuke, ikke sats på charm/dot, nuking er tingen;)

 

Priests, tja, dot, nuke, self heal og shield.

 

Melee må kjempe og kjempe for å komme i melee avstand, og kommer du dit må du gjenom et absorb skjold, så rakke ned på de 2500-3500HP'n en lvl 60 har som heletiden skader deg for så mye du kan.

tja, en warlock vil nok få hamstring på seg rimlig fort og da har han/hun et lite problem vil jeg tro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...