Gå til innhold

WD1200JB og varme...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min 120SE holder seg samme som temptratur i kabinettet(30-40 grader), både på oversiden og undersiden ved idle og full load(har chieftech big tower, og disken står aleine i nederste hd-ramma, ikke noe vifte i front av hd)

 

EDIT: synes at jeg måtte ta med at jeg bruker DD5 med den flate temp-måleren for å måle tempraturen.

_________________

Prøv FreeBSD :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-08-20 09:12 ]

Lenke til kommentar

Sitat fra Koolance om varmeutviklingen til harddisker:

Quote:

The encapsulate should be applied to the largest heat-producing components: the spindle motor and primary circuit chips on the bottom-side of the drive.


 

Når det gjelder varmeutviklingen til WD1200JB, se på denne testen fra StorageReview. Jeg gjør oppmerksom på at den oppgitte temperaturen IKKE er målt overflatetemperatur på harddisken, men er antall grader som harddisken varmer opp luften i et kabinett i løpet av 80 minutter med aktivitet. (Tror forresten kanskje zemtex burde kontrollere temperaturmålerne sine..)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis du lurer på hvor på disken det er best å konsentrere kjølinga så kan du bare spørre direkte.

 

Det er lurest å kjøle der varmen ledes best bort fra hele harddisken. Altså på den siden som er laget i støpt aluminium (Ikke den siden som er laget av en tynn rustfri stålplate) Aluminium har veldig mye bedre ledningsevne enn stål. Det er derfor nesten ikke mulig å måle temperaturforskjeller fra plass til plass på aluminiumen. Klarer du å kjøle aluminiumen bra på en side (f.eks med en vannblokk) så kan du være sikker på at hele aluminiumchassiet er omentrent like kjølig. Det vil ikke skje om du fester den til stål-lokket. Da blir bare et lite område rundt vannblokka nedkjølt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...