Gå til innhold

Flyene er umulige å styre.


Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som ikke klarer å styre flyene i B2? Klarer kanskje å holde meg i lufta et minutt eller to, men å treffe noe er det ikke vits i å tenke på engang. Med helikoptrene går det litt bedre, men synes de er ganske vanskelige også. Finnes det en tastatur/mus kombinasjon som gjør det enklere å fly, eller må en ha jostick for å klare å fly skikkelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen, INGEN vei utenom en flightstick. Du skal ha så utrolige koordinasjonsevner for å greie å instinktivt trykke på ørten taster samtidig.

 

En flystikke koster ikke mere enn 4-500 kr nå for tiden uansett.

Hovedforskjellen er at tastaturet er digitalt, altså kan kun sende 0 eller 1 (av eller på)-verdier til spillet. Altså enten max verdi eller null. Mens en analog flightstick sender varierende signaler etter som hvor langt du beveger stikka.

 

Kan sammenlignes med et bilspill, når du ratter med tastene vil rattet i bilen alltid gå rundt med samme fart så lenge du holder inne en piltast..men med en joystick får du følsomhet.

Dessuten er det litt for mange knapper å holde styr på bare for å holde helikopteret i luften, ikke minst fly rett fram.

Lenke til kommentar
Det er ingen, INGEN vei utenom en flightstick. Du skal ha så utrolige koordinasjonsevner for å greie å instinktivt trykke på ørten taster samtidig.

 

En flystikke koster ikke mere enn 4-500 kr nå for tiden uansett.

Hovedforskjellen er at tastaturet er digitalt, altså kan kun sende 0 eller 1 (av eller på)-verdier til spillet. Altså enten max verdi eller null. Mens en analog flightstick sender varierende signaler etter som hvor langt du beveger stikka.

 

Kan sammenlignes med et bilspill, når du ratter med tastene vil rattet i bilen alltid gå rundt med samme fart så lenge du holder inne en piltast..men med en joystick får du følsomhet.

Dessuten er det litt for mange knapper å holde styr på bare for å holde helikopteret i luften, ikke minst fly rett fram.

Jeg klarer det helt fint med mus/tastatur.

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121323&cks=PRL (Uten Force Feedback)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301764&cks=PRL (Med Force Feedback)

 

Disse to er så godt som klin like bortsett fra force feedback-en. Derfor nevner jeg bare hvordan det er med den øverste joysticken jeg ahr selv.

 

JOysticken er veldig god å holde i, takket være flere innstillingsmuligheter. Du kan justere håndstøtte høyde. Om håndstøtten skal være for høyrehendte eller venstrehendte. Du kan justere høyde og vinkel på hovedknappene på hodet, og hvordan øverste del av hodet skal være. Dette gir deg et veldi komfortabelt grep, som få andre joysticker kan matche.

 

Ellers har joysticken god respons, og kommer med god programvare. I programvaren kan du sette opp forskjellige profiler, etter hva ønsket ditt er. Dette gjør at du kan skifte fra et spesielt oppsett i f. eks FLight Simulator 2004, til et mer vanlig oppsett i Battlefield 2. Du trenger ikke å innstallere dette om du ikke ønsker det. Det er heller ikke nødvendig.

 

Joysticken er etter det jeg kan se ganske slitesterk. Sånn sett er jeg veldig fornøyd med Saitek. Jeg har hørt at Logitech sin går ganske fort i stykker, men kan ikke bekrefte dette, da jeg aldri har eid, eller prøvd en logitech stikke.

 

Håper dette var til hjelp for deg.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Å fly fly synes jeg også er vanskelig(dvs, selve flyinga går fint, men skyte for å treffe noe?, nei), men helikoptere?!

 

Helikoptere er jo lett som fy, spesielt når man bruker tastaturet(wasd & piltaster), dodge missiler og fly, legge seg til rette for gunnere er null problem, landing er ikke stort verre heller :)

 

Om du skal fly helikoptere mest, er det ingen grunn å kjøpe joystick(om du ikke skal leke med andre flyspill da)

Lenke til kommentar
Det er ingen, INGEN vei utenom en flightstick. Du skal ha så utrolige koordinasjonsevner for å greie å instinktivt trykke på ørten taster samtidig.

 

En flystikke koster ikke mere enn 4-500 kr nå for tiden uansett.

Hovedforskjellen er at tastaturet er digitalt, altså kan kun sende 0 eller 1 (av eller på)-verdier til spillet. Altså enten max verdi eller null. Mens en analog flightstick sender varierende signaler etter som hvor langt du beveger stikka.

 

Kan sammenlignes med et bilspill, når du ratter med tastene vil rattet i bilen alltid gå rundt med samme fart så lenge du holder inne en piltast..men med en joystick får du følsomhet.

Dessuten er det litt for mange knapper å holde styr på bare for å holde helikopteret i luften, ikke minst fly rett fram.

Må rette litt der, på mitt tastatur vertfall finnes det en mellomting, (koster 100kr for mitt lille Logitech tastatur)

Eg merket det spesielt inne på et bilspill, eg trykte frammover-pil-knappen halvt inn, og turtallet gikk kun halvveis. dvs at det finnes mellomting på tastatur og, men du må være ekstremt nøyaktig. Så joystick er selfølgelig det beste.

 

Vegard :)

Lenke til kommentar
Har prøvd både med og uten invert mouse, men krasjer uansett. Får vel se og skaffe meg en joystick da, er lei av å bli kalt noob når jeg krasjer inn i det første og beste treet jeg (ikke) ser. :(

Hvis du ikke kan fly så la for all del være. Det er få ting som er mer irriterende på et lag enn folk som vraker ting gang etter gang.

 

Øv deg offline først!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...