Gå til innhold

Dine beste natur/høst bilder


DevianX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MrMagoo: Meget fine bilder. Stilrene og riktig stemning. Har riktignok ikke stor kunnskap om *teknikk*, men synes bildene var meget bra.

 

Resolution : 2592 x 1944

Flash used : Yes (manual, red eye reduction mode)

Focal length : 5.8mm (35mm equivalent: 37mm)

CCD width : 5.72mm

Exposure time : 0.125 s (1/8)

Aperture : f/5.6

Whitebalance : Manual

Metering Mode : center weight

post-11335-1129308282_thumb.jpg

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

cthhelle: Likte stemningen på det første bildet du tok. Bra fanget med det vannet som spruter opp også.

 

Enda et bilde...

 

Resolution : 2592 x 1944

Flash used : Yes (manual, red eye reduction mode)

Focal length : 14.4mm (35mm equivalent: 91mm)

CCD width : 5.72mm

Exposure time : 0.017 s (1/60)

Aperture : f/4.5

Whitebalance : Auto

Metering Mode : center weight

post-11335-1129308304_thumb.jpg

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

.:stinky:.

 

Meget fine bilder. Likte spesielt det første bildet du tok. Den ga en følelse av høststemning. Skarpt og klart. Skulle det være noe å pirke ville jeg personlig ha valgt noen andre farger på bladene.

 

Men dette ødelegger ikke stemingen på bildet i det hele tatt. Tvert imot.

Lenke til kommentar
digiMAX: Har det bildet hatt en runde innom PS?

5008144[/snapback]

 

Ja bildet har nok fått en betydelig runde i PS. Her har jeg hatt en full rundet med justering av " shadows / highligts ", vært innom levels for å justere lys og unsharp mask for oppskarping.

 

I tillegg har jeg vært innom Magic Wand Tool for isolert sett å justere kontrast / lys for himmelen. Det er nok sporet etter den siste operasjonen JoergenJonassen ser spor etter....spesielt i overgangen mellom løvet på trærne og himmelen. Himmelen er ellers ekte nok den...;-)

 

Her er ett til som er bearbeidet etter samme prinsippet...;-)

post-78278-1129379478_thumb.jpg

Lenke til kommentar
digiMAX: Har det bildet hatt en runde innom PS?

5008144[/snapback]

 

Ja bildet har nok fått en betydelig runde i PS. Her har jeg hatt en full rundet med justering av " shadows / highligts ", vært innom levels for å justere lys og unsharp mask for oppskarping.

 

I tillegg har jeg vært innom Magic Wand Tool for isolert sett å justere kontrast / lys for himmelen. Det er nok sporet etter den siste operasjonen JoergenJonassen ser spor etter....spesielt i overgangen mellom løvet på trærne og himmelen. Himmelen er ellers ekte nok den...;-)

 

Her er ett til som er bearbeidet etter samme prinsippet...;-)

5009319[/snapback]

 

Tror bildene hadde blitt 10 ganger bedre uten den "kunstige" himmelen. Mer kontrast på himmel funker veldig bra hvis du får det til, men når du må knote mellom 10 000kvister på et tre funker det vanligvis ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...